تغییرات جدید ویزای کاری دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

کانادا در جهت استادی پرمیت و مجوز کار بیشتر سه اقدام جدید برای کمک به افراد در زمینه تحصیل و کار در کانادا در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا معرفی کرد

 
 
🔴📢 اطلاعیه جدید اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان بین المللی

1⃣ دانشجویان میتوانند تا تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ به صورت آنلاین تحصیل کنند بدون اینکه این موضوع تاثیری بر مدت ویزای کار پس از تحصیل شان بگذارد به شرطی که حداقل نیمی از تحصیل در کانادا انجام شده باشد.

2⃣ دانشجویانی که در دوره های بین ۸ تا ۱۲ ماه ثبت نام کرده و تحصیل خود را از می تا سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز نمایند، میتوانند تمامی تحصیل خود را به صورت آنلاین انجام داده و پس از آن ویزای کار پس از تحصیل دریافت کنند!

3⃣ دانشجویانی که تحصیل خود را به صورت آنلاین از می تا سپتامبر ۲۰۲۰ شروع کرده باشند و از بیش از یک برنامه تحصیلی واجد شرایط برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل، فارغ التحصیل شوند، می توانند طول این دوره ها را برای محاسبه ی ویزای کار پس از تحصیل با هم جمع کنند به شرطی که حداقل نیمی از مجموع دوره ها در کانادا انجام شده باشد.
 

⚠️دقت داشته باشید: باید قبل از شروع برنامه های تحصیلی تون برای “استادی پرمیت” اقدام کرده باشید.

🔴شروع دوره تحصیل تون باید بهار، تابستان با پاییز 2020 و یا ژانویه 2021 باشد.

 

 

🎓افراد فارغ‌التحصیل از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها می‌توانند تحت برنامه اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی (PGWP) درخواست دهند و در صورت تائید، به مؤسسات مربوطه جهت کسب تجربه کاری و دیدن دوره‌های آموزشی مراجعه نمایند. PGWP در بین افرادی که مایل به تحصیل در کانادا هستند بسیار مورد پسند است.
🔺مدت‌ زمان این دوره‌ها بین 8 ماه الی 3 سال می‌باشد. پس از گذراندن این دوره‌ها فرد می‌تواند با جستجوی کار مربوط به رشته و تخصص خود، با کارفرما قرارداد ببندد و برای دریافت ویزای کاری اقدام نماید. مدت زمان نهایی PGWP بستگی به مدت زمانی دارد که فرد در DLI کانادا تحصیل می کند.

PGWP این دانشجویان بین المللی سابق را قادر می سازد سپس برای هر کارفرمای کانادایی کار کنند. دانشجویان سابق که امیدوارند بتوانند اقامت دائم کانادا شوند ، می خواهند از تجربه کاری که به دست می آورند استفاده کنند تا شانس مهاجرت خود را در کانادا افزایش دهند.
⭕️ به دست آوردن تجربه کار در کانادا می تواند افراد واجد شرایط برای مسیرهای مهاجرتی خاص مانند برنامه کلاس Express Entry‘ را دریافت کند. همچنین می تواند با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس ورود به آنها امتیاز دیگری را برای آنها فراهم کند.

✴️ به دلیل بیماری همه گیر و محدودیت های سفر فعلی کانادا ، بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال حاضر قادر به ورود به کانادا نیستند. این به دلایل زیادی مشکل ساز شده است. یکی از این دلایل این است که قبل از همه گیری ، یادگیری از راه دور نمی تواند برای واجد شرایط بودن PGWP حساب شود.

هنگامی که IRCC مجموعه ای از اعلامیه ها را ارائه داد تا یادگیری آنلاین را برای محاسبه واجد شرایط بودن PGWP انجام دهد ، این مدت تغییر کرد. آخرین اعلامیه مهم در ماه می اعلام شد ، زمانی که IRCC اعلام کرد یادگیری آنلاین به دست آمده تا 31 دسامبر سال 2020 می تواند هنگام تقاضای PGWP محاسبه شود.

برای اینکه واجد شرایط این اقدامات باشند ، دانش آموزان باید قبل از شروع برنامه تحصیل در ترم بهار / تابستان / پاییز 2020 یا برای ترم ژانویه 2021 ، یک درخواست اجازه تحصیل ارسال کنند. در نهایت دانشجویان باید مجوز تحصیل را تأیید کنند.

IRCC در پایان خبر خود با بیان اینکه محدودیت های مربوط به COVID-19 کانادا بر اساس پیشرفت های حاصل از محدود کردن ویروس کرونا در کانادا و خارج کاهش می یابد. IRCC با بررسی تغییرات اضافی برای ایجاد ، به بررسی وضعیت کانادا و بین الملل ادامه خواهد داد.

 

🌐کروناویروس همه ی دنیا را به هم ریخته است؛ اما کانادا برای جلوگیری از انتشار ویروس خطرناک کرونا، باز هم راه ارفاق و تسهیل در پیش گرفته است و در گامی دیگر تصمیم گرفته است که سیاست های مهاجرتی خود را انعطاف پذیرتر کند و مانع از مختل شدن برنامه های متقاضیان مهاجرت به کانادا شود.
با توجه به اینکه بسیاری از دوره های درسی برای مقابله و مبارزه با کرونا به صورت آنلاین برگزار می شوند، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به دانشجویان خارجی که در این کلاس های آنلاین شرکت کرده اند اجازه درخواست مجوز کار پس از تحصیل یا PGWP می دهد.

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا