برنامه مهاجرتی پایلوت کشاورزی

زمان مطالعه: 8 دقیقه
 
همه آنچه که باید در مورد برنامه مهاجرتی پایلوت کشاورزی باید بدانید.

خبرهای خوش برای متقاضیان مهاجرت به کانادا که در بخش کشاورزی و صنایع غذایی سابقه کار و تخصص دارند. البته که این مسیر مهاجرتی جدید مخصوص کارگران خارجی موقتی شاغل در کانادا است اما این دسته از کارگران که در بخش کشاورزی کانادا سابقه کار دارند می توانند از طریق این مسیر مهاجرتی به اقامت دائم دست یابند.
برنامه مهاجرتی کشاورزی و مواد غذایی کانادا یا Agri-Food immigration pilot از مارس ۲۰۲۰ باز شد و کشور کانادا آماده قبول متقاضیان مهاجرت از طریق این برنامه است.

✔️ با هدف تامین کمبود نیرو، متقاضیان این برنامه در جولای ۲۰۱۹ فراخوانده شده بودند. کاندیدا‌ها برای شرکت در این برنامه می‌بایست سابقه کاری مورد تایید و همچنین پیشنهاد کار از سوی کارفرمای کانادایی داشته باشند. طبق اطلاعیه‌ای که در وبسایت دولت فدرال منتشر شده است: “راهنمای کامل، دستورالعمل، لیست مدارک مورد نیاز و فرم‌ها در ماه مارس ۲۰۲۰ در دسترس عموم قرار گرفت.”

✔️ این پایلوت سه ساله به نگهداری کارگران خارجی غیرفصلی و با تجربه در صنایع غذایی و کشاورزی کانادا کمک می کند. دولت کانادا گفته است که این صنعت در سال 2018 ، بالغ بر 66.2 میلیارد دلار صادرات داشته است و از هر 8 شغل کانادا یک شغل در این صنعت وجود دارد؛ با این حال بخش هایی نظیر فراوری گوشت و تولید قارچ با مشکل پیدا کردن و نگهداری کارگران جدید روبرو هستند”.

از طریق این پایلوت، سالانه حد اکثر 2 هزار و 750 درخواست جهت رسیدگی پذیرفته می شود. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که این تعداد با احتساب اعضای خانواده ها به حدود 16 هزار و 500 نفر مقیم دائم طی دوره ی سه ساله این پایلوت مهاجرتی می رسد. آقای Rodger Cuzner، دبیر پارلمانی وزارت کار و توسعه ی نیروی کار کانادا گفته است که ” باید به کارگران خارجی موقتی که وارد کانادا می شوند و در پر کردن جایگاه های شغلی این کشور سخت کوشی از خود نشان می دهند، فارغ از شغلی که دارند، شانسی جهت اقامت دائم داده شود”.
در حال حاضر کارگران خارجی که روی مزرعه کار می کنند و از طریق برنامه کارگر ماهر موقتی به صورت فصلی وارد کانادا شده اند، تنها ویزای کار موقتی دریافت می کنند و هیج راهی برای اخذ اقامت دائم پیش روی خود ندارند.

 

✔️ گفتنی است این پایلوت مهاجرتی در پی سایر اقداماتی است که کانادا اخیرا برای فراهم کردن مسیر اقامت دائم برای کارگران خارجی موقتی ایجاد کرده است. از جمله این اقدامات می توان به برنامه های مخصوص پرستاران خانگی و تخصیص 2 هزار سهمیه برای کارگران خارجی موقت که مهارت های متوسط دارند اشاره نمود.

🟢 چه صنایعی برای ورود به برنامه مهاجرتی کشاورزی و مواد غذایی کانادا واجد شرایط هستند؟

▪ تولیدات فرآورده های گوشتی (قصاب و خرده فروش گوشت، قصاب صنعتی، کارگر بخش فراوری گوشت) (NAICS 3116)
▪ تولیدات گلخانه ای مانند قارچ (کاشت و برداشت قارچ) به مدت یک سال (NAICS 1114)
▪ دام پروری به استثنای پرورش آبزیان (ناظر مزرعه و کارگر متخصص امور دامی جهت فراوری گوشت، محصولات کشاورزی یا پرورش دام (NAICS 1121, 1122, 1123, 1124 or 1129)

واجد شرایط برای ورود به این پایلوت هستند.
✔️ کشور کانادا با توجه به رویکرد خاص خود در حوزه صنایع کشاورزی و مواد غذایی در ناک های زیر اقدام به جذب نیروی ماهر می نماید. لازم به توضیح است که کارفرمایان این مشاغل از الزامات LMIA معاف می باشند.

عناوین شغلی مورد نیاز

ناک شغلی

کارگران بخش قصابی/ برش گوشت و فروشندگان ماهی اعم از خرده فروش و عمده فروش

Retail butchers

NOC B 6331

پیمانکاران بخش کشاورزی، سرپرستان مزارع و کارگران دامپروری تخصصی

Farm supervisors and specialized livestock workers

NOC B 8252

کارگران مزارع

General farm workers

NOC C 8431

کارگران بخش برداشت محصول

Harvesting labourers

NOC D 8611

قصابان صنعتی، کارگران بخش برش گوشت، تهیه مرغ و سایر نیروهای مرتبط

Industrial butchers

NOC C 9462

کارگران بخش فرآوری غذا، نوشیدنی و محصولات مرتبط

Food processing labourers

NOC D 9617

🟢 شرایط کاندیداد‌ها برای ورود به پایلوت Agri-Food

▪ ۱۲ ماه سابقه کار تمام وقت و غیر فصلی در کانادا (حداقل ۱۵۶۰ ساعت در سه سال گذشته) از طریق برنامه نیروی کار خارجی موقت. (Temporary Foreign Worker Program)
▪ داشتن حداقل نمره CLB 4 در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه
▪ داشتن مدرک تحصیلی معادل دیپلم کانادایی یا بالاتر
▪ داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیر فصلی از کانادا (غیر از کبک) با دستمزد رایج یا بالاتر
▪ بودجه مالی کافی برای تامین هزینه‌های کاندیدا و وابستگان او، مگر اینکه در کانادا مشغول به کار باشد.

✔️ ارزیابی دو ساله اثر بازار کار (LMIA) برای فراوران گوشت

سازمان کار و توسعه اجتماعی کانادا در راستای تکمیل برنامه مهاجرتی کشاورزی و مواد غذایی کانادا تغییراتی را مطرح نموده که کارفرمایان فراوری گوشت از آن منتفع خواهند شد. در این طرح، یک ارزیابی دوساله از عملکرد بازار کار کارفرمایان فراوری گوشت صورت می‌گیرد و طی آن تایید می‌شود این کارفرما اقدامات لازم را برای جذب کارگر کانادایی انجام داده و موفق نشده و در صورت استخدام نیروی کار خارجی تاثیر مثبت یا خنثی در بازار کار کانادا خواهد داشت.

▪ همچنین کارفرما برای منتفع شدن از این طرح باید از طریق پایلوت Agri-Food یا سایر روش‌های موجود از انتقال کارگران خارجی موقت به پروسه اقامت دائم حمایت نموده و این کارگران در همان مشاغل یا صنایع واجد شرایط مشغول به کار بوده باشند.
 
🟢 محدودیت برنامه پایلوت کشاورزی

محدودیت های سالانه در تعداد برنامه های درخواست شده برای هر شغل وجود دارد.
با شروع از اول ژانویه هر سال ، برنامه های کاربردی به صورت مبتنی بر سرویس های اولیه ارائه می شوند. این پایلوت 3 سال ادامه خواهد داشت. برای سالهای اول و آخر پایلوت، محدودیت های سالانه بر اساس دوره باقی مانده برای آن سال تحت پایلوت تنظیم می شود.
🔻 در جدول زیر محدودیت های تعداد پذیرش در هر رده را مشاهده فرمایید:
 
 
✔️ توجه داشته باشید برای هر متقاضی که درخواست وی رد شده باشد به دلیل وجود به محدودیت، هزینه را به شما بازپرداخت خواهند کرد.
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا