حقایق جالب در مورد کانادا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از زیباترین کشورهای دنیا کشور کاناداست که به خوبی توانسته در کنار موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و پیشرفت در زمینه ی علم و تکنولوژی تبدیل به یکی از کشورهای جذاب شده که اکثر ایرانی ها آرزوی مهاجرت و زندگی در آنجا را دارند.داشتن طبیعتی وصف ناپذیر و کیفیت بالای زندگی و همچنین امید به زندگی از جمله ویژگی های آن است.

 

🍁جغرافیای کانادا

کشور سرسبز کانادا دارای مناطق کوهستانی و دریاچه های بسیار زیبا است.نزدیک به 30 درصد مساحت کانادا را جنگل های انبوه شکل می دهد.و همسایگی با کشور امریکا و ساحلی بودن آن از مزایای موقعیت جغرافیایی کانادا است.این کشور مقصد جذابی برای گردشگران است.

 

🍁حقایق عجیب در کانادا:

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان است و پایتخت ان شهر اتاوا و دومین پایتخت سرد جهان بعد از مسکو است.جمعیت 6 شهر کانادا بیشتر از یک میلیون نفر تقریبا است.شهرهایی مثل تورنتو و مونترال و ونکوور و کلگری و ادمونتون و اتاوا است.شهر مونترال دومین شهر فرانسوی زبان است.طولانی ترین بزرگراه جهان ترانس کاناداست که بیش از 7604 کیلومتر است .تقریبا نیمی از جمعیت کانادا در کشور دیگری متولد شده اند.بلندترین کوه کانادا کوه لوگان در سرزمین یوکان با 5959 متر ارتفاع است.48 پارک ملی و منطقه حفاظت شده در کانادا وجود دارد.اوشن فالز در بریتیش 330 روز بارندگی در سال دارد و در مقابل استفان در ساسکاچوان آفتابی ترین نقطه کاناداست و 2537 ساعت در سال آفتاب دارد.

 

🍁حقایقی درباره تاریخ کانادا:

 اولین کاوشگرانی که راهی کانادا شدند جان کابوت بود که در سال 1497 وارد خاک کانادا شد.نام کشور کانادا نتیجه ی یک سوء تفاهم بین ژاک کارتیه و جوانی ایرکوایی بود که به روستایی اشاره میکرد در واقع آن دو به منطقه ای کوچک اشاره می کردند که شهر کبک امروز در انجا واقع شده اما کارتیه از اسم کانادا که آوایی مشابه داشت برای نامیدن کل منطقه استفاده کرد.تقریبا در سال 1000 بعد از میلاد مسیح وایکینگ ها در ساحل شرقی کانادا ساکن بودند.اولین نشانه های تاریخی کشف شده در کانادا ابزارهایی با قدمت 20 هزار سال هستند .شهر کبک اولین شهر در آمریکای شمالی است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

 

🍁گونه های گیاهی و جانوری کم نظیر در کانادا:

کانادا به دلیل نزدیکی به قطب و بارندگی زیاد دارای گونه های متنوع گیاهی و جانوری است .باغ گیاه شناسی در اکثر شهرهای کانادا میزبان گردشگران زیادی است و می توانید از دیدن گل های زیبا و رنگارنگ مختصی طبیعت کانادا لذت ببرید.برخی از گیاهان نیز جنبه های دارویی دارند و به دلیل نزدیکی به قطب خرس های مختلف قطبی دارد.یازده گونه گوزن در کانادا وجود دارد.سگ آبی کانادا دومین جونده بزرگ جهان است که وزن ان 27 کیلو گرم است.

 چرچیل در مانیتوبای کانادا سالانه شاهد بزرگترین خرس های قطبی است. حدود 200 گونه پستاندار در کانادا وجود دارد و تعداد پرندگانی که در کانادا زندگی میکنند 630 گونه مختلف است.

 

🍁حقایق جالب در مورد نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه کانادا:

یکی از ویژگی های غذا در کانادا تازه بودن مواد غذایی است و تنوع نوشیدنی های آن گردشگران را را متعجب می کند به خصوص شربت افرا که به دلیل محبوبیت آن در بین مردم به عنوان هدیه در کانادا استفاده می شود.خوراکی های رایج و سنتی مردم کانادا بیکن نخودی و پوتین . شربت افرا و دونات است.همچنین پنکیک طرفدار زیادی دارد در کانادا و محبوب ترین پنیر در کانادا پنیر چدار است و مردم کانادا به طور متوسط نفری 10 کیلو نیم چدار در سال مصرف میکنند.تعداد فروشگاه های دونات نسبت به جمعیت آن از سایر کشورها بیشتر است.همچنین مصرف تخم مرغ و آبمیوه در کانادا نسبت به کشور های دیگر بالاتر است.

 

 

🍁حقایق جالب در مورد فرهنگ و زبان مردم کانادا:

کشوری با تنوع طبیعی و قومیتی بالا مانند کانادا باید جاذبه های فرهنگی زیادی داشته باشد.وقتی سیاست کشوری بر مبنای مهاجرپذیری باشد قاعدتا تنوع زبان و فرهنگ در آن بسیار دیده می شود.اکثر ایالت های کانادا انگلیسی زبان هستند و تنها ایالت کبک و مونترال است که زبان اصلی آنها فرانسه است.به دلیل حضور ایرانی های مقیم کانادا زبان فارسی هم صحبت می شود.تنوع آداب رسوم و فرهنگ در این کشور بسیار گسترده است و این امر به خاطر حضور مهاجران از کشورهای مختلف است.یکی از نماد های فرهنگ در کانادا برگزاری جشنواره ها است.و دیگر این که 99 درصد مردم کانادا باسواد هستند.کانادا دارای 167 سایت تاریخی ملی است و 15 سایت میراث جهانی در آن وجود دارد.

 

🍁اختراعات و پیشرفت های پزشکی کانادا:

  1. اختراع ماشین برف پیما 
  2. اختراع بسکتبال 
  3. اختراع تلفن
  4. اختراع اجاق خوراک پزی برقی
  5. اختراع انسولین 

 

🍁حقایقی در مورد مردم کانادا:

مردم در کانادا به درس و تحصیل اهمیت زیادی میدهند که این ادعا با اماری که از تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در این کشور قابل اثبات است.مردم کانادا اکثرا قانون مدار هستند وسعی در دور زدن قوانین ندارند از نظر فساد اداری و مالی جزوه کشورهایی است که به ندرت با چنین جرایمی مواجهه می شود مردم بسیار مودبی هستند همچنین با نشاط و پویا هستند یکی  از افتخارات علمی کانادا این است که برنده 10 جایزه نوبل کانادایی شده است.

 

🍁ثروت در کانادا:

کانادا دارای منابع طبیعی و معادن فراوانی است که تلفیق این موقعیت با صنایع مدرن کانادا را به یکی از کشورهای مهم برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.رونق صنعت توریسم و جذب هزاران دانشجوی خارجی در دانشگاه های کانادا رونق زیادی برای اقتصاد کانادا به همراه داشته است.کانادا یکی از کشورهای ثروتمند دنیاست که بخشی از ثروت خود را از طریق مبادلات بازرگانی با امریکا و کشورهای اروپایی بدست می آورد.مردم در کانادا از زندگی با کیفیت بالا برخوردار هستند.

 

🍁دانستنی های کانادا:

در روی پرچم کانادا عکس یک برگ دیده میشود که ممکنه براتون سوال پیش بیاد که چرا عکس برگ ؟!!ایت برگ درخت افراست که روی پرچم کانادا دیده میشود.درخت افرا پوشش گیاهی است که در اکثر جنگل ها و مناطق کانادا به صورت انبوه دیده می شود.نیمی از موسیقی هایی که در رادیو و تلویزیون کانادا پخش می شود موسیقی اصیل کانادایی است.در کانادا حمل نوشیدنی الکلی از یک ایالت به ایالت دیگر ممنوع است!بخشی از کانادا روی کره مریخ است البته به نوعی .گودالی در کره مریخ به نام شهر گاندور در استان نیوفاندلند کانادا نام گذاری شده که به پاس تلاش های صورت گرفته در زمینه تحقیقات فضایی است.بیش از 77% از شربت افرای دنیا در کبک کانادا تولید می شود.رایج ترین نام خانوادگی در کانادا اسمیت است .

سردترین دمایی که در کانادا ثبت شده است دمای 67- درجه سانتی گراد است.مقاصد محبوب گردشگری در کانادا (مکزیک ,ایالت متحده , انگلستان است.)

کانادایی ها بیشترین مصرف ماکارونی و پنیر و تخم مرغ را دارند.کانادا بزرگترین تولیدکننده اورانیوم در جهان است.

 

سوالات و نظرات شما:

1.شما کدام بخش از فرهنگ مردم کانادا رو دوست دارید؟

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا