استان ساسکاچوان کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

استان ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان استانی است که در غرب کانادا قرار گرفته و جمعیت آن حدود 1,098,352نفر بوده و مساحت آن حدود 651,900 کیلومتر مربع است که تقریبا ۱۰ درصد از این مساحت را یعنی (59,366 کیلومتر) آبهای شیرین تشکیل داده است.

این استان بین 2 استان مانیتوبا(از شرق ) و آلبرتا(از غرب) قرار گرفته است.بیشتر جمعیت این استان در جنوب شرقی آن ساکن هستند و مناطق شمالی عمدتا پوشیده از جنگل و کم جمعیت هستند و البته در قسمت جنوبی هم بیشتر جمعیت در دو شهر ساسکاتون (Saskatoon) که بزرگترین شهر این استان و رجینا( Regina) که مرکز آن است زندگی می کنند و مابقی جمعیت آن بیشتر در روستاهای اطراف آن زندگی می کنند که بیشترین آمار جمعیت روستانشین را در کل کشور کانادا دارد. (نام این استان از رودخانه ساسکاچوان برگرفته شده است)

از دیگر شهر های بزرگ این استان میتوان : پرینس آلبرت(Prince Albert ) ، موس جا(Moose Jaw) ،یورکتون( Yorkton ) و ملفورت (Melfort) را نام برد.

آب و هوا

🔘 استان ساسکاچوان یکی از استان های کانادا با بیشترین میزان تابش آفتاب در طول روز است که در واقع این میزان تابش نسبت به سایر استانهای بیشتر می باشد.(میانگین سالانه تابش نور 2000-2500 ساعت)
این استان تابستان های گرم و مرطوب دارد و درجه هوا گاهی به 38 درجه هم ممکن است برسد . و در قسمت های شمالی تابستان کوتاه تر است.

اقتصاد

🔘 ساسکاچوان یکی از سرسبز ترین مناطق کانادا میباشد به همین دلیل کشاورزی بخش عمده ای از اقتصاد آن را در بر می گیرد و این استان بزرگ ترین تامین کننده غلات و گندم کشور کانادا است البته محصولات دیگری نیز از قبیل کانولا، کتان، چاودار، جو، نخود فرنگی، عدس، و جو هم در این استان کشت می شود. کشاورزی، جنگل، ماهیگیری و شکار 6.8 درصد از تولید نا خالص کانادا را در بر گرفته است.
.با این حال موسسات مالی، بنگاه ها و بیمه نیز بی تأثیر بر اقتصاد این استان نیستند. همچنین یکی دیگر از صنایع مهم در اقتصاد استان ساسکاچوان معدن است که این استان بزرگترین صادر کننده پتاس و اورانیوم است.
تولید نفت و گاز طبیعی نیز بخش دیگری از اقتصاد ساسکاچوان است، اگرچه صنعت نفت نقش پر رنگ تری را ایفا می کند و رتبه دوم بعد از استان آلبرتا را در کشور کانادا به خود اختصاص داده است .
شرکت های بزرگ مانند : کارخانه پتاس (Potash Corporation of Saskatchewan) ، هولدینگ منابع طبیعی-نفت-چوب (Federated Cooperatives Ltd) ، شرکت سوئدی استیل (IPSCO) ، بیمه و اتومبیل (Saskatchewan Government Insurance (SGI،، گاز و انرژی (SaskEnergy & SaskPower) در این استان قرار دارند .

مسکن

🔘 گزینه‌های زیادی برای انتخاب خانه در استان ساسکاچوان وجود دارد. با توجه به اقتصاد رو به رشد این استان وشرایط مناسب خرید مسکن ،ساسکاچوان یک استان مهاجر پذیر بوده زیرا میانگین نرخ خرید خانه نسبت به سایر استان ها در کانادا پایین تر بوده است . اما با این حال هزینه زندگی با توجه به تعداد اعضای خانواده ،مکان و درآمد متغیر است اما در شهرها مسکن که بخش زیادی از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد گرانتر است و باعث بالارفتن سطح هزینه ها می شود بنابراین حومه های شهر این استان مناطق شهرکی وجود دارد که فاصله چندانی با مرکز شهر ندارند و از لحاظ هزینه بسیارارزانتر می باشند و بهترین گزینه برای برای خرید و یا اجاره مسکن می باشد.البته قیمت مسکن بر مبنای اندازه، شرایط و موقیعت متغیر است.

بهداشت

🔘 دراستان ساسکاچوان وزارت بهداشت مسئول تنظیم و نظارت بر استانداردها و تأمین بودجه برای خدمات بهداشتی استان است. و همه شهروندان اجازه استفاده از خدمات دولتی رایگان را دارند البته نوع این خدمات در هر شهرواستان متفاوت می باشد و بستگی به قوانین آن استان دارد.استان ساسکاچوان در کانادا جزء اولین استانی بوده که طرح خدمات درمان رایگان را پیاده سازی کرده است .

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا