فهرست نهادهای صادرکننده مجوز مشاغل ریگولار در کانادا

زمان مطالعه: 11 دقیقه

فهرست نهادهای صادرکننده مجوز مشاغل ریگولار در کانادا

آیا حرفه شما در کانادا نیاز به لایسنس دارد؟ اگر چنین است، تحصیلات بین المللی شما ممکن است پس از مهاجرت برای شروع  در رشته خود در اینجا کافی نباشد. بسیاری از حرفه‌ها، از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا آموزشدر کانادا نیاز به مجوز دارند،
به این معنی که برای انجام این کار باید گواهینامه دریافت کنید. بسته به اعتبار بین المللی شما، ممکن است مجبور شوید مجدداً آزمون دهید، که مستلزم مطالعات، امتحانات و/یا تمرینات بیشتر است.
در زیر فهرستی از نهادهای رایج‌ حرفه‌های دارای مجوز و نهادهای صدور مجوز یا نظارتی مرتبط با آنها آورده شده است. به طور کلی، نهادهای صدور مجوز معمولاً دارای یک انجمن ملی فراگیر هستند، اما الزامات صدور مجوز معمولاً استانی است،
بنابراین بسته به اینکه در کدام استان یا قلمرو کانادا خساکن میشوید، باید با سازمان استانی مجوز مجدد دریافت کنید.

توجه: فرآیند صدور مجوز مجدد همیشه در هر استان یکسان نیست، بنابراین بسته به صنعت، صدور گواهینامه در یک استان ممکن است به طور خودکار به استان دیگر قابل انتقال نباشد. همچنین چند سازمان وجود دارند که خدمات ارزیابی مدارک خارجی را ارائه می دهند که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد میزان قابل انتقال اعتبارنامه های بین المللی خود به دست آورید.

فهرست نهادهای صادرکننده مجوز مشاغل ریگولار در کانادا

حسابداری

حسابداران حرفه‌ای خبره کانادا (CPA)، سازمان ملی است که برای حمایت از یک حرفه حسابداری کانادایی ایجاد شده است و نام‌های قبلی CA، CGA و CMA را با هم ترکیب می‌کند.

اگر یک حسابدار آموزش دیده بین المللی هستید، می توانید با نهاد صدور مجوز CPA در استان خود تماس بگیرید تا دریابید که چگونه می توانید به عنوان حسابدار در کانادا مجوز دریافت کنید.

توجه داشته باشید که تعیین CPA کانادا با تعیین CPA در ایالات متحده و سایر کشورها متفاوت است.

نهادهای صادرکننده مجوز به تفکیک استان

معماری

هیئت گواهینامه معماری کانادا CACB، هیئت ملی صدور گواهینامه حرفه معماری است.

اطلاعات مفیدی را برای متخصصان آموزش دیده بین المللی به عنوان بخشی از برنامه معمار خارجی با تجربه گسترده (BEFA) ارائه می دهد.

دندانپزشکی

مجوز دندانپزشکی یک مسئولیت استانی در کانادا است. هر استان/منطقه دارای یک مرجع نظارتی دندانپزشکی/سازمان صدور مجوز است که مقررات و الزاماتی را برای صدور مجوز پزشکان عمومی در حوزه قضایی آنها وضع می کند.

اما مانند سایر مشاغل، سازمان های ملی گسترده ای دارد که می توانید اطلاعات بیشتری از جمله کمیسیون اعتباربخشی دندانپزشکی کانادا و هیئت ملی معاینه دندانپزشکی کانادا را بیابید.

متخصصان تغذیه

متخصصان تغذیه برای انجام این کار باید در سازمان نظارتی استان ثبت نام کنند. نهاد نظارتی تجربه آکادمیک و عملی شما را برای تعیین واجد شرایط بودن ارزیابی خواهد کرد.

در اکثر استان ها، آزمون ملی ثبت نام رژیم غذایی کانادا (CDRE) برای ثبت نام پس از برآورده شدن شرایط آکادمیک و عملی الزامی است. CDRE توسط نهادهای نظارتی استانی فهرست شده در زیر اداره می شود.

همچنین در سایت متخصصین تغذیه کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مهندسی

برای اینکه یک مهندس حرفه ای (P.Eng.) در کانادا باشید، باید از یک انجمن مهندسی استانی یا منطقه ای کانادا مجوز بگیرید.

اگر تحت نظارت یک مهندس حرفه ای (P.Eng.) باشید، همچنان می توانید قبل از دریافت مجوز در زمینه مهندسی کار کنید.

منابع انسانی

برای تبدیل شدن به یک حرفه ای در حرفه منابع انسانی، مدرک، دیپلم یا گواهی در یک رشته مرتبط با مدیریت منابع انسانی یا رشته های مرتبط مانند مدیریت بازرگانی، بازرگانی و غیره مورد نیاز است.

اعتقاد بر این است که نام حرفه‌ای خبره در منابع انسانی (CPHR) یک دارایی توسط کارفرمایان است، اما از نظر فنی الزامی برای کار در منابع انسانی نیست.

در انتاریو، متخصصان منابع انسانی به جای آن، نام انجمن حرفه‌ای منابع انسانی (HRPA) را دارند.

فناوری اطلاعات

کانادا دارای صنعت فناوری پررونقی با مشاغل در زمینه توسعه نرم افزار، تجزیه و تحلیل داده ها و سایر زمینه های مرتبط است.

نهادهایی مانند انجمن متخصصان فناوری اطلاعات کانادا (CIPS) مسئول تنظیم مقررات متخصصان فناوری اطلاعات هستند.

پرستاری

پرستاران در کانادا آموزش داده میشوند، مراقبت‌های علمی مبتنی بر تحقیق را انجام می‌دهند و حامی بیمار در مورد سلامت، بیماری هستند.

سطوح مختلفی از پرستاران از پرستاران عملی دارای مجوز، تا پرستاران ثبت نام شده وجود دارد. در انجمن پرستاران کانادا بیشتر بیاموزید.

قانون

فدراسیون انجمن های حقوقی کانادا در سال 1972 تأسیس شد تا اساساً قوانین کشور را بدون هیچ گونه پیش داوری حفظ کند.

این فدراسیون 14 انجمن حقوقی استانی و سرزمینی کانادا را به صورت دسته جمعی و کاملا مستقل از دولت کانادا اجرا می کند. در مورد کمیته ملی اعتباربخشی بیشتر بدانید.

کار درمانی و فیزیوتراپی

کاردرمانگران از طریق استفاده درمانی از فعالیت های روزمره، بیماران آسیب دیده، بیمار یا ناتوان را درمان می کنند.

انجمن کاردرمانگران کانادایی (CAOT) سازمان ملی است که از بیش از 17000 کاردرمانگر (OTs) که در کانادا کار یا تحصیل می کنند حمایت می کند.

کار اجتماعی

هیئت‌های نظارتی مددکاری اجتماعی عموماً ایجاب می‌کنند که مدارک مددکاری اجتماعی باید از برنامه‌های مددکاری اجتماعی که توسط شورای آموزش مددکاری اجتماعی (CSWE)، انجمن کانادایی برای آموزش مددکاری اجتماعی (CASWE) یا سایر آژانس‌های اعتباربخشی شناخته‌شده در سطح ملی تأیید شده‌اند، اخذ شود.

مدارک تحصیلی در خارج از ایالات متحده و کانادا باید معادل سازی شوند.

خدمات تشخیص و هم ارزی مدرک مددکاری اجتماعی بین المللی CSWE (iswdres@cswe.org) است.

تدریس

در حال حاضر در اکثر حوزه های قضایی در کانادا، شرط اساسی برای ورود به حرفه معلمی، تکمیل موفقیت آمیز کلاس 12 و چهار سال تحصیلات تکمیلی بعد از متوسطه و همچنین حداقل یک سال تحصیل حرفه ای در آموزش معلمان است.

از آنجایی که این شرط اولیه تغییراتی دارد، داوطلبان باید مستقیماً با آژانس صدور گواهینامه مربوطه در استانی که مایل به تدریس هستند تماس بگیرند.

معاملات

هر استان دارای ارگان هایی است که مشاغل خاص را اداره می کنند.

تفاوت های بسیار کمی در سراسر کشور وجود دارد، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های کارآموزی، گواهینامه و معیارهای صلاحیت برای مشاغل مختلف، وب سایت های استان محل زندگی خود را بررسی کنید.

دامپزشکی

در کانادا، صدور مجوز برای دامپزشکی به عهده انجمن دامپزشکی استان یا یک نهاد صدور مجوز جداگانه است که توسط قانون استانی اختیار دارد.

الزامات عمومی برای انجام دامپزشکی مشابه است اما الزامات خاص از استانی به استان دیگر متفاوت است. وب‌سایت‌های نهادهای صدور مجوز در هر یک از 10 استان و منطقه در زیر فهرست شده‌اند.

برای اطمینان از اینکه این روند به خوبی پیش می رود، امروز با ما تماس بگیرید و ما شما را با یک مشاور مهاجرتی کانادا (RCIC)، متخصص در زمینه ویزای تحصیلی کانادا و درخواست های اقامت دائم، ارتباط خواهیم داد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا