برترین فرصتهای تجاری کانادا برای مهاجرین

زمان مطالعه: 10 دقیقه

برترین فرصتهای تجاری کانادا برای مهاجرین

بر کسی پوشیده نیست که کانادا یکی از بهترین سیستم های مهاجرتی را در جهان دارد و به طور فعال به دنبال کارگران ماهر خارجی برای پیوستن به جامعه متنوع خود است.

حقیقت این است که اکثر مردم متوجه نیستند که فرصت‌های تجاری زیادی در کانادا وجود دارد و همچنین راه‌های مختلفی برای دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارد، آنهم تنها با آوردن مهارت‌های کارآفرینی نوآورانه‌شان.

 

آیا علاقه مند به گسترش کسب و کار خود در یکی از پویاترین کشورهای جهان هستید؟

بیایید نگاهی بیندازیم به 5 فرصت کسب و کار نوپا در کانادا برای مهاجران و اینکه چگونه سرمایه گذاری شما می تواند به شما در مهاجرت به کانادا کمک کند.

ویزای استارت آپ چیست؟

برنامه ویزای استارت آپ آزمایشی در سال 2013 آغاز شد، به عنوان جایگزینی برای برنامه سرمایه گذار/کارآفرین مهاجر فدرال که در سال 2011 به پایان رسید.

این برنامه آزمایشی برای کمک به مهاجران کارآفرینی که می خواستند شرکت های جدیدی را در کانادا راه اندازی کنند، ساخته شد.این شرکت‌ها قرار بود وارد رقابتی جهانی شوند و نیروی کار عمدتاً کانادایی را استخدام کنند.

به دلیل موفقیت این برنامه، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تصمیم گرفت تا ویزای استارت آپ را در سال 2018 به یک برنامه دائمی تبدیل کند.

ویزای استارت آپ کانادا

کانادایی ها از طریق مشاغلی که زمانی که کارآفرینان از همه گوشه های جهان برای راه اندازی کسب و کار در این کشور می آیند، ایجاد می شود، سود می برند. با دائمی کردن برنامه ویزای استارت‌آپ، کانادا کارآفرینان مبتکر بیشتری را جذب می‌کند که فرصت‌های تجاری جدید ایجاد می‌کنند، شغل ایجاد می‌کنند و کانادایی‌ها را با مهارت‌های مورد نیاز برای مشاغل آینده مجهز می‌کنند.

کسب و کار خود را در کانادا تحت برنامه ویزای استارتاپ راه اندازی کنید

به عنوان یک کارآفرین مهاجر، برنامه ویزای استارت آپ این فرصت را ارائه می دهد:

  • مقیم دائم کانادا شوید
  • راه اندازی یک کسب و کار در محیطی با اقتصاد رو به رشد با:
  • نرخ مالیات پایین؛
  • کیفیت بالای زندگی؛ و
  • هزینه های کم کسب و کار
  • دسترسی به مشاوران، متخصصان برنامه‌ریزی و مربیان از طریق گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته کانادایی / صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر / انکوباتورهای تجاری
  • بر اساس میزان موفقیت کسب و کار و درصد مالکیت کارآفرین، بازده بیشتری کسب کنید

از طریق برنامه ویزای استارت آپ، به 117 مهاجر کارآفرین این امکان داده شده است که اقامت دائم کانادا را داشته باشند. ناگفته نماند که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به بیش از 2700 مهاجر کارآفرین هر ساله اجازه می دهد تا برای این برنامه درخواست دهند.

5 فرصت برتر کسب و کار کانادا برای راه اندازی

رسانه و بازاریابی

این کشور سومین کشور فیلمبرداری شده در جهان است، تقریباً 181 هزار نفر را استخدام می کند و بسیار مقرون به صرفه و مبتکر است، که همین موضوع آن را به یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری یا گزینه های مهاجرت تجاری تبدیل می کند.

اما این صنعت محدود به سرمایه گذاران نیست. مریم ژوبور که اصالتاً اهل تونس بود به مونترال نقل مکان کرد تا رویای کار در سینما را دنبال کند.

او از مدرسه سینمای مل هوپنهایم فارغ التحصیل شد و در سال ۲۰۱۸ جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را برای فیلم کوتاهش برادری دریافت کرد و همچنین نامزدی اسکار بهترین فیلم کوتاه اکشن زنده در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

این فیلم از آن زمان تاکنون برنده 75 جایزه در بیش از 150 جشنواره ملی و جهانی شده است. او در حال حاضر روی یک نسخه ویژه در میان پروژه های هیجان انگیز دیگر کار می کند.

ساخت و ساز

از آنجایی که توسعه در کانادا با تمام قوا پیش می رود، نیاز فزاینده ای به شرکت های ساختمانی در هر اندازه وجود دارد.

خدمات ساختمانی مگنوم داستانی خاصی دارد در آن بنیانگذار، مای ایلیا به همراه خانواده اش به عنوان پناهنده از حلب سوریه به کانادا آمد و شرکت بازسازی و طراحی داخلی خانه خود را تنها 4 سال پس از نقل مکان به کانادا از طریق کمک یک غیر ملی راه اندازی کرد. سازمان انتفاعی، آینده آفرین کانادا.

اگرچه او سابقه کاری در حوزه بازاریابی و رسانه داشت، اما تجربه تجاری زیادی داشت و پس از آشنایی با همسرش جوزف فاراون، که در بازسازی خانه کار می کرد، به یک مرکز زن و شوهری در بخش ساخت و ساز نیووستمینستر، بریتیش کلمبیا تبدیل شد.

MCS یک تجارت بسیار موفق است و در حال حاضر نامزد دریافت جایزه بهترین کارآفرین مهاجر در بریتیش کلمبیا است.

رستوران ها و پذیرایی

داستان‌های موفقیت بسیاری از صاحبان مشاغل مهاجر در کانادا وجود دارد، اما احتمالاً شناخته شده‌ترین آنها سرآشپز، رستوران‌دار، نویسنده کتاب آشپزی و شخصیت تلویزیونی، Claudio Aprile، سرآشپز مشهور MasterChef Canada است.

 او در اروگوئه به دنیا آمد و در تورنتو آپریل بزرگ شد، بیشتر موفقیت خود را به مادرش نسبت می دهد، مادرش زمانی که تنها 4 سال داشت به کانادا مهاجرت کرد و او را به عنوان یک مادر مجرد بزرگ کرد.

او با بیش از 30 سال تجربه، رستوران های مختلفی را افتتاح کرده است، از جمله Colborne Lane در تورنتو (2007-2013)، رستوران و بار Copetin (2017-2019) و همچنین Xango (2019-اکنون) واقع در کینگ وست تورنتو.

 

  • اگر راه اندازی یک رستوران نقطه قوت شما نیست، چرا به فکر راه اندازی کسب و کار کامیونت مواد غذایی خود در کانادا نباشید؟

این صنعت در حال حاضر یک صنعت 325 میلیون دلاری با مزایای هزینه های سربار کمتر، چرخش بیشتر و انعطاف پذیری بیشتر است.

فناوری و نوآوری

اگر قصد راه اندازی شرکت فناوری خود را دارید، بریتیش کلمبیا مکان مناسبی برای مهاجرت به کانادا است. این استان یک مرکز فناوری است و جایی است که شما استعدادهای همفکر دیگری را برای ارتباط با آنها پیدا خواهید کرد، به خصوص به عنوان یک تازه وارد.

یکی از این افراد مبتکر، پیلار پورتلا است که پس از مهاجرت از آمریکای لاتین به کانادا، شرکت خود را در سال 2017 به نام 14C Innovation راه اندازی کرد.

شرکت او با شرکای فناوری برای طراحی، ایجاد و عرضه راه‌حل‌های صنعتی برای بخش‌های معدن، جنگل‌داری، انرژی و کشاورزی همکاری می‌کند. از زمان تأسیس، بیش از 1 میلیون فروش در 2 سال اول به دست آورده است.

پورتلا همچنین بسیار درگیر کارهای اجتماعی است و به سایر خانواده های آمریکای لاتین کمک می کند تا به جوامع روستایی کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت و استخدام

بعد از اینکه خودتان به کانادا مهاجرت کردید، ممکن است متوجه شوید که می خواهید به دیگران در این مسیر کمک کنید، در واقع وکلای RCIC خود یک مهاجر هستند و تصمیم گرفته اند که وقت خود را برای کمک به دیگران در سفر اختصاص دهند.

یکی از نمونه‌های داستان موفقیت یک مهاجر، داستان آرلین رویز است که پس از مهاجرت به کانادا از فیلیپین برای تحصیل در کالج بازرگانی ساسکاتون در سال 1997 (ساسکچوان) و همچنین ادامه تحصیل در کالج اشتون (ونکوور) در سال 2012، تصمیم گرفت که شروع به کار کند. شرکت مهاجرت و استخدام خودش.

او از آن زمان تاکنون جایزه انتخاب مصرف کننده 2020 را دریافت کرده است و در حال حاضر نامزد جوایز برتری کسب و کار ساسکاتون (SABEX) شده است.

چگونه می توانم با کسب و کار استارت آپ خود به کانادا مهاجرت کنم؟

اولین قدم برای مهاجرت و راه اندازی یک کسب و کار جدید در کانادا این است که بدانید واجد شرایط هستید یا خیر.

 

آیا من واجد شرایط هستم؟

برنامه ویزای استارت آپ به شما این امکان را می دهد که در صورت داشتن یک کسب و کار نوآورانه که می تواند در مقیاس جهانی رقابت کند و برای کانادایی ها شغل ایجاد کند، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که الزامات اساسی زیر برنامه را برآورده می کنید:

 

  • کسب و کار واجد شرایط داشته باشید – از حمایت یک سازمان تعیین شده برخوردار باشید و فعالانه در مدیریت استارت آپ شرکت کنید.
  • نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده داشته باشید – یک گروه تجاری تایید شده که موافقت کرده است از راه اندازی شما حمایت یا سرمایه گذاری کند.
  • الزامات زبان را برآورده کنید – حداقل سطح CLB5. و
  • تکمن مالی کافی بیاورید – 12960 دلار + 3492 دلار برای هر عضو خانواده.
5 حوزه پرطرفدار استارتاپ در کانادا
مهاجرت از روش سرمایه گذاری در کانادا
برنامه سرمایه گذاری کانادا از طریق ثبت شرکت
برنامه سرمایه گذاری کانادا از طریق خرید بیزینس

سوالات متدوال:

بسته به نوع سازمان تعیین‌شده، میزان تأیید متفاوت است: استارت‌آپ‌هایی که توسط انکوباتورهای کسب‌وکار حمایت می‌شوند، 78 درصد کمک را دریافت می‌کنند.

استارت‌آپ‌هایی که توسط شبکه‌های سرمایه‌گذار فرشته حمایت می‌شوند، 80 درصد از حمایت را دریافت می‌کنند. و

استارت‌آپ‌هایی که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز تأمین مالی می‌شوند، 43 درصد از حمایت را دریافت می‌کنند.

شرکت شما باید پیشرفته باشد، توانایی رقابت در سطح جهانی را داشته باشد و در صورت درخواست برای ویزای استارت آپ کانادا، پتانسیل ایجاد شغل برای کانادایی ها را داشته باشد. زمان پردازش می تواند 12 تا 16 ماه طول بکشد، بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای ارائه یک طرح تجاری محکم و جمع آوری سرمایه گذاران.

افرادی که واجد شرایط ویزای استارت آپ هستند باید حداقل 75000 دلار از یک سرمایه گذار فرشته کانادایی یا 200000 دلار از یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر کانادایی مورد تایید دولت کانادا دریافت کنند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با نحوه دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کانادا، می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا