حقوق و مسئولیت‌های متقابل مهاجران احتمالی به کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ارائه اطلاعات درست و صحیح هنگام درخواست مهاجرت، وظیفه هر مهاجر احتمالی است.

📌 همان‌طور که افسران مهاجرت کانادا ملزم هستند پرونده‌ها را واقع‌بینانه و بدون نقص انجام دهند، مهاجران احتمالی نیز باید در درخواست‌های خود صراحت و دقیق باشند. همان‌طور که عدم رعایت این قوانین توسط افسر مهاجرت مشکلاتی را به وجود می‌آورد، عدم ارائه اطلاعات درست و دقیق توسط مهاجرین نیز باعث نابودی پرونده مهاجرتی آن‌ها می‌شود.
📌 «جیمزان. تیبن» تبعه کامرون است. او در سال ۲۰۱۴ به کانادا آمد و در سال ۲۰۱۵ در کانادا درخواست پناهندگی داد. در جولای سال بعد آقای تیبن درخواست اقامت دائم کانادا را داد و برای دو فرزند به ‌ظاهر فرزند خوانده خود یعنی «فابریس ام. تیبن و رومی آ.» درخواست اقامت داد.
 
 
 
 
 
🖍️ فابریک و رومی فرزندان بیولوژیکی برادر جیمز تیبن هستند که در سال ۲۰۰۰ درگذشت (که در دادگاه نام آن‌ها ذکر نشده است.) جیمز تیبن بعداً ادعا می‌کند که فابریک و رومی را در سال ۲۰۰۲ به فرزند خواندگی قبول کرده است، اما امور اداری مربوط به آن را انجام نداده است. در سپتامبر ۲۰۱۶ آقای تیبن، فابریک و رومی تیبن را به‌طور رسمی به فرزند خواندگی پذیرفته است.
🖍️ در فوریه سال ۲۰۱۹ یک افسر مهاجرت نامه‌ای را برای آقای تیبن ارسال کرد. در این نامه نگرانی‌های مربوط به درخواست آقای تیبن بیان‌ شده بود. به‌ طور خاص، افسر به تردیدهایی در مورد اینکه فابریک و رومی تیبن فرزند خوانده‌های جیمز هستند یا نه اشاره‌ شده بود و تعریفی از فرزند خوانده را ارائه داده بود ۴ (۲) مقررات مربوط به امور مهاجرت و شهروندی کانادا.
🖍️ طبق این تعریف فرزند خواندگی مواردی را شامل شده است که باهدف کسب موقعیت یا منافع، تحت قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان انجام‌شده است. این بخش برای جلوگیری از پذیرش راحت افراد و یا ایجاد پیوند والدین و فرزند واقعی طراحی‌شده است. ازجمله عواملی که باعث تردید افسر مهاجرت در رابطه با پرونده جیمز شد این بود که: آقای تیبن هیچ مدرکی ارائه نداد که فابریک و رومی بین سال ۲۰۰۲ و زمانی که آقای تیبن به کانادا آمده بودند با آقای تیبن زندگی کرده‌اند و نام کشور کامرون به ‌اشتباه “Cameroom” نوشته ‌شده بود. سوابق پولی که از جیمز برای رومی و فابریک واریزشده بود اکثراً اخیراً صورت گرفته بود و مابقی نیز مدارک نامفهومی بود و این در حالی است که مادر فابریک و رومی هنوز زنده است!

✏️ این نامه به آقای تیبن فرصت داد تا به این نگرانی‌ها پاسخ دهد. آقای تیبن از این فرصت استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال وی پاسخ داد که در کامرون مرسوم نیست که مدارک رسمی فرزندخواندگی بگیریم. پس‌ازآن افسر طی تصمیمی درخواست آقای تیبن برای پذیرفتن فابریک و رومی به‌عنوان فرزندان خوانده را رد کرد. نامه دوم بیانگر این بود که فابریک و رومی واجد شرایط فرزند خواندگی نیستند. افسر در این نامه بار دیگر مشکلات و تناقضات این پرونده را که در نامه‌ی اول نیز آمده بود را بیان کرد.

ارائه نادرست مدارک، اشتباهی بزرگ

✏️ خانواده تیبن این مشکل را غیرمنطقی عنوان کرد. دادگاه کانادا قبلاً اعلام کرده بود که باید کیس های مهاجرتی را علاوه بر قانونی بودن آن به واقعی بودن آن نیز توجه کرد. خانواده تیبن همچنین ادعا کردند که روند تصمیم ‌گیری افسر ناعادلانه بوده است و دادگاه باید آن را لغو کند. دادگاه ادعاهای خانواده تیبن را رد کرد. دادگاه گاسکون، خاطرنشان کرد که مأمور مهاجرت ملزم به پذیرش درخواست آقای تیبن مبنی بر پذیرش معمولی فابریک و رومی در سال ۲۰۰۲ نبوده است، زیرا آقای تیبن هیچ مدرکی برای اثبات چنین ادعایی ارائه نکرده است. تیبن همچنین ادعا کرده بود که افسر واقعاً اشتباهات اساسی انجام داده است و این امر را غیرمنطقی نامید.
✏️ دادگاه گاسکون اعلام کرد که این اشتباهات و خطاها از طرف خود آقای تیبن بوده و دراین‌ بین نفوذ افسر مهاجرت بر این پرونده غلبه کرد.
✏️ به همین ترتیب، همچنین دادگاه گاسکون ادعاهای تیبن را مبنی بر نامشخص بودن یا ناعادلانه بودن تصمیم افسر در مورد برخی از پرونده‌ها را رد کرد. گاسکون معتقد بود که هر اشتباهی باعث تردید افسر نمی‌شود و بنابراین این شک و تردید بی‌دلیل نیست. به همین ترتیب دادگاه ادعای تیبن را مبنی بر مبهم بودن تصمیم افسر در ارتباط با تیبن را رد کرد.
✏️ کانادا قبلاً اعلام کرده بود که وقتی خود متقاضیان اطلاعات را ارسال کرده‌اند، افسران موظف نیستند به متقاضیان فرصت دهند تا اشتباهات خود را جبران کنند. مسئولیت ارائه اطلاعات دقیق و استدلال‌های قانع‌کننده بر عهده خود متقاضیان است.
✏️ به ‌طور خلاصه، پرونده نافرجام خانواده تیبن نشان می‌دهد که همان‌ طور که افسران مهاجرت استانداردهایی همچون منطقی و منصف بودن دارند، مهاجران احتمالی نیز باید مواردی را رعایت کنند، ازجمله ارائه درخواست‌های صحیح و درست. همان‌طور که هر طرف دارای حقوقی است، هر یک از طرفین نیز مسئولیت‌هایی دارد.


❌ عدم رعایت این قوانین و مسؤولیت‌ها باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا