کارت بهداشت Health Card

زمان مطالعه: 6 دقیقه

همه شهروندان و دارندگان کارت اقامت دائم کاناد (Pr) می توانند از خدمات درمانی در این کشور استفاده کنند .در کشورکانادا سیستم خدمات درمانی و بهداشت و سلامت توسط وزارت سلامت هر استان به طور جداگانه اجرا می شود اما به طور کلی استانداردهای خدمات درمانی توسط دولت فدرال برای همه استانها تعیین می شود.
ازمیان استانهای کانادا تنها سه استان بریتیش کلمبیا ،آلبرتا و آنتاریو هزینه بابت کارت سلامت و بیمه سلامت دریافت می کنند و هزینه ی ما بقی استان ها و مناطق از مالیات پرداختی توسط ساکنین استانها تامین می شود .
کلیه خدمات بهداشتی که در بیمارستانها و مراکز پزشکی این کشور ارائه می شود برای کسانی که دارای اقامت قانونی در هر کدام از استان های کانادا باشند و دارای کارت بهداشت کانادا هستند رایگان است .

تازه واردین به کانادا در اسرع وقت باید برای دریافت کارت بهداشت اقدام کنند و البته درهراستان شرایط دریافت این کارت متفاوت است در ادامه برخی از زمان و شرایط دریافت کارت بهداشت استان های مختف را بازگو میکنیم :

✅ در استان آلبرتا تازه واردین سه ما بعد از ورود می توانند برای دریافت کارت بهداشت اقدام کنند و می بایست در سیستم آنلاین خدمات درمانی این استان ثبت نام کنند
☑️ در استان بریتیش کلمبیا تازه واردین در بدو ورود باید در سیستم خدمات پزشکی (MSP) ثبت نام کنند اما بعد از سه ما می توانند این کارت را دریافت کنند و ماهانه نیز هزینه ای بابت کارت بهداشت باید پرداخت کنند .
✅ کسانی که اقامت دائم استان مانیتوبا را دارند در بدو ورود می توانند درخواست کارت بهداشت خود را ارائه کنند و از خدمات سلامت این استان استفاده کنند و اما اگر قبل از دریافت کارت بهداشت خود به این نوع خدمات نیاز پیدا کنند با اثبات شرایط اقامت دائم خود واجد شرایط دریافت خدمات می شوند
☑️ در استان نیوبرانزوئیک تازه واردین دارای اقامت دائم می توانند از خدمات درمانی رایگان استفاده کنند کافیست در بدو ورود در New Brunswick Medicare ثبت نام کنند .و اما برای دریافت بیمه سلامت و کارت بهداشت در حدود سه پس از ورود باید منتظر باشند .

در بیشتر استانها شرایط و زمان بندی دریافت کارت بهداشت یکیست و معمولا تازه واردین به محض ورود باید برای دریافت این کارت اقدام کنند .کارت بهداشت یا همان Health Card دارای تاریخ انقضای پنج ساله است و باید هر پنج سال قبل از اتمام تاریخ انقضا برای تمدید مجدد آن اقدام شود.و هر کدام از اعضای خانواده به طور جداگانه و کارت مخصوص به خود را دارند . در موقع نیاز به خدمات پزشکی در مطب و یا بیمارستان ، ارائه کارت بهداشت الزامیست.

برای اطلاع از شرایط دریافت کارت بهداشت استان های کانادا بر روی نام استان مورد نظر کلیک کنید:


🔹 آلبرتا
🔹 بریتیش کلمبیا
🔹مانیتوبا
🔹 نیوبرانزوئیک
🔹نیوفاندلند و لابرادور
🔹نوااسکوشیا
🔹انتاریو
🔹جزیره پرنس ادوارد
🔹کبک
🔹ساسکاچوان

مراحل درخواست کارت بهداشت کانادا :


برای دریافت کارت بهداشت کانادا ابتدا باید فرم درخواست کارت بهداشت پر شود . برای همه اعضای یک خانواده که با هم زندگی میکنند یک فرم درخواست کافیست و در ادامه به منظور اثبات حضور قانونی اعضای خانواده در کانادا ، کپی یکی از مدارک زیر می بایست ضمیمه فرم درخواست شود: ( شما میتوانید فرم درخواست را از مطب پزشکان، داروخانه ها و یا اداره نیوکامرز دریافت کنید. همچنین شما میتوانید با مراکز خدمات پزشکی تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا فرم را برایتان ارسال نمایند.)

– تاییدیه اقامت دائم (IMM 5292) صادر شده توسط اداره مهاجرت و تابعیت کانادا (CIC)
– ویزای اقامت موقت (TRV) صادر شده توسط CIC و ی ازدواج که نشان دهنده ازدواج شما با یکی از ساکنین کانادا باشد.
– اجازه کار صادر شده توسط CIC


کارت بهداشت کانادا هزینه اغلب خدمات لازم پزشکی را پرداخت میکند ، در اینجا نمونه هایی از خدمات پزشکی و بیمارستانی تحت پوشش ذکر میشود:

– اکثر خدمات پزشکی و پرستاری
– هزینه اطاق ، غذا و مواد مصرفی در بیمارستان
– هزینه آزمایشگاه ، رادیولوژی و دیگر خدمات تشخیصی
– هزینه عمل جراحی لازم و مواد مورد نیاز جراحی
– اکثر سرویس های مربوط به زایمان

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا