تحصیل در رشته MBA

زمان مطالعه: 5 دقیقه

رشته ی MBA یا همان Master of Bussines Administration از رشته ی پرتقاضا در کاناداست که در مقاطع ارشد با زیر مجموعه هایی نظیر مدیریت کسب و کار ، مدیریت بازرگانی و مدیریت تجارت ارائه می شود .دانشچویان بعد از سپری کردن دوره ارشد این رشته می توانند در پست های مدیریتی در بخش های عمومی ،خصوصی ،دولتی و صنعتی به عنوان مدیر مشغول به کار شوند .

دروس اصلی تشکیل دهنده این دوره ها حول محور کسب و کار از جمله حسابداری ، بازاریابی ،امور مالی ،تجزیه و تحلیل و … میچرخد. کانادا به ‌عنوان شبکه‌ای وسیع از کالج‌ها و دانشگاه‌ها، بهترین زمینه‌های تحصیلی در مقاطع دانشگاهی را در سراسر جهان ارائه می‌دهد . رشته MBA یکی از پرطرفدار ترین رشته ها برای دانشجویان بین المللی می باشد و هرساله تعداد زیادی متقاضی برای تحصیل در این رشته وارد این کشور می شوند .در کانادا حدود 175 موسسه و کالج فنی و حدود 92 دانشگاه رشته ی MBA را در ارائه می دهند .

لیست برترین دانشگاههای MBA در کانادا :

1️⃣ . University of Toronto – Rotman School of Management
2️⃣ . York University – Schulich School of Business
3️⃣ . Western University – Ivey Business School
4️⃣ . University of British Columbia – Sauder School of Business
5️⃣ . McGill University – Desautels Faculty of Management
6️⃣ . HEC Montreal
7️⃣ . Queen’s University – Queen’s School of Business
8️⃣ . University of Alberta

 

شرایط ورود به رشته MBA :

از شروط اصلی ورود به رشته MBA در کانادا داشتن مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر و مدرک GMAT یا مدرک GRE می باشد .داشتن سابقه کار هم جزء شروط اصلی محسوب میشود البته در برخی از موسسات و کالج ها استثناهایی وجود دارد و بدون داشتن سابقه کار هم دانشجو پذیرش می کنند . داشتن مدرک زبان از جمله آیلتس ، تافل و … جزء الزامات پذیرش می باشد .
لازم به ذکر است که مدت زمان دوره های استاندارد MBA بین 10 ماه تا 28 ماه متغیر هستند و به طور میانگین نرخ هزینه ی شهریه ی سالینه این دوره ها در کانادا بین ۲۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ دلار متغیر است.

 

انواع دوره های MBA در کانادا

دوره های تمام وقت- دوره های پاره وقت- دوره های صبح و عصر (مختص شاغلین/ قبل و یا بعد از کار)-دوره های فشرده – دوره های دو مدرکی MBA مشترک با رشته های حقوق (JD) و بهداشت (MD)- دوره های EMBA (مدیریت اجرایی)- دوره های IMBA (مدیریت بین المللی) MBA/ دوره های کو-آپ (Co-op) و دوره های MAB در حوزه ی مدیریت تکنولوژی/ فناوری و نوآوری (MBA-MTI)/ توسعه ی اقتصاد جوامع (MBA-CED)/ هنر و هنرهای زیبا (Master of Fine Arts MBA-)/ دوره های MBA با مدرک CFA (تحلیلگر خبر مالی و سرمایه گذاری)

ورود به بازار کار و میزان درآمد:

دانشجویانی که از یک دوره ی 1 ساله ی MBA فارغ التحصیل می شوند یک مجوز کار یک ساله، و دانشجویانی که از یک دوره ی 2 ساله فارغ التحصیل می شوند یک مجوز کار سه ساله برای کار در کانادا دریافت می کنند. به علاوه افراد حرفه ای پس از یک سال کار تمام وقت در کانادا می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.
فارغ التحصیلان در دوره های MBA به راحتی می توانند به درآمدی 76000 دلاری تا 148000 دلاری در سال دسترسی پیدا کنند البته فاکتورهایی مانند داشتن سابقه کار ،میزان تقاضا و تامین شغل مورد نظر و موقعیت کارفرمایان در میزان درآمد تاثیر دارند.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا