برنامه استانی منیتوبا MPNP

زمان مطالعه: 11 دقیقه

برنامه استانی منیتوبا MPNP

 استان مانیتوبا به دلیل واقع شدن در یک منطقه استراتژیک، نقش مهمی در این قاره به عنوان یک مرکز حمل و نقل و تجارت، ایفا می‌کند. این استان دارای ارتباط ریلی، جاده‌ای و هوایی با سایر کشورهای این قاره و جهان است.استان مانیتوبا و مرکز این استان، شهر وینیپگ در قلب آمریکای شمالی واقع شده است. 

از آنجا که اقتصاد استان مانیتوبا تا حد زیادی به منابع طبیعی وابسته است، کشاورزی عامل اصلی اقتصاد این استان است. این استان مهاجران زیادی جذب می‌کند که می‌توانند از مزارع این استان، بازار کار پایدار و چشم‌انداز زیبا بهره‌مند شوند.

 

از طریق منیتوبا PNP، افرادی که دارای مهارت و تجربه مورد نیاز موقعیت‌های شغلی این استان هستند، می‌توانند گواهی نامزدی استانی منیتوبا را دریافت کنند. داشتن چنین گواهی روند مهاجرت را بسیار سریع‌تر می‌کند.

بر اساس آمار موجود 74 درصد از ساکنان این استان به زبان انگلیسی، 3.4 درصد به زبان فرانسوی و 9 درصد به هر دو زبان مسلط هستند.

 

در حال حاضر برنامه های مهاجرت استانی منیتوبا که در حال حاضر فعال هستند و یا به عنوان بخشی از فرآیند تجدید MPNP در حال بازبینی مجدد هستند، در ادامه معرفی شده اند: 

 

  • برنامه مهاجرت نیروی متخصص (Skilled Worker Immigration Stream)

    • اسکیل ورکر منیتوبا (نیروی متخصص در منیتوبا – Skilled Worker in Manitoba)
      • برنامه تجربه کاری منیتوبا Manitoba Work Experience Pathway 
      • برنامه استخدام مستقیم کارفرما منیتوبا  Employer Direct Recruitment Pathway
    • نیروهای متخصص خارجی منیتوبا Skilled Worker Overseas Stream 
      • برنامه ی اکسپرس انتری منیتوبا Manitoba Express Entry Pathway
      • برنامه ی سرمایه ی انسانی منیتوبا از لیست مشاغل مورد تقاضا Manitoba Human Capital
  • برنامه سرمایه گذاری تجاری منیتوبا (Manitoba Business Investor Stream)

    • برنامه کارآفرینی منیتوبا (Manitoba Entrepreneur Pathway)
    • برنامه ی سرمایه گذاری  برای مزرعه داران (Manitoba Farm Investor Pathway)
  • برنامه های مهاجرت تجاری MPNP-B

    • ابتکارات مهاجرت از طریق شهر موردن (Morden Community Driven Immigration Initiative – through the MPNP)

    • برنامه آموزش بین المللی International Education Stream 

برنامه نیروهای متخصص منیتوبا

Manitoba Skilled Worker Immigration Stream

برنامه ی نیروهای متخصص از طریق سیستم «اعلام علاقمندی» مدیریت می شود و در آن داوطلبین واجد شرایط به مجموعه ای از سؤالات آنلاین پاسخ می دهند. در این برنامه لازم نیست داوطلبین قبل از ارائه ی پروفایلشان در بانک اطلاعاتی EOI، مدرکی ارائه کنند. پروفایل ها همراه با پروفایل سایر داوطلبین در بانک اطلاعات قرار داده شده و متقاضیان با توجه به سؤالات پاسخ داده شده، امتیازی دریافت می کنند.

داوطلبین بر حسب چند فاکتور رتبه بندی می شوند و در صورتی که در میان داوطلبین با بالاترین رتبه قرار داشته باشند، ممکن است برای ارائه ی درخواست به برنامه ی MPNP دعوت شوند. در مورد تعداد داوطلبینی که می توانند درخواست ارائه دهند یا در مورد زمان درخواست ها، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

شاخص ریسک به نوعی تمایل شخص برای زندگی در این استان را می سنجد و در صورتی که شخص در یک استان دیگر کانادا سابقه کار و یا تحصیل داشته باشد، امتیاز منفی حساب می شود. در جدول زیر ریز امتیازات هر یک از این فاکتورها را می بینیم:
فاکتورامتیاز
دانش زبانی125
زبان اولCLB 8 و بیشترهر بند 25
CLB 7هر بند 22
CLB 6هر بند 20
CLB 5هر بند 17
CLB 4هر بند 12
CLB 3 و یا کمتر0
زبان دومCLB 5 و بیشتر25
سن75
1820
1930
2040
21-4575
4640
4730
4820
4910
50 و بیشتر0
سابقه کاری175
کمتر از 1 سال0
1 سال40
2 سال50
3 سال60
4 سال و بیشتر75
شناسایی شده با تشکل استانی100
تحصیلات125
کارشناسی ارشد و دکتری125
دو مدرک دانشگاهی هر کدام حداقل به مدت 2 سال115
یک مدرک دانشگاهی به مدت 3 سال یا بیشتر110
یک مدرک دانشگاهی به مدت 2 سال100
یک مدرک 1 ساله دانشگاهی70
گواهینامه70
سازگاری500
خانواده نزدیک در منیتوبا200
سابقه کاری در منیتوبا100
دوره دانشگاهی حداقل 2 ساله در منیتوبا100
دوره دانشگاهی حداقل 1 ساله در منیتوبا50
دوست نزدیک یا خانواده دور در منیتوبا50
پیشنهاد شغلی500
دعوت به درخواست تحت یک برنامه استراتژیک500
اگر خواهان زندگی در خارج از وینیپگ است50
ارزیابی ریسک200-
تجربه کاری در استان دیگر100-
تحصیل در استان دیگر100-
حداکثر امتیاز: 1000 امتیاز

 

نیروهای متخصص در مانیتوبا  Skilled Worker in Manitoba Stream  

در برنامه ی نیروی های متخصص منیتوبا،  نیروهای متخصص موقتی و واجد شرایط و همچنین فارغ التحصیلان بین المللی که در حال حاضر در حال کار در منیتوبا هستند و از سوی کارفرمایان در منیتوبا یک پیشنهاد کار دائم و تمام وقت دریافت کرده اند، واجد شرایط ارائه درخواست هستند. برخلاف سایر برنامه های ورود به منیتوبا در برنامه ی MPNP، برنامه ی نیروی متخصص در منیتوبا، برای تعیین وضعیت واجد شرایط بودن، از ارزیابی مبتنی بر امتیاز استفاده نمی کند. این برنامه مهاجرتی شامل دو زیر برنامه زیر است:

برنامه تجربه کاری منیتوبا Manitoba Work Experience Pathway

این برنامه مخصوص کسانی است که در حال حاضر با اجازه کار موقت در منیتوبا مشغول به کار هستند. این گروه شامل کارکنان موقت و فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی در کانادا هستند که ویزای کار پس از فارغ التحصیلی دارند. 

برنامه استخدام مستقیم کارفرما  Employer Direct Recruitment

متقاضیان در این برنامه، توسط نمایندگان MPNP و کارفرمایان واجد شایط منیتوبا در خارج از کانادا مورد مصاحبه قرار می گیرند. این افراد باید قبل از ارائه درخواست، از MPNP دعوت نامه دریافت کنند.  

نیروی متخصص در خارج از کشور Skilled Worker Overseas Stream 

برنامه نیروی متخصص منیتوبا در خارج از کشور، برای ارزیابی داوطلبین در خارج از کانادا، از یک سیستم امتیازدهی استفاده می کند.

درخواست نیروهای متخصص واجد شرایطی که بتوانند از طریق خانواده یا دوستان، سابقه ی آموزش یا اشتغال قبلی در منیتوبا و افرادی که از طریق MPNP شده اند، ارتباط خود با استان منیتوبا را نشان دهند و در 5 معیار زبان، سابقه ی کار، آموزش و سازگاری حداقل 60 امتیاز دریافت کنند، پذیرفته می شود. این برنامه مهاجرتی شامل دو زیربرنامه زیر است: 

اکسپرس انتری منیتوبا Manitoba Express Entry Stream

این برنامه که در حال حاضر در زیر مجموعه نیروهای متخصص خارجی زیرگروه اکسپرس انتری قرار می گیرد، مخصوص متقاضیان اکسپرس انتری فدرال است که واجد شرایط یکی دیگر از برنامه های MPNP هستند. این متقاضیان باید واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری فدرال باشند و یک پروفایل فعال در این سیستم داشته باشند. همچنین باید در یکی از مشاغل مورد نیاز در منیتوبا، تجربه کار داشته باشند و ارتباطات خانوادگی مستحکمی با منیتوبا داشته باشند. 

برنامه سرمایه های انسانی منیتوبا Human Capital Pathway 

این برنامه مخصوص متخصصین خارجی است که در یکی از مشاغل مورد نیاز منیتوبا تجربه دارند و بتوانند توانایی بالقوه خود را در برقراری ارتباط با بازار کار منیتوبا نشان دهند. 

مشاغل پرتقاضا در منیتوبا
دانشگاه منیتوبا (University of Manitoba)

برنامه سرمایه گذاری تجاری (MPNP-B سابق)

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری در منیتوبا دارند، می توانند از طریق این برنامه به مقصود خود برسند.

این فرآیند بر اساس سیستم درخواست اعلام علاقمندی انجام می شود و در آن متقاضیان بالقوه تمایل خود به ارائه درخواست به این برنامه را اعلام کرده و واجدشرایط ترین آنها دعوت نامه دریافت می کنند. 

برنامه کارآفرینی استان مانیتوبا با شرایط جدید

برنامه ی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مانیتوبا Manitoba Farm Investor Pathway

 این برنامه زیرمجموعه برنامه سرمایه گزاری تجاری منیتوبا است و بهمتقاضیان  خارجی که دارای سابقه کسب و کار مزرعه داری هستند و همچنین سرمایه کافی دارند، این امکان را می دهد تا به منیتوبا مهاجرت کرده و یک مزرعه را اداره کنند.

برنامه کارآفرینی منیتوبا Manitoba Entrepreneur Pathway

برنامه کارآفرینی منیتوبا به متقاضیانی که قصد دارند به این استان مهاجرات کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند و یا یکی از کسب و کارهای موجود در این استان را خریداری کنند، این امکان را می دهد که با یک ویزای کار دوساله وارد منیتوبا شوند تا کسب و کار خود را راه اندازی و اداره کنند. 

استان منیتوبا کانادا
بهترین شهرهای استان مانیتوبا

روش ابتکاری مهاجرت از طریق شهر موردن (Modern)

یکی از ابتکارات خاص برای مهاجرت به مانیتوبا ابتکار مهاجرت به منطقه موردن است. این شهر روستایی واقع در 112 کیلومتری جنوب غرب شهر وینیپگ، به طور فعال به دنبال مهاجران جدید در مشاغل خاص است. مهاجرت به این شهر از طریق برنامه ی MPNP انجام می شود.

برنامه آموزش بین المللی International Education Stream 

از طریق این برنامه، فارغ التحصیلان خارجی که در منیتوبا تحصیل کرده اند و نیازهای صنعت استان را برآورده می کنند، می توانند مسیر دریافت اقامت دائم خود را تسهیل کنند. این برنامه دارای سه زیربرنامه است:

  • برنامه اشتغال حرفه ای
  • برنامه کارآموزی کارشناسی ارشد
  • برنامه کارآفرینی دانشجویی

سه مرحله اساسی برای مهاجرت به این استان از طریق برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا وجود دارد.

مرحله یک: ارائه ابراز علاقه در سیستم EOI. داوطلبان بایستی نمایه‌ای در این سیستم آنلاین ایجاد کنند و به تعدادی از سوالات مطرح شده پاسخ دهند. سپس به پاسخ آن‌های امتیازی تعلق می‌گیرد و تحت سیستم ابراز علاقه، با سایر دواطلبان مقایسه خواهند شد.

مرحله دوم: همانند سیستم اکسپرس انتری، داوطلبان رتبه‌بندی می‌شوند و از افرادی که بالاترین رتبه را کسب کنند و مهارت و تجربه آن‌ها مورد تقاضای استان مانیتوبا باشد، دعوت می‌شود تا از طریق نامه توصیه برای اپلای (LLA)، برای استفاده از این برنامه مهاجرتی اقدام کنند. با دریافت LLA، متقاضی فقط ۶۰ روز فرصت دارد تا یک برنامه کامل و دقیق برای استان منیتوبا ارسال کند.

مرحله سوم: مسولان استان، نامزدهای موفق را ارزیابی و سپس معرفی می‌کنند.

مشاغل مورد نیاز منیتوبا

آن دسته از استان های کانادا که برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را تعریف کرده اند، اولویت را برای کسانی قرار می دهند که در زمینه های مورد نیاز آن استان، متخصص باشند. در برنامه مهاجرت استانی منیتوبا و روش اسکیل ورکر نیز این دسته از رشته ها مشخص شده اند.

تعداد این رشته ها بسیار زیاد بوده و هر ازگاهی برخی از تخصص ها حذف و اضافه می شوند. در نظر داشته باشید که برای هر رشته حداقل سطح زبان مورد نیاز نیز مشخص می باشد. در زیر، حوزه های مختلف رشته های مورد نیاز نشان داده شده است. البته صرف اینکه تخصص شما در این زمینه ها باشد، امکان اقدام به وجود نمی آید و باید چک شود که کد رشته شما جزو رشته های تعیین شده به حساب می آید یا خیر.

  • مشاغل تجاری، مالی و اداری
  • علوم طبیعی و کاربردی و تخصص های مرتبط
  • مشاغل حوزه بهداشت
  • مشاغل مربوط به حوزه علوم اجتماعی، آموزش، خدمات دولتی و مذهبی
  • مشاغل مربوط به زمینه های هنری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی
  • مشاغل فروش و خدماتی
  • اپراتورهای معاملات، حمل و نقل و تجهیزات و زمینه های مرتبط
  • مشاغل مربوط به صنایع اولیه
  • مشاغل مربوط به تولید

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی، با کلیک بر روی دکمه زیر، فرم ارزیابی مربوطه را تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا