بهترین شهرهای استان کبک

زمان مطالعه: 10 دقیقه

بهترین شهرهای استان کبک

معرفی استان کبک و بهترین شهر های آن برای زندگی ایرانیان

استان کبک  بزرگترین استان کانادا با جمعیتی بالغ بر 7,700,000 نفر می باشد.کبک استانی پرطراوت و چند فرهنگی است که اغلب با عنوان ” اروپای آمریکای شمالی ” شناخته می شود.همچنین کبک به خاطر وجود جنگل های وسیع، تپه های گرد و مسیرهای آبی فراوان مشهور است.

در حقیقت کبک بیش از 1000000 دریاچه و مسیر آبی دارد که باعث می شود آب تازه بیشتری نسبت به استان های دیگر کانادا داشته باشد.کبک تنها استانی است که زبان رسمی آن فرانسوی است.مرکز آن شهر کبک سیتی (Quebec City) است.مونترآل (Montreal) دومین شهر بزرگ کانادا ( 3.5میلیون نفر ) و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در دنیا، نیز در استان کبک قرار گرفته است.

اشتغال و اقتصاد در کبک

اقتصاد کبک بسیار صنعتی شده و متنوع است.این ایالت به تنهایی جایگاه سی و هشتمین اقتصاد بزرگ در دنیا را دارد.بخش ساخت و تولید پیشرفته کبک، محصولات بسیار متنوعی برای صادرات تولید می کند.که از این دست میتوان به لوازم کنترل ترافیک هوایی، نرم افراز، قطارهای زیر زمینی، هلیکوپتر، دیسک فشرده، تصفیه کننده های هوا و اسباب بازی اشاره کرد.

مونترال، مرکز تجاری ایالت، صنایع رقابتی در زمینه های فضا و هوانوردی، داروسازی، مخابرات، انرژی، حمل و نقل، و مالی را  توسعه داده است.همچنین مونترال اخیرا برای نرم افزارهای راه اندازی اش، به همراه ونکوور به عنوان مرکز اصلی تولید فیلم معروف شده است.به علاوه، ایالت کبک از لحاظ منابع طبیعی نیز بسیار ثروتمند است.کبک بیش از یک سوم لوله و کاغذ کانادا و درصد زیادی از الوار نرم آن را تولید می کند.بازده (درآمد ) کشاورزی هم در این ایالت قابل توجه است.درصد بیکاری اکنون حدودا 7.35%است که پایین ترین میزان در 33 سال گذشته برای ایالت است.

تحصیلات در کبک

شبکه آموزشی در ایالت کبک به دو صورت دولتی و خصوصی بوده و با دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود.در کبک چهار سطح آموزشی وجود دارد که شامل ابتدایی – متوسطه – کالج و دانشگاه است .حضور در مدرسه در سنین 6 تا16سالگی اجباریست. سطوح تحصیلی ابتدایی و متوسطه و کالج در سیستمهای دولتی رایگان است.فرزندان مهاجرانی که مدارس دولتی را انتخاب می کنند باید تا پایان دوره متوسطه به زبان فرانسه تحصیل نمایند و دانشجویان در سطوح کالج و دانشگاه می توانند به زبان فرانسه و یا انگلیسی تحصیل نمایند.

فرهنگ استان کبک

کبک جایگاه فرهنگی باطراوت است که نقش مهمی در جذب بازدیدکنندگان از کانادا و سراسر جهان ایفا می کند.از یک طرف، تلاش های بسیار زیاد برای زنده نگاه داشتن میراث فرانسوی ایالت ،این اطمینان را به وجود می آورد که در آنجا هنر، آشپزی، و امور فرهنگی بی نظیر در جهان رونق داشته باشد.به علاوه، مهاجرت از سراسر جهان به این ایالت به ایجاد جامعه ای چند فرهنگی کمک کرده است.

 

این دو عامل با هم ترکیب میشوند تا فرهنگی شکوفا را به وجود آورند که برای هرکس، چیزی برای ارائه دارد.کبک سیتی که مرکز سیاسی و اداری استان می باشد، چند بخش محافظت شده تاریخی در آمریکای شمالی دارد.شهر باستانی به عنوان بخش میراث جهانی توسط یونسکو شناخته می شود.در طول راه سنگفرش شده تاریخی ، شهر مدرنی که خانه بسیاری از رهبران آکادمیک و خلاق است، وجود دارد.اکثریت ساکنان کبک به زبان فرانسه صحبت می کنند.

 

امروزه مهاجران از سراسر دنیا برای زندگی به کبک می آیند، که اکثریت آنها در مونترال و یا کبک سیتی ساکن می شوند. بسیاری از مهاجران کانادایی از کشورهای فرانسوی زبان، که عموما از فرانسه و بخش عمده ای نیز از اهالی هایتی می باشند، کبک را برای زندگی خود انتخاب می کنند.کبک جوامع بزرگی از ایتالیایی ها، یونانی ها، عربها، ایرلندی ها، چینی ها و اهالی آسیای جنوبی در کنار افرادی از سایر ملل را در خود جای داده است.

مهاجرت به کبک

بر اساس توافق نامه ی کانادا- کبک، استان کبک مهاجرانی که در محدوده ی کبک ساکن می شوند را انتخاب می کند.مانند برنامه ی نیروی متخصص فدرال ، برنامه ی مهاجرت نیروی متخصص کبک نیز از یک سیستم امتیازی برای ارزیابی درخواست افرادی که خواستار اقامت در استان می باشند بهره می گیرد.

اگرچه گروه بندی های آن دارای تفاوت اندکی با گروه بندی های فدرال هستند، تا حد بسیار زیادی هر دوی آنها در پی ارزیابی این مسئله هستند که کدامیک از مهاجران به احتمال بیشتری پس از ورود به کانادا به لحاظ مالی مشکلی نخواهند داشت.

 

مزایا ومعایب زندگی در شهر مونترال

معرفی بهترین شهرهای استان کبک:

شهر مونترال (Montreal)

مونترال که دومین شهر بزرگ در کانادا محسوب می شود، سالانه پذیرای مهاجران بسیار زیادی است که برای کار و یا زندگی به آنجا می آیند.منطقه ی بزرگتر مونترال ۳.۶ میلیون نفر را در خود جای داده، که حدود نیمی از کل جمعیت استان کبک را شامل می شود.

مهاجران حدودا ۳۰% از کل جمعیت مونترال را تشکیل میدهد.شهر مونترال افتخار این را دارد که ۱۲۰ جامعه ی فرهنگی مختلف که ریشه در قاره های مختلف جهان دارند را در خود جای داده است.مونترال پایتخت اقتصادی کبک محسوب شده است و محل استقرار شرکت های  بین المللی اصلی و بعضی از مهمترین صنایع کانادا می باشد.اگرچه تولید (صنعتی) یکی از بخش های مهم اقتصاد شهر باقی می ماند، اما رشد سریع بخش های فناوری پیشرفته در حال پیشی گرفتن از آن است.صنعت هوا-فضا، علوم زندگی و فناوری اطلاعات، همگی از کارفرمایان اصلی در منطقه مونترال محسوب می شوند.

صنایع پیشرفته ی مونترال به سرعت در حال تبدیل شدن به رهبران دنیا در رشته های خود می باشند.مونترال شهری بسیار سرزنده و پرجنب و جوش و علاوه بر این پاکیزه و امن می باشد.ساکنان مونترال از بسیاری از رخدادهای هنری و فرهنگی که در تمام طول سال در شهر برگزار می شوند بهره می برند.

از جمله این وقایع سری جشنواره هایی است که در کل سال برگزار شده و بهترین استعدادهای دنیا را به خود جلب می کند.

با پارکهای بسیار زیادی که در سراسر سطح شهر وجود دارد ساکنان مونترال می توانند با یک پیاده روی کوتاه از مناطق تجاری و فرهنگی، از زیبایی طبیعی و تفریحات خارج از خانه بهره مند شوند.

 

فرصت های کاری مهم در این شهر عبارتند از:

  • تجارت
  • حمل و نقل
  • مالی
  • داروسازی
  • فنآوری
  • طراحی
  • تحصیلات
  • هنر، فرهنگ و فیلم
  • گردشگری
  • غذا
  • مُد و فشن
مشاغل پرتقاضا در کبک

شهر کبک سیتی (Quebec City)

کبک سیتی به عنوان مرکز استان سیاسی و اجرایی کبک، همه ساله پذیرای هزاران تازه وارد از سراسر جهان میباشد.منطقه ی کبک سیتی ۶۷۰۰۰۰ نفر را در خود جای داده است.بسیاری از افرادی که در کبک سیتی مشغول بکار هستند، زندگی در یکی از شهرک های بسیار متعددی که شهر را احاطه نموده است را برمی گزینند، که این شرایط به آنها اجازه می دهد تا بهترین ویژگی های هر دو دنیا را تجربه کنند.اکثر ساکنان منطقه ی کبک سیتی در استخدام بخش اطلاعات و خدمات می باشند.

به عنوان پایتخت استانی، دولت، مانند دانشگاه ها و کالج های منطقه، کارفرمای اصلی می باشد.گردشگری نیز از صنایع عمده ی کبک سیتی بشمار می رود، چنان که این شهر در میان موسسات بین المللی بواسطه ی تاریخچه و زیبایی طبیعی اش شهرت یافته است.

شهر شارلوا

اغلب گردشگران شهر شارلوا را به دلیل وجود وال های زیبا در ساحل این شهر می شناسند و شارلوا شهر ساحل وال ها نیز نامیده می شود.

این شهر یکی از شهرهای توریستی جهان و کشور کانادا می باشد که با شهر کبک هر دو در یک منطقه قرار گرفته اند.

شهر شیبو گامو

زندگی در کنار اسکیمو ها شاید از رویاهای مهم برخی افراد باشد که در شهر شیبو گامو استان کبک به تحقق میپیوندد.

این شهر به عنوان یک منطقه ی بکر و دست نخورده ی استان کبک به شمار می رود که شرایط زندگی در آن سخت است.خرس های قطبی و گوزن هایی که در کنار آن ها زندگی می کنند سبب شده تا توریست ها با علاقه ی زیادی به دیدن این شهر و جاذبه های آن بشتابند.

 

شهر گاتینو

کبک با ۸.۲ میلیون جمعیت یکی از بزرگترین ایالت های کانادا میباشد. شهر گاتینو در غرب ایالت کبک چهارمین شهر بزرگ این ایالت میباشد. از آنجا که این شهر بسیار نزدیک به اتاوا میباشد ولی از نظر هزینه های زندگی خیلی ارزان تر از اتاوا است بسیاری از مردم این شهر در اتاوا کار میکنند. مهاجرانی که به این شهر مهاجرت می کنند میتوانند با زبان و فرهنگ فرانسوی آشنا شوند و هم چنین کسانی که به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند در این شهر فرصت های شغلی خیلی خوبی در انتظارشان است.

شهر بروسار 

این شهر یکی از شهر هایی است که درآمد بالایی دارد. همچنین از نظر میزان جرم و جنایت یکی از پایین ترین نرخ ها را در کانادا دارد.

زبان رسمی در این شهر فرانسوی است اما جوامع کوچکی از مهاجران نیز وجود دارند که به زبان های دیگری مانند چینی، اسپانیایی و فارسی نیز صحبت میکنند.

یکی از ویژگی های این شهر جمعیت بالای مهاجران ان است به طوری که ۳۶ درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل میدهند.

 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا