دانشگاه براک (Brock University)

زمان مطالعه: 9 دقیقه

دانشگاه براک (Brock University)

دانشگاه براک کانادا یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایالت انتاریو و کشور است. این مرکز علمی موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده است و از نکات جالب در مورد آن، آمار ۱۰۰ هزارنفری دانش‌آموختگان این دانشگاه است.

دانشگاه براک کانادا ازجمله مراکز علمی است که در یکی از بهترین مناطق کشور یعنی نیاگارا قرارگرفته است. این دانشگاه دارای رتبه ۲۹ کشوری است و رشته‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را شامل می‌شود. این مرکز علمی مدارک زبان مختلف بین‌المللی مانند آیلتس، تافل یا PTE را قبول می‌کند که این مدارک و سایر مدارک موردنیاز پذیرش از دانشگاه را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دانشگاه براک با بیش از 19000 دانشجو از بیش از 100 کشور دنیا، یکی از دانشگاه‌های مطرح در سطح کلاس جهانی است و هرساله تعداد زیادی از جوانانی که به قصد ادامه تحصیل وارد کشور کانادا می‌شوند را به خود جذب می‌کند. همچنین جامعه فارغ التحصیلان این دانشگاه شامل بیش از 100 هزار دانشجو می‌شود که پس از تحصیل خود وارد بازار کار شدند.

دانشگاه براک از نظر میزان رضایت دانشجویان، یکی از بهترین‌های استان انتاریو است و همچنین نرخ اشتغال فارغ التحصیلان آن 96 درصد اعلام شده است که تاثیر بسزایی در جذب دانشجویان به این کشور دارد.

 

  • دانشجو در طول دوره تحصیل در این دانشگاه موقعیت‌های کاری بسیاری را تجربه می‌کند که در موفقیت آینده شغلی او تاثیرگذار است. 

 

بیش از 120 برنامه آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در هفت دانشکده دانشگاه براک ارائه می‌شود که یک تجربه دانشگاهی متفاوت را برای دانشجویان این دانشگاه به ارمغان می‌آورد که اکثر برنامه‌های تحصیلی این براک برای آینده شغلی دانشجویان این دانشگاه طراحی شده است. 

هدف اصلی دانشگاه براک ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های شغلی همچون: مربیگری، استراتژی‌های کاریابی، استعدادیابی، ایجاد نام تجاری شخصی و … است و یکی از تخصص‌های این دانشگاه ایجاد ارتباط بین دانشجویان و کارفرمایان است که به دانشجویان در پیدا کردن فرصت‌های شغلی و توسعه اهداف شغلی کمک می‌کند.

 

  • سال تاسیس :۱۹۶۴
  • نوع موسسه :دانشگاه دولتی
  • تعداد دانشجویان :۱۹۱۱۲
  • رنکینگ کانادا :۲۹
  • رنکینگ بین المللی :۱۰۹۳
  • شهر :نیاگارا
  • استان :انتاریو
  • زبان :انگلیسی

رشته‌های تحصیلی دانشگاه براک

دانشگاه براک کانادا بیش از 120 برنامه آموزشی در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان این دانشگاه ارائه می‌کند. دانشجوی متقاضی تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه به راحتی می‌تواند از میان تعداد زیاد گزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه، رشته تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب ‌کند و دوران تحصیل در این دانشگاه و کشور کانادا را آغاز کند.

رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در هفت دانشکده و مدرسه این دانشگاه پخش شده‌اند که در زیر لیست دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی هر کدام آمده است:

دانشکده علوم انسانی: 

رشته‌های تحصیلی که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه براک ارائه می‌شوند عبارت اند از: مطالعات کانادایی، مطالعات کلاسیک، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات فرانسه، طراحی بازی، علوم انسانی عمومی، آلمانی، مطالعات اسپانیایی و آمریکای لاتین، تاریخ، هنرها و علوم تعاملی، مطالعات ایتالیایی، مطالعات قرون وسطایی و رنسانس و فلسفه

دانشکده ریاضیات و علوم: 

در این دانشکده رشته‌های تحصیلی همچون: محاسبات کاربردی، بیوشیمی، علوم بیولوژیکی، علوم پزشکی، بیوفیزیک، بیوتکنولوژی، شیمی، علوم کامپیوتر، علوم کامپیوتر و ریاضیات، محاسبات و تجارت، محاسبات و شبکه ارتباطات، محاسبات، علوم زمین، علم مهندسی، برنامه نویسی بازی، ریاضیات و آمار، علوم اعصاب، اقیانوس شناسی، فیزیک و علوم ارائه می‌شود.

دانشکده علوم اجتماعی: 

رشته‌های تخصصی این دانشکده عبارت اند از: زبانشناسی کاربردی، ارتباطات تجاری، اقتصاد تجارت، مطالعات کودک و جوانان، جرم شناسی انتقادی، اقتصاد، پایداری زیست محیطی، مطالعات فیلم، جغرافیا، اقتصاد سیاسی بین الملل، مطالعات کار، رسانه و ارتباطات، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات جهانگردی و مطالعات زنان 

مدرسه هنرهای زیبا و نمایشی: 

این مدرسه زیر مجموعه دانشکده علوم انسانی است که به صورت تخصصی رشته‌های هنرهای نمایشی، موسیقی، مطالعات هنر و فرهنگ و هنرهای تجسمی را تدریس می‌کند.

مدرسه تجارت : 

این مدرسه آموزش‌های تخصصی در زمینه تجارت برای علاقه مندان این حوزه ارائه می‌دهد و رشته‌های تحصیلی: حسابداری، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و مدیریت بازرگانی بین المللی تدریس می‌شود.

دانشکده آموزش: 

دانشکده آموزش دانشگاه براک برنامه‌های آموزشی متنوعی در زمینه آموزش ارائه می‌دهد که عبارت اند از: آموزش بومیان، آموزش بزرگسالان، آموزش مقدماتی و ابتدایی، آموزش معلم دوره ابتدایی، آموزش معلم دوره متوسطه، آموزش اوایل کودکی، مطالعات آموزشی و آموزش فناوری

دانشکده علوم بهداشت کاربردی: 

در این دانشکده رشته‌های تحصیلی در زمینه‌های مختلفی چون: سلامت کودک، سلامت جامعه، حرکت شناسی، علوم پزشکی، پرستاری، تربیت بدنی، سلامت عمومی، بهداشت عمومی، مطالعات تفریحی و مدیریت ورزشی تدریس می‌شود.

دانشکده تحصیلات تکمیلی: بیش از 50 برنامه آموزش‌های تکمیلی در این دانشکده برای علاقه مندان تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند.

شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه براک

  • تکمیل کردن فرم درخواست
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات
  • ترجمه مدرک درصورتی‌که به زبان انگلیسی نباشد
  • مدرک زبان
  • داشتن انگیزه نامه
  • داشتن توصیه‌نامه دانشگاهی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی
  • رزومه برای مقاطع تحصیلات تکمیلی
  • ارائه سایر سوابق علمی درخشان

مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه براک کانادا

مدرک زبان موردنیاز برای پذیرش از دانشگاه براک کانادا شامل یکی از آزمون‌های تافل، آیلتس یا حتی PTE است که در جدول زیر بیان‌شده است. همچنین، شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

نام آزمون

حداقل نمره

آیلتسکارشناسی: ۶.۵
تحصیلات تکمیلی: ۶.۵
تافل آی بی تیکارشناسی: ۸۸
تحصیلات تکمیلی: ۸۰
CAELکارشناسی: ۷۰
کارشناسی ارشد: ۶۰
ITELPکارشناسی: موفقیت در دوره با سطح ۵
PTEکارشناسی: ۵۸
تحصیلات تکمیلی: ۶۰

 

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه براک کانادا

شهریه دانشگاه براک کانادا برای مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این لینک بیان‌شده است که شما می‌توانید آن‌ها را در جدول زیر هم مشاهده کنید. شهریه‌ها و هزینه‌های تحصیل برای مقاطع مختلف متفاوت است و دانشجویان بین‌المللی نسبت به دانشجویان بومی باید هزینه بیشتری بپردازند.

 

شهریه دانشجویان بین المللی کارشناسی دانشگاه براک کانادا
  • هنر و علوم: شهریه ثابت ۲۹.۲ هزار دلار
  • تجارت و علوم کامپیوتر: شهریه ثابت ۳۰.۶ هزار دلار
شهریه دانشجویان بین المللی تحصیلات تکمیلی دانشگاه براک کانادا
  • شهریه سالانه کارشناسی ارشد و دکتری تمام‌وقت: ۷۸۳۴ دلار
  • شهریه سالانه کارشناسی ارشد و دکتری پاره‌وقت: ۳۹۱۷ دلار

خوابگاه دانشگاه براک کانادا و شرایط اقامتی آن

دانشگاه براک کانادا بهترین شرایط خوابگاهی و اقامتی را ارائه داده است و بر اساس اعلام خود دانشگاه هشت مرکز اقامتی برای دانشجویان فراهم‌شده است.

  • در حالت کلی خوابگاه‌ها به چهار نوع تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل سنتی، نیمه سوئیتی، سوئیتی و خانه شهری هستند.
  • دانشجویان می‌توانند از اتاق‌های تک‌نفره استفاده کنند و تقریباً می‌توان گفت اکثر لوازم موردنیاز در خود خوابگاه‌ها فراهم‌شده است.
هزینه زندگی در خوابگاه‌های دانشگاه براک که با برنامه غذایی همراه است :

با توجه به نوع خوابگاه متغیر است که در حدود 11.490 تا 14.120 دلار کانادا است و همچنین مبلغی درحدود 1.500 تا 2.500 دلار  برای هزینه‌های جانبی نیز باید در نظر گرفته شود.

کمک هزینه ها و بورسیه های دانشگاه براک کانادا

  • سالانه بسیاری از کمک هزینه‌ها و بورسیه‌ها در دانشگاه براک کانادا ارائه می‌شود که مقدار آن‌ها چند میلیون دلار است.
  • شما با مراجعه به این لینک می‌توانید اطلاعات مرتبط را به دست آورید که در ادامه مطلب نیز توضیح داده می‌شوند.

بورسیه‌های هم‌زمان با پذیرش مقطع کارشناسی شامل موارد زیر هستند که ملاک اصلی در اعطای آن معدل مقطع قبلی است:

معدل

کمک‌ هزینه

معدل ۹۳ درصد یا بالاترسالانه ۴ هزار دلار و در کل ۱۶ هزار دلار
معدل ۹۰ تا ۹۲.۹ درصدسالانه ۲.۵ هزار دلار و در کل ۱۰ هزار دلار
معدل ۸۵ تا ۸۹.۹ درصدسالانه ۱.۵ هزار دلار و در کل ۶ هزار دلار
معدل ۸۰ تا ۸۴.۹ درصدسالانه هزار دلار و در کل ۴ هزار دلار

اجازه کار کردن حین تحصیل

دانشگاه براک با ارائه برنامه‌های سختگیرانه تعاونی و انواع فرصت‌های یادگیری عملی در برنامه دانشگاهی خود، به ادغام تجربه در تحصیلات دانشگاهی افتخار می‌کند. دانشجویان بین المللی این دانشگاه می‌توانند با تیم شغلی دانشگاه براک در دوره‌های شغل داخل و خارج از دانشگاه شرکت کنند و از این فرصت برای کسب درآمد و تجربه شغلی استفاده کنند.

بیش از 40 برنامه تعاونی آموزشی در طول هر ترم آموزشی برای دانشجویان ارائه می‌شود که از این رو نام دانشگاه براک در میان 5 دانشگاه برتر استان انتاریو از لحاظ تنوع برنامه‌های تعاونی قرار گرفته است.

سوالات و نظرات خود را درباره دانشگاه براک بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا