تحصیل در رشته هنر

زمان مطالعه: 8 دقیقه
 
اگر شما علاقه مند به تحصیل در رشته هنرهای اجرایی هستید، ممکن است مانند باقی افراد در این رشته، رویای هنرنمایی روی صحنه را در سر می پرورانید.
یک دوره ی هنر در دانشگاه ها و مدارس کانادا، فرصت بسیار خوبی برای پرورش و تقویت مهارت های عملی و هنری شماست.
🔵 در کانادا رشته هنر شامل هر چیزی از یادگیری گرفته تا دکوراسیون منزل و طراحی شامل می شود. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته هنر در کانادا می باشید لازم است بدانید که مطالعات عمومی در هنر شامل اخذ واحدهای مختلفی از جمله طراحی، عکاسی، نجاری و … می باشد.
🔵 معمولا افراد این واحدها را در دوره کارشناسی می گذرانند.علاوه بر این، همچنان که فردی ادامه تحصیل می ‌دهد، برای مثال تحصیلات تکمیلی، واحدهایی مربوط به یک یا دو زمینه خاص تحصیلی مثل طراحی کامپیوتری یا دکوراسیون داخلی را می‌گذراند.
 

🔷پیش نیازهای لازم برای تحصیل در رشته هنرهای زیبا در کانادا:

🔶 پیش نیاز رشته های عمومی هنرهای زیبا با توجه به اینکه مدرک اتخاذی آینده B.A. یا B.F.A. باشد، متفاوت است. شرایط پذیرش مقطع کارشناسی رشته هنر بیشتر مربوط به زمینه هایی از جمله زبان انگلیسی و سایر موضوعات آکادمیک است.

🔶 دانشجویان معمولا برای پذیرش در مقطع B.F.A. به ارسال نمونه کارهای هنری خود، مصاحبه و انگیزه نامه نیاز دارند.
 

🔷 مقطع کارشناسی هنر در کانادا:

🔶 در کانادا، دوره های هنر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین در بسیاری از دیپلم ها و گواهینامه های هنری ارائه می شود.
🔶 در مقطع کارشناسی علوم انسانی هنر در کانادا، دوره های آکادمیک جامعی شامل الزامات دوره آموزش عمومی علوم اجتماعی و انسانی برگزار می شود در حالی که کارشناسی هنرهای زیبا ممکن است صرفا به واحدهای درسی بخش هنر بپردازد.
 

🔷مقطع دکترای رشته هنر در کانادا:

🔶 برنامه دکتری شامل سه عنصر: کلاس ها، از آزمون و پایان نامه است. پس از اتمام دوره، دانشجویان ملزم به شرکت در امتحانات پایانی برای تعیین که آنها دانش کافی برای تکمیل پایان نامه دکترای مورد نیاز است. پایان نامه انتظار می رود که کمک قابل توجهی به بدنه دانش در حوزه ای که دانشجو در مورد آن مطالعه کرده است، بکند.
🔶 داوطلبان مورد نیاز برای دفاع از پایان نامه در یک آزمون شفاهی، مطابق با الزامات تعیین شده توسط دانشکده مطالعات و پژوهش های کارشناسی ارشد.
🔶 انتظار می رود در طول یکسال تحصیل در دوره دکتری دانشجویان مهارت های فکر کردن تحقیق و ارتباطات را به صورت تخصصی یاد بگیرند. آن را از 18 واحد در سطح کارشناسی ارشد شامل: یک درس پیش نیاز 3 واحده، یک درس 3 واحده در بخش تمرکز، و 12 واحد دیگر که به چهار درس سه واحده مربوط به دیگر حوزه ها تقسیم میشود. درس هایی که مورد تایید دانشکده باشد
 
🔶 همچنین دانشجویان باید درس HADVC 600 “نظریه ها و روش در تاریخ هنر، طراحی، و فرهنگ تصویری” را پاس کنند البته اگر درس معادل آن را در دوره کارشناسی اخذ نکرده باشند.
🔶 علاوه بر این، به عنوان استاندارد برای همه رشته تاریخ، دانشجویان باید حداقل یک زبان غیر از انگلیسی که متناسب با موضوع تحقیق آنهاست تسلط داشته باشند.
🔶 برای مشخص شدن تخصص دانشجویان در زبان دوم غیر انگلیسی باید در آزمون شرکت کنند که توسط دانشکده زبان و فرهنگ در دانشگاه آلبرتا برگزار می شود شرکت کنند و یا در آزمون شفاهی شرکت کنند و حداقل نمره C+ دریافت کنند موضوع پایان نامه توسط دانشجو زیر نظر استاد راهنما همرا باید ناظر، مشاور دکترا در HDAC انتخاب میشود
 

🔷 هزینه تحصیل رشته هنر در دانشگاه های کانادا:

1- دانشگاه آلبرتا ازهنر (AUArts) : شهریه (سالانه): 4،356.60 $ (دانشجویان کانادایی)، $ 13،792.80 (دانشجویان بین المللی)
2- دانشگاه آلبرتا گروه هنرهای زیبا : شهریه (در هر ترم): 2،588.40 $ (دانشجویان کانادایی)، $ 17،995.20 (دانشجویان بین المللی)
3- دانشگاه کنکوردیا، گروه هنرهای تجسمی : شهریه (سالانه): 3600 $ (دانشجویان کانادایی)، 19390 $ (دانشجویان بین المللی، برای 3 نظر)
4- امیلی موسسه کار هنر و طراحی : شهریه (سالانه): 3300 $ (دانش آموزان در دولت)، $ 11،000 (خارج از دولت دانش آموزان)
5- جورج کالج قهوه ای، مرکز هنر و طراحی : شهریه (سالانه): $ 3312، $ 11،000 (دوره های کارشناسی ارشد)
6- نوا اسکوشیا کالج هنر و طراحی (NSCAD) : شهریه (سالانه): 11،408 $
7- کالج هنر انتاریو و دانشگاه طراحی (OCAD U) : شهریه (در هر ترم): 6995 $
8- مدرسه یوکان هنرهای تجسمی (SOVA) : شهریه (در هر ترم): 1620 $
 

🔷 فرصت شغلی رشته هنر در کانادا:

🔶 در صورتی که شما دارای مدرک پایان تحصیلات در رشته هنر در کانادا باشید، می توانید در حوزه های مختلفی از قبیل نگارگری، حجاری، تصویرسازی، نقاشی کارتون، موزه داری، طراحی گرافیک، طراحی تارنما، عامل تبلیغاتی، طراحی بسته بندی، کارشناس طراحی، طراحی جواهرآلات، شیشه سازی، سفالگری، فیلم سازی، شخصیت پردازی، پویانمایی ۳ بعدی، طراحی بازی، هنر درمانگری، و سایر موارد این چنینی به کار و اشتغال بپردازید.
 
 

🔷 میانگین حقوق پس از تحصیل در رشته هنر کانادا:

🔶 میزان درآمد یک فارغ التحصیل رشته هنر در کانادا به عوامل گوناگونی بازمی‌گردد. اینکه در کدام رشته هنری تخصص دارد و یا این تخصص در چه سطحی است.
🔶 همچنین شهر محل کار و … هم در درآمد فرد هنرمند تأثیرگذار است. با این حال میانگین حقوق هنرمند در کانادا ۳۲٬۵۰۰ دلار در هر سال یا ۱۶٫۶۷ دلار در ساعت است.
🔶 وقتی شما به عنوان یک هنرمند تازه کار وارد بازار کار می‌شوید حقوق شما از ۲۱٬۹۳۸ دلار در سال شروع می‌شود. در حالی که با به دست آوردن تجربه بیشتر تا ۵۵٬۲۵۰ دلار در سال درآمد شما افزایش می‌یابد.
🔶 توجه داشته باشید این آمار برای عنوان کلی هنرمند ارائه می‌شود و اگر در موضوعات تخصصی مختلف رشته هنر بررسی صورت گیرد مانند کارگردانان، عکاسان و یا طراحان رقم دریافتی به شکل قابل ملاحظه‌ای متفاوت خواهد بود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا