تغییر برنامه مجوز کار

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تغییر برنامه مجوز کار خبر خوبی برای دانشجویان بین المللی و کارفرمایان کانادایی است.

📌 علاوه بر سیستم آموزشی در سطح جهانی و سطح بالای زندگی، کانادا مزیت دیگری را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

🖍️ دسترسی به مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP در پایان زمان دوره تحصیلی می باشد.
🖍️ PGWP یک مجوز کار آزاد است که می تواند برای کسب تجربه کار کانادایی مورد استفاده دانشجویان بین المللی قرار گیرد که در واقع برای دریافت اقامت دائم فاکتور بسیار ارزشمندی محسوب می شود.
🖍️ بدست آوردن تجربه کار در کانادا به عنوان عامل کمک کننده ای برای متقاضیان اقامت دائم که از برنامه های مهاجرتی مانند برنامه های اکسپرس انتری Express Entry و یا نامزد استانی PNP استفاده می کنند، تلقی می شود.

 
 
 
 
✏️ اکسپرس انتری مسیر اصلی مهاجرت به کانادا است که مبتنی بر امتیاز بوده و فاکتورهای سرمایه انسانی را در نظر می گیرد.
✏️ تجربه کار در کانادا به افرادی که از این مسیر استفاده می کنند امتیازات ارزشمند اضافی برای سیستم CRS لحاظ می کند و همین امر موجب رقابت بین نامزدهای احتمالی در برنامه های مهاجرتی می شود.
✏️ افرادی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار کانادایی هستند شانس زیادی برای درخواست در برنامه های استانی خواهند داشت و یا تحصیل در کبک به آنان این امکان را می دهد که در برنامه تجربه کبک PEQ (Quebec Experience Program ) موفقیت بیشتری داشته باشند.
✏️ از سوی دیگر کارفرمایان کانادایی از PGWP سود قابل توجهی می برند.
✏️ به طور معمول، هر کارفرمای کانادایی برای استخدام یک تبعه خارجی می بایست فرآیند طولانی و پر هزینه ای را تحت عنوان ارزیابی اثر بازار کار LMIA را طی نماید، و می بایست ثابت نماید که سعی کرده اند یک فرد کانادایی را استخدام نمایند اما قادر به انجام این کار نیستند.
 
 
 
 
 
 
 
 
⭕ اگرچه ممکن است مراحل اولیه استخدامی شخصی در PGWP نیاز به کار زیاد کارفرما نداشته باشد، اما اگر کارفرما بخواهد با تبعه خارجی بیش از تاریخ انقضای PGWP همکاری داشته باشد، این امکان وجود ندارد. زیرا مجوزهای کار بعد از فارغ التحصیلی مدت محدودی دارند.
⭕ در اکثر موارد، PGWP قابل تمدید نیست و قبل از درخواست کارگر و نیروی کار برای مجوز کار می بایست یک درخواست LMIA ارسال و تأیید شود.
⭕ و اما تغییری که در این برنامه وجود دارد، در 8 ژانویه دولت کانادا سیاست جدیدی را معرفی کرد که به دانشجویان بین المللی سابقی که PGWP آنها منقضی شده است، این امکان را دارند که مجوز کار جدیدی را درخواست دهند.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا