واکسن کرونا برای مهاجران به کانادا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

آژانس بهداشت عمومی کانادا بیان داشته است که واکسن های کرونا برای مهاجران نیز در دسترس خواهد بود.

طبق گفته مسئولین آژانس بهداشت عمومی کانادا PHAC واکسن کرونا در دسترس همه افراد در کانادا که تزریق این واکسن برای آن‌ها بلامانع است قرار خواهد گرفت. این طرح شامل مهاجران نیز می‌شود.

🔺 در حال حاضر کانادا، واکسن فایزر – بیون‌تک را برای افراد بالای ۱۶ سال و واکسن مدرنا را برای افراد بالای ۱۸ سال تأیید کرده است.
🔺 طبق گفته دولت کانادا، با واکسن‌های اضافی خریداری شده، جمعیت بیشتری در مدت زمان کمتر واکسینه خواهند شد که شامل ساکنان و کارکنان فضاهای زندگی مشترک از جمله مسکن کارگران مهاجر، برخی از کارگران ضروری و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی است که مشمول اولویت‌‌ها در طرح اولیه واکسیناسیون قرار نمی‌گرفتند
🔺 تا تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ به میزان ۹۳۵,۷۰۰ دوز واکسن به کانادا تحویل داده شده است و از این تعداد، حدود ۷۲۹,۶۴۰ دوز تا همین تاریخ تزریق شده‌اند.
🔺 دولت های فدرال، استانی و مناطق کانادا از توصیه های مندرج در کمیته مشاوره ملی ایمن سازی NACI برای تعیین اولویت های توزیع واکسن استفاده می کنند.

 
 
 
 
 
 
 

💢 مهاجران با توجه به تعدادی از عواملی که آن‌ها را در معرض خطر ابتلا قرار می دهد، در اولویت‌ها گنجانده شده‌اند. به عنوان مثال، بسیاری از مهاجران ممکن است به دلیل سفرهای بین‌المللی یا اشتغال در حوزه‌های خاص و یا عوامل دیگر، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار بگیرند. بنابراین، NACI مداخلات زیادی را برای کاهش نابرابری و بهبود دسترسی مهاجران و سایر گروه ها به واکسن پیشنهاد داده است. برخی از این پیشنهادها شامل برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های ایمن سازی با همکاری دپارتمان‌های زیرمجموعه اداره مهاجرت، ارائه آموزش متناسب با فرهنگ مهاجران و به چندین زبان با حضور مترجمان در کلینیک‌ها است.
💢 استان‌های کانادا طرح توزیع خود را به طور علنی در صفحات مربوط به واکسیناسیون در سایت‌های استانی منتشر کرده اند. سخنگویان استان‌های کبک مانیتوبا به طور خاص اظهار داشتند که مهاجران می توانند واکسن کرونا را بدون در نظر گرفتن وضعیت خود دریافت کنند. سخنگوی مناطق شمال غربی کانادا نیز بیان داشت هر کسی که دارای کارت بهداشتی معتبر NWT باشد، می‌تواند واکسن مدرنا دریافت کند.
💢 انتظار می رود که تحویل واکسن های فایزر به کانادا طی چهار هفته آینده ۵۰ درصد کاهش یابد زیرا شرکت تامین‌کننده در تلاش برای پاسخ به تقاضاهای جهانی است.

دولت فدرال انتظار دارد که تمامی داوطلبین دریافت واکسن در کانادا، تا سپتامبر ۲۰۲۱ واکسینه شوند.

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
 
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا