ترغیب به ماندن خارجی ها در کانادا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
دولت کانادا در تلاش به متقاعد کردن کسانی است که با هر گونه ویزای موقت در کانادا هم اکنون در کانادا حضور دارند، است.

دولت نخست وزیر جاستین ترودو در تلاش است تاكتیك جدیدی را برای كاهش خسارت اقتصادی ناشی از افت چشمگیر مهاجرت در نظر بگیرد: خارجی های حاضر در این كشور را ترغیب به ماندن كند.

مندیچینو در مصاحبه با بلومبرگ اظهار نظر می کند:

کانادا هفته گذشته برنامه های خود را برای تسهیل اقامت دائم بیش از 1 میلیون دانشجو، کارگر و پناهجوی موقت که در این کشور زندگی می کنند اعلام کرد و به آنها راهی برای شهروندی می دهد.
روز دوشنبه، مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت ، در مصاحبه ای گفت که این روش منطقی برای جبران کاهش نرخ مهاجرت خارجی ها به کانادا در طی همه گیری کرونا است.

مندیچینو به بلومبرگ گفت: “برای کسانی که قبلاً به طور موقت در کانادا و اینجا هستند، باید ببینیم آیا راهی برای تسریع مسیر کانادایی شدن آنها وجود دارد یا نه.”

توقف موقتی

کانادا شاهد کاهش ورودی های ساکنان غیر دائمی است.
کاهش مهاجرت ضربه دیگری به اقتصاد کانادا بوده است که برای رشد و تقاضای نیروی کار ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، به خارجی ها اعتماد زیادی کرده است. به عنوان مثال ، در تورنتو ، کاهش تازه واردان در حال ایجاد شکاف در بازار آپارتمان های مسافرتی شهر است.

کانادا در هر سال به دو مسیر مهاجرتی متکی است: اقامت دائم و گروه بسیار بزرگتری از افراد دارای اقامت موقت. هر دو به طرز چشمگیری پایین آمده اند.
بر اساس اطلاعات آماری کانادا ، پس از ثبت افزایش خالص 190952 نفر از ساکنان موقت سال گذشته ، شش ماه اول سال 2020 با کاهش خالص 18221 مواجه شده است.
مسیر اقامت دائمی نیز لغو شده است. کانادا از ژانویه تا آگوست فقط 128430 اقامت دائم پذیرفته است که تقریباً نیمی از تعداد مدت مشابه سال گذشته است. با سرعت فعلی ، کانادا حدود 150،000 ساکن دائمی کمتر از هدف خود در سال 341،000 خواهد بود.

ترودو، اهداف مهاجرت را افزایش می دهد تا بازیابی را تقویت کند

این بر کل جمعیت کانادا تأثیر می گذارد ، که در سه ماه منتهی به ژوئن فقط 0.1 درصد رشد کرد ، دومین کمترین سود سه ماهه در سوابق مربوط به سال 1946.

بسیاری از مهاجران در خدمات ضروری مانند مراقبت های بهداشتی کار می کنند ، جایی که در حال حاضر ظرفیت در حال ارزیابی است. وزیر گفت: دائمی ساختن ساکنان موقت پاسخگوی نیازهای کوتاه مدت کانادا برای پاسخگویی به Covid-19 و کمک به کشور در رفع چالش های جمعیتی بلند مدت است.

وی گفت “دولت به منظور شناسایی كارگران ، دانشجویان ، پناهجویانی كه دارای مهارتهای متناسب با خدمات اساسی در اقتصاد هستند، به آن بخش متمرکز به مهاجرت داخلی خواهد پرداخت. “

مارکو مندیچینو، وزیر بعدی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا

دانشجویان سایر کشورها به ویژه به عنوان مقابله بالقوه با پیری جمعیت جذاب هستند و دولت کار آنها را در کانادا آسان می کند. حتی قبل از اعلامیه هفته گذشته ، به دانشگاهها اجازه داده شد که دانشجویان خارجی را در دانشگاه ها بصورت حضوری داشته باشند تا زمانی که آنها موافقت خود را با پروتکل های Covid-19 اعلام کنند.

“دانشجویان بین المللی که تمایل به حضور در جوامع جوانتری هستند، و همچنین مایل هستند در ابتدای کار خود با دریافت حمایت مدت زمان بیشتری کار و فعالیت کنند، آنها جامعه بسیار جذابی هستند که ما می خواهیم از نزدیک آنها را مورد بررسی قرار بدیم.” مندیچینو گفت.

مارکو مندیچینو، وزیر بعدی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا