تسلط به زبان، راهشگای مهاجرت به کانادا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تسلط به زبان، راهشگای مهاجرت به کانادا

ین دانش رایجی است که مهاجرانی که در زبان انگلیسی و یا فرانسوی بسیار ماهر هستند، شانس بیشتری برای ادغام در نیروی کار و جامعه کانادا دارند.
سیستم مهاجرت کانادا این واقعیت را با استانداردهای مهارت زبان برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کانادا منعکس می کند.
اکسپرس انتری که در سال 2015 برای مدیریت نامزدهای سه برنامه اصلی مهاجرت نیروی ماهر در کانادا، راه اندازی شد که نوع خاص امتیازدهی را برای تعیین اینکه کدام یک از نامزدهای مهاجرت به احتمال زیاد در اقتصاد این کشور موفق می شوند، مطرح کرد.
به کاندیدهای اکسپرس انتری یک نمره توسط سیستم جامع رتبه بندی (CRS) داده می شود که مبتنی بر عوامل سرمایه انسانی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار و مهارت های زبانی است.
تحت این سیستم CRS، متقاضی بدون همسر که در هر چهار مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی (مهارت خواندن، نوشتن، گفتاری و شنیداری) تسلط دارند، می توانند تا 290 امتیاز کسب کنند.
جدول و شرایط امتیازی اکسپرس انتری
– حداکثر امتیاز CRS برای مهارت زبان در زیر مجموعه اکسپرس انتری (بدون همسر)

در طول سال 2019، کاندیدهای اکسپرس انتری برای دستیابی به دعوت ITA اقامت دائم، نیاز به یک CRS در حدود 460 امتیاز داشتند. این بدان معنی است که تسلط به زبان می تواند تا 63 درصد از امتیاز های لازم برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم این کشور را تشکیل دهد.
شاید گفتن این نکته جالب باشد که علاوه بر کسب نامزدی استانی (دریافت 600 امتیاز اضافی CRS) یا یک پیشنهاد شغلی (کسب 50 یا 200 امتیاز اضافی CRS)؛ آزمون زبان شما یکی از بهترین و مستقیم ترین بلیط های کانادا در زیر مجموعه اکسپرس انتری نسبت به موارد قبلی است.

دانشجویان بین المللی بیشتری به دلیل مهارت قوی در زبان مهاجرت می کنند.

هم اکنون کانادا نزدیک به 600 هزار دانشجوی بین المللی دارد که نظرسنجی ها نشان می دهد نیمی از آنها مایل به اخذ اقامت دائم هستند.
دانشجویان بین المللی که مایلند در صورت علاقه به ارائه درخواست مهاجرت تحت برنامه فدرال یا استانی، به یک معیار زبان کانادایی (CLB) به سطح 7 (از 12) احتیاج دارند، اگر چه استثنائات بسیاری نیز وجود دارد.
برخی از برنامه های مهاجرت فدرال یا استانی دارای الزامات زبان به اندازه CLB 4 هستند. سایر برنامه ها اصلا الزامات زبان ندارند (به عنوان مثال، برای دانشجویان بین المللی و کسانی که دارای پیشنهاد شغلی هستند) با این حال سطح CLB بالاتر می تواند شرایط را در هنگام دستیابی به ITA تغییر دهد.
گزارش اکسپرس انتری دولت فدرال برای سال 2018 نشان داد که 25 درصد از تقریبا 90 هزار نفری که در آن سال ITA کسب کرده اند، دانشجویان بین المللی سابق با مدرک کانادایی بودند. زیرا در طی مدت تحصیل مهارت زبان آنها پیشرفت کرده و در آزمون نهایی سطح CLB آنها بسیار بالاتر رفته بوده است.
در حالی که تاکید بیشتر بر مهارت های زبانی ممکن است برای بعضی ها دلسرد کننده باشد، می توانند از این روش به عنوان یک عامل الهام بخش برای رسیدن به معیارهای عینی و بدیهی زبان استاندارد کانادا استفاده کنند.
راه اساسی برای کسانی که آرزوی حرکت به کانادا را دارند این است که،
در بهبود مهارت های زبانی خود تلاش کنند.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا