خدمات مشاوره ای نیوکامرها در استان ساسکاچوان:

زمان مطالعه: 4 دقیقه
 
download (1)

 

در ساسکاچوان رجینا و پرینس آلبرت جهت رفاه حال مهاجرین مراکزی تحت عنوان (خدمات مشاوره ای نیوکامرها) وجود دارد که در زمینه کارهای اولیه و ضروری بعد از لندینگ در استان ساسکاچوان خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.
همانطور که گفته شد در شهرهای اصلی این استان یعنی ساسکاچوان ( ساسکاتون، رجاینا و پرنس آلبرت) ولکام سنترهایی به نام Open door Society هستند که با ورود فرد مهاجر ابتدا یک کارشناس با عنوان settlement adviser تعیین میشود که از این پس اطلاعات مورد نیاز جهت یک اقامت موفق رو به فرد مهاجر ارائه میدهد.

از جمله خدمات قابل ارائه این مرکز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 
1. اولین مورد مشاوره:

در مورد اپلای کردن برای کارت سلامت استان یا Saskatchewan health Card هست. مدارکی که فرد متقاضی باید ارائه کند برای دریافت این کارت کپی اجاره نامه، کپی صفحه اول پاسپورت و برگه لندینگ می باشد.

حال در این بین از دو روش برای اپلای کردن میتوان استفاده کرد :

☑️ روش اول: که سه روز بعد از لندینگ امکان اقدام وجود دارد و روش اپلای آنلاین هست و از طریق لینک زیر امکان پذیر است:

www.ehealthsask.ca

میبایست اسکن مدارک فوق در قسمت کارت سلامت آپلود شود.

☑️ روش دوم: از طریق پست هست که نسبت به آنلاین پروسه کندتری می باشد و در حدود 17 روز زمان میبرد تا کارت به آدرس متقاضی ارسال شود. در این روش یک فرم درخواست هم باید ضممیه مدارک فوق از مشاور اخذ و پر شود و به آدرس سازمان سلامت که در رجاینا هست پست شود.

2. دومین مشاوره در مورد دوره های رزومه نویسی و کاریابی SASK :

یکی از مراکزی که خدمات رایگان برای نیوکامرها یا مهاجرین ارائه میدهند، مراکزی هستند که در ساسکاتون به SASK معروفند که در این مراکز فرد مهاجر را برای شرکت در دوره های رزومه نویسی و کاریابی راهنمایی میکنند. در این دوره ها به ترتیب در روزهای دوشنبه ها ، چهارشنبه ها و جمعه ها کلاسهای Job search، رزومه نویسی و آمادگی برای شرکت در مصاحبه شغلی آموزش داده میشود. کلیه وبسایتهایی که جاب پست های کل استان در آنها درج میشوند توسط مدرس معرفی و روشهای کاریابی آموزش داده میشه که کلاً رایگان هست. رایگان بودن این بخش از جمله محاسن این مرکز مشاوره ای محسوب میشود.

3.سومین مشاوره در مورد نحوه پر کردن فرمهای مالیاتی می باشد:

چهارمین مشاوره در ولکام سنترها راهنمایی در خصوص پرکردن فرمهای مالیاتی GST/HST هست که باید بلافاصله تکمیل شود و مدارک لازم برای این فرمها هم همان مدارک کارت سلامت می باشد به اضافه VOID Cheque که باید به اداره مالیاتی منطقه ای در Winnipeg ارسال شود.

 
4. چهارمین مشاوره در مورد کلاسهای زبانLARC :

دومین موردی که در ولکام سنتر مشاوره داده میشود که شامل اطلاعاتی در مورد کلاسهای رایگان آموزش زبان LARC هست که ابتدا فرد متقاضی باید امتحان تعیین سطحCLB رو در یکی از شعب LARC (در ساسکاتون انتهای خیابان پنجم هست) بدهد و براساس نمره اخذ شده، در همان موسسه یک کارت referral برای شرکت در کلاسهای آموزشی دریافت کند. در این بین نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که : نتیجه نهایی امتحان زبان متقاضی قابل ارائه به اداره مهاجرت برای تاییده زبان انگلیسی برای شهروندی هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان اینجا کلیک کنید

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا