تحصیل در رشته فیزیوتراپی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فیزیوتراپی یکی از رشته‌های دانشگاهی در زیر مجموعه علوم تجربی است و در دانشکده‌های پیراپزشکی دانشگاه‌ها به تدریس این رشته پرداخته می‌شود.

 
 
❎ فیزیوتراپی (Physiotherapy) یا فیزیک‌درمانی (Physical Therapy) حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن درمان بیماری‌ها و اختلالات جسمانی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، تمرینات ورزشی عوامل فیزیکی دیگر و پیشگیری از بیماری‌ها، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت جسمی و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

❎ به متخصصان این رشته فیزیوتراپیست یا درمانگر گفته می‌شود و تنها فیزیوتراپیست‌های دارای مجوز می‌توانند در این حوزه کاری به فعالیت بپردازند.
 
❇️ فیزیوتراپی ( Physiotherapy ) رشته ای است که به تشخیص مشکلات عضلانی و اسکلتی و درمان آن کمک می کند. در این رشته بخش های مختلفی از علوم پزشکی و بالینی آموزش داده می شود، به طور مثال می توان به بیماری های عصبی، عضلانی، گوارش، ریوی و … اشاره کرد.

❇️ چرا که نحوه بدن درمانی باتوجه به نوع بیماری تغییر می کند. همچنین فیزیوتراپیست ها باید علائم بیماری های مختلف و چگونگی اثرگذاری آن روی سیستم بدن انسان را بدانند تا بتوانند به بهترین نحو درمان را انجام دهند.

❇️ تکنیک های مختلف این رشته به دلیل پیشرفت تکنولوژی و نیاز های انسانی به صورت مداوم تغییر می کند لذا شما باید هر روز آماده یادگیری مباحث جدید باشید. این رشته در اکثر کشورها و همچنین کانادا از رشته های پر طرفدار و پردرآمد می باشد و در طبقه بندی شغلی جز مشاغل سطح بالا به حساب می آید.
 

🔰 مدارک و شرایط مورد نیاز:

✅ لیسانس علوم با گذراندن واحدهای درسی مرتبط با حوزه سلامت با معدل ۷۵درصد و بیشتر
✅ فوق لیسانس فیزیوتراپی ( بعد از اخذ اقامت دائم یا شهروندی کانادا میتوانید این رشته را بخوانید)
✅ آیلتس ۸ برای ورود به دوره فوق لیسانس
✅ سابقه کار در حوزه سلامت
✅ قبولی در آزمون کتبی پی سی ای
✅ قبولی در آزمون عملی
 
 

🔰 دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا :

👈 دانشگاه آلبرتا
👈 دانشگاه بریتیش کلمبیا
👈 دانشگاه دالهاوزی
👈 دانشگاه وسترن
👈 دانشگاه کوئینز
👈 دانشگاه مک مستر

 

 

👈 دانشگاه تورنتو
👈 دانشگاه ساسکاچوان
👈 دانشگاه منیتوبا
👈 دانشگاه وسترن آنتاریو
👈 دانشگاه لاوال
👈 دانشگاه مونترآل

🟢 فرصت‌های شغلی و بازار کار :

🟩 در مناطقی مانند بریتیش کلمبیا میزان تقاضا برای فیزیوتراپیست‌ها بسیار زیاد است. در حال حاضر تعداد موقعیت‌های شغلی خالی بیشتر از تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته در کانادا است. کارفرماها برای پاسخگویی به این نیاز به دنبال استخدام فیزیوتراپیست‌های واجد شرایط و حرفه‌ای از کشورهای دیگر هستند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده میزان تقاضا برای فیزیوتراپیست‌ها به دلیل آگاهی بیشتر افراد افزایش خواهد داشت. تعداد موقعیت‌های خالی شغلی نیز به دلیل بازنشسته شدن فیزیوتراپیست‌های قدیمی یا جایگزینی افراد به‌جای بانوان باردار بیشتر خواهد شد.
🟩 از آنجایی که تکنیک‌ها و خدمات ارائه‌شده توسط فیزیوتراپیست‌ها به دلیل پیدایش تکنولوژی‌ها، اطلاعات و تقاضای خدمات جدید فیزیوتراپیست ها همچنین در موسسات دانشگاهی آموزش می بینند و کارهای تحقیقاتی را انجام می دهند. شاخه های PT شامل حرفه های مربوط به پزشکی، زیست مهندسی، حرکت شناسی، پزشکی ورزشی و یا پرستاری است. همواره در حال تغییر است، از فیزیوتراپیست‌ها انتظار می‌رود که در دوره‌های توسعه حرفه‌ای در زمینه کاری‌شان شرکت کنند.

 

💠 انواع زمینه‌های شغلی :

⬇️ فیزیوتراپیست‌ها در زمینه‌ها و مکان‌های زیادی از جمله موارد زیر فعالیت می‌کنند:
⬅️ بیمارستان‌ها
⬅️ کلینیک‌های خصوصی
⬅️ برنامه‌های مراقبت خانگی
⬅️ مراکز بهداشتی و مراقبتی
⬅️ مراکز طراحی برنامه‌های سلامتی
⬅️ شما هم‌چنین می‌توانید در یک تیم مراقبت بهداشتی فعالیت کنید یا به فعالیت‌های خصوصی و مستقل بپردازید.
 
 

💰 حقوق و درآمد رشته فیزیوتراپی :

🔷 رشته فیزیوتراپی از جمله مشاغل پردرآمد در کشور کانادا می باشد متخصصین در این حوزه در استان های مختلف کشور کانادا درآمدهای متفاوتی دارند . اما درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور کانادا از 66000$ (دلار) شروع و تا 99000$ (دلار) در سال خواهد شد . فیزیوتراپ ها در کشور کانادا از مزایا و حقوق در روزهای تعطیل برخوردار هستند .
🔷 همچنین امکان استفاده تمام وقت از مزایای بهداشتی و دهان و دندان در این کشور را نیز دارند .
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا