دریافت ویزای کار از داخل کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
طبق آخرین خبرهای اداره مهاجرت کانادا، توریست های بین المللی که دارای پیشنهاد شغلی هستند و در حال حاضر در کانادا حضور دارند؛ می توانند بدون نیاز به ترک کشور، مجوز کار دریافت کنند.
🔶 طبق جدیدترین خبرها آندسته از اتباع خارجی که با جاب آفر (پیشنهاد شغل) در حال حاضر در کانادا حضور دارند می توانند بدون اینکه مجبور به ترک کانادا باشند درخواست ویزای کار دهند. آنگونه که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است این سیاست جدید فورا اجرایی خواهد شد. این سیاست به نفع دارندگان اقامت موقت کاناداست؛ مقیمان موقتی که در حال حاضر ساکن کانادا هستند و پیشنهاد شغل دارند اما افرادی را که پس از 24 آگوست به عنوان Visitor به کانادا وارد می شوند را شامل نمی شود.

🔶 بازدیدکنندگان واجد شرایط عبارت اند از: دارندگان سوپر ویزا؛ افرادی که موقتا و به قصد کسب و کار وارد کانادا شده اند و افرادی که از طریق معافیت ویزای کاری Global Skills Strategy به کانادا آمده اند. تا قبل از تاریخ 24 آگوست افرادی که به عنوان مقیم موقت درخواست ویزای کار می دادند معمولا می بایست قبل از آمدن به کانادا برای ویزای کاری اولیه شان درخواست ارائه می دادند. اگر هنگامی که درخواست ویزای کاری شان تایید شده بود وضعیت اقامتی شان بازدیدکننده یا visitor بود می بایست کانادا را ترک کرده و برای فعال ساختن ویزای کاری مجددا به کانادا باز می گشتند.

⚠️ این سیاست برای بهره مندی ساکنان موقتی است که پیشاپیش در کانادا به سر می برند و پیشنهاد شغلی دارند. لازم به ذکر است که این رویه شامل کسانی نمی شود که بعد از 24 آگوست و به عنوان بازدیدکننده وارد کانادا می شوند.
 
 
کانادا ساکنان موقتی را که در کانادا هستند به حفظ وضعیت قانونی شان تشویق می کند. با توجه به محدودیت سفرهای هوایی در سراسر جهان، برخی از بازدیدکنندگان قادر به ترک کانادا نبوده اند و برخی از نیروهای کار خارجی مجبور بوده اند وضعیت اقامت موقت خود را به «بازدیدکننده» تغییر دهند زیرا مجوز کارشان در حال اتمام بود و از آنجا که دارای پیشنهاد شغلی بودند، قادر به درخواست اجازه کار جدید نبودند.

🔷 شرایط لازم برای متقاضیان:


وضعیت اقامتی معتبر در کانادا به عنوان بازدیدکننده تا 24 آگوست 2020، و قصد اقامت در کانادا
داشتن پیشنهاد شغلی
درخواست برای مجوز کار «خاص کارفرما» به همراه یک پیشنهاد شغلی با «ارزیابی میزان نیاز در بازار کار» (LMIA) یا معاف از «LMIA»، که حداکثر تا 31 مارچ 2021 ارسال شود.
رعایت سایر معیارهای استاندارد پذیرش


💢 متقاضیانی که دارای تمامی این معیارها باشند و در دوازده ماه گذشته مجوز کار معتبر داشته اند، می توانند قبل از تصویب کامل مجوز کارشان، برای کارفرمای جدید شروع به کار کنند.
 
 
«ما از کارفرمایان می شنویم که همچنان با چالش های استخدام نیروی کار موردنیاز خود در طول همه گیری روبرو هستند.
این معافیت از شرایط معمول در دریافت اجازه کار موقت، با هدف از بین بردن موانع برای جذب سریع تر نیروی کار وضع شده است و بازدیدکنندگان دارای مهارت و سابقه را برای تسریع بهبود اقتصادی کانادا، به کار می گیرد.»

وزیر مهاجرت کانادا، «مارکو مندیچینو»، در این اعلامیه اعلام کرده است:

 

 

اما سیاست جدید به نفع کارفرمایان کانادایی که به استخدام اتباع خارجی می پردازند نیز هست.
برخی از آنها به دلیل همه گیری کرونا با کمبود مداوم نیروی کار روبرو شده بودند.

تا قبل از 24 آگوست، ساکنان موقتی که متقاضی مجوز کار بودند، معمولاً باید قبل از ورود به کانادا، برای مجوز اولیه کار خود درخواست می دادند. اگر آنها هنگام تأیید مجوز کارشان، وضعیت توریستی داشتند، باید برای فعال کردن مجوزشان، کشور را ترک می کردند و سپس به کانادا برمی گشتند.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا