جدیدترین اقدامات مهاجرتی کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
🟥 چه کسانی از محدودیت های کرونایی سفر به کانادا معاف هستند؟

• شهروندان کانادا؛
• دارندگان اقامت دائم؛
• بستگان درجه ی یک دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادا؛
• متقاضیان اقامت دائم که قبل از 18 مارس برای اقامت دائم کانادا تایید شده اند و هنوز به کانادا سفر نکرده اند
• نیروی کار خارجی موقت؛
• دانشجویان بین المللی یا خارجی که دارای ویزای تحصیلی معتبر هستند و قبل از تاریخ 18 مارس ویزای آنها تایید شده است؛
• مسافرانی که برای رسیدن به مقصد خود از کانادا عبور می کنند یا در آن توقف می کنند.

دارندگان تاییدیه اقامت دائم یا COPR که نمی توانند به خاطر محدودیت ها و اختلالاتی که کروناویروس ایجاد کرده است به کانادا بیایند می توانند با وبسایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تماس بگیرند و وضعیت خود را توضیح دهند و از آنجا راهنمایی و مشورت بخواهند.

🟥 این اقدامات چه مفهومی برای مهاجران دارند؟


مهاجرت کاری به کانادا، اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی
از تاریخ 18 مارس تا کنون چهار پذیرش اکسپرس انتری برگزار شده است. دو تا از آنها در یک روز برگزار شدند. علاوه بر این آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و منیتوبا نیز پذیرش های را از طریق برنامه های مهاجرت استانی خود برگزار کردند. هفته ی پیش بود که استان بریتیش کلمبیا از 18 کارآفرین دعوت کرد تا مراحل بعدی را برای اخذ اقامت دائم طی کنند. اداره مهاجرت کانادا تایید کرده است که پذیرش های اکسپرس انتری همچنان ادامه خواهد داشت و رسیدگی به درخواست های اقامت دائم کنادا نیز کما فی السابق انجام خواهد شد. هر چند که این اداره بیان کرده است که درخواست های واصله بعد از 18 مارس ممکن است کمی با تاخیر رسیدگی شوند و به بیان دقیق تر رسیدگی به این درخواست ها ممکن است تا شش ماه به تعویق بیفتد.
 
 

🟥 شرایط ویژه مهاجرت خانوادگی به کانادا


کرونا کمترین تاثیر را بر مسیر مهاجرت خانوادگی به کانادا داشته است. بستگان درجه یک شهروندان کانادا و دارندگان اقامت دائم کانادا همچنان می توانند وارد کانادا شوند؛ اسپانسرشیپ همسران همچنان برقرار است و اداره مهاجرت کانادا نیز در تقبل درخواست های ناقص انعطاف پذیری های بیشتری از خود نشان می دهد. در عین حال کانادا افتتاح برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادربزرگ ها در سال 2020 را به تعویق انداخته است. اما چه کسانی از منظر کانادا بستگان درجه یک محسوب می شوند؟ افراد زیر:
• همسران
• فرزندان وابسته
• نوادگان وابسته
• والدین حقیقی یا پدر/مادرخوانده
• همسر والدین یا همسر پدر/مادرخوانده
• قیم/سرپرست یا مربی

🟥 وضعیت پناهندگان کانادا


کانادا به طور موقت پناهنده نمی پذیرد. علاوه بر این کانادا دیگر به صورت حضوری مصاحبه ای با مدعیان پناهندگی انجام نمی دهد و یا به صورت حضوری به تمدید مدارک حفاظت از مدعیان پناهندگی رسیدگی نمی کند. اداره مهاجرت کانادا با مدعیان پناهندگی که قرار مصاحبه دارند تماس می گیرد و به آنها تاریخ مصاحبه را اعلام خواهد کرد. مدعیان پناهندگی که می بایست اطلاعات تماس خود را به روزرسانی کنند باید از این فرم در وبسایت اداره مهاجرت استفاده کنند. جمع آوری وام مهاجرت نیز تا سپتامبر 2020 به تعویق افتاده است. بد نیست بدانید اداره مهاجرت این وام ها را به مهاجران واجد شرایط که عمدتا پناهندگان هستند اعطا می کند و امکان استفاده از منابع مالی را برای آنها فراهم می کند.

🟥 شرایط ویزای کاری کانادا
حتی با وجود این محدودیت های اعمال شده اتباع خارجی همچنان می توانند برای کار به کانادا سفر کنند. نیروی کار دارای شرایط زیر ممکن است از اخذ ویزای کاری کانادا معاف باشند:
• ارائه دهندگان خدمات اورژانسی/پزشکی برای محافظت از جان و مال (نظیر آتش نشانان)؛
• دانشجویان رشته های پزشکی/سلامت در صورت داشتن تاییدیه از نهادی که مقررات آن رشته ها را وضع می کند؛
• اتباع خارجی که صرفا به خاطر پیوستن به ناوگان حمل و نقل که شامل کشتی های فعال در حمل و نقل بین المللی هم می شود می خواهند وارد کانادا شوند یا در کانادا بمانند.
این نیروی کار می توانند با ارائه مدارک و اسنادی نظیر دعوتنامه از یک سازمان کانادایی به ایرلاین ها خود را نشان دهند. همچنین گفتنی است که کانادا فرایند استخدام نیروی کار خارجی را در صنایع کلیدی نظیر کشاورزی، فراوری غذا و کامیون تسهیل می کند.
 
 

🟥 اقدامات جدید مختص دانشجویان بین المللی کانادا


همچنین گفتنی است که آندسته از دانشجویان خارجی که ویزای تحصیلی شان در روز 18 مارس یا قبل از آن تاریخ تایید شده است از محدودیت های اعمال شده معاف هستند. در عین حال، با برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین، دانشجویان همچنان می توانند از ویزای PGWP استفاده کنند؛ این ویزا به فارغ التحصیلان از دانشگاه های کانادا اجازه می دهد تا سه سال در کانادا بمانند و کار کنند و سابقه و تجربه کاری بیندوزند. یکی از شروط این ویزا تحصیل تمام وقت در کاناداست و با انعطاف پذیری های اخیر کانادا، دانشجویان با شرکت در کلاس های آنلاین به خاطر جلوگیری از شیوع کروناویروس، برای ویزای PGWP هم مشکلی نخواهند داشت.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا