دانشگاه ویکتوریا ( University of Victoria)

زمان مطالعه: 11 دقیقه

دانشگاه ویکتوریا ( University of Victoria)

📌 دانشگاه ویکتوریا، واقع در پایتخت ایالت بریتیش کلمبیا، یکی از قدیمی ترین موسسات کانادایی برای تحصیلات عالی در این استان محسوب میشود که در سال 1963 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه برتر در زمینه تعدد رشته و سطح در کانادا با شعار” سلامت جهان در گرو افزایش دانش است” به فعالیت می پردازد.
📌 این دانشگاه با بیش از 22 هزار دانشجو و 900 استاد و کارمند تاکنون بیش 1100 اختراع را ثبت کرده و 170 شرکت دانش بنیان را تاسیس نموده است. طبق رنکینگ 2019 تایمز، دانشگاه ویکتوریا مقام اول دانشگاه های کانادا را در زمینه آموزش کاربردی و آماده سازی دانشجویان برای محیط کار را دارا می باشد.

با تاکید بر همین آموزش های کاربردی، دانشگاه ویکتوریا در شمار 250 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و 5 رشته بخصوص این دانشگاه در شمار 200 رشته برتر تحقیقاتی قرار گرفته اند.
📌 این دانشگاه محل تحصیل سیاستمداران بزرگی مانند جودی ویلسون ریبولد، رونا امبروز و راسل براون نیز می باشد.

  • این دانشگاه بیش از 200 رشته متفاوت در سطوح مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که بیشتر آنها به صورت کو آپ و همراه با کارآموزی در بزینس های تحت قرارداد در منطقه می باشند.
  • در حالی که رشته های حقوق، مهندسی و تاریخ با دانشگاه برتر دنیا رقابت می کنند، رشته مارین بایولوژی دانشگاه در بالاترین سطح و بی رقیب در دنیا می باشد.

📌 دانشگاه ویکتوریا صاحب پارک تکنولوژی ونکوور می باشد، و با استفاده از این پارک توانسته شهر ویکتوریا را به دومین مرکز تکنولوژی در بریتیش کلمبیا تبدیل کند.

در این پارک دانشگاه تلاش می کند شرکت های تکنولوژی محور نوپا را به دیگر شرکت های محلی ، منطقه و حتی بین المللی جهت ایجاد فضای همکاری توسعه متصل نماید.

 طبق بررسی های دانشگاه سالانه بیشتر از 1200 شرکت در منطقه از برنامه های کوآپ دانشگاه جهت استخدام نیروی کار آموز استفاده می کنند.

  • همچنین به طور میانگین حداقل 20 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه توسط همان شرکت هایی که دوره کارآموزی خود را در آن ها انجام داده اند استخدام می شوند.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، این نکته که بیش از 90 درصد فارق التحصیلان این دانشگاه در مدت زمانی کوتاه قادر به پیدا کردن شغل هایی با درامد بالا در کانادا می باشند میتواند انگیزه خوبی برای انتخاب این دانشگاه جهت ادامه تحصیل باشد.

 

دانشگاه ویکتوریا

با نرخ پذیرش 64 درصد این دانشگاه شانس خوبی را برای پذیرفته شدن بر اساس توانایی های کلیتان را به شما می دهد.

عوامل موثر در پذیرش بر پایه نمرات خوب، نامه معرفی و انگیزه و مواردی مانند تعداد درخواست های پذیرش دانشجویان بین المللی در هر سال می باشد.

⭕ مقاطع و پروگرم های ارائه شده:

💢 همانگونه که قبلن اشاره شد ، دانشگاه ویکتوریا رشته های بسیار متعددی را در سطوح مختلف ارئه می دهد (بیش از 200 دیپلم و مدرک متفاوت، 80 رشته در سطح لیسانس و بیش از 160 رشته در سطح فوق لیسانس و دکترا).

این رشته ها در 11 دانشکده مختلف مانند، مدرسه بزینس پیتر گوستاوسن، دانشکده مهندسی، هنر، حقوق، جامعه شناسی ، پزشکی و … ارائه می شوند.
💢 از معروف ترین رشته ها در این دانشگاه رشته های مربوط به حقوق ، تاریخ، مارین بایولوژی و مهندسی می باشند. برخی از رشته های محبوب این دانشگاه به همراه هزینه تحصیل سالانه در آن ها را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

Fee Per Annum

Programs

$6,499

M.Eng Mechanical Engineering

$6,499

M.A Economics

$6,499

Master of Nursing

$13,937

M.B.A Sustainable Innovation

$7,319

M.Sc Psychology

 

⭕ شرایط پذیرش در پروگرم های مختلف:

❌ همان گونه که قبلن اشاره شد شانس پذیرش در این دانشگاه 63 درصد می باشد، که شانس بالایی در بین دانشگاه های برتر کانادا است.

دانشگاه نکات مختلفی را به هنگام بررسی درخواست شما مورد نظر قرار می دهد. 60 درصد شرایط برپایه رزومه آکادمیک شما شامل معدل و سابقه تحقیقاتی می باشد و 40 درصد دیگر برپایه ویژگی های شخصیتی شما می باشد که از بررسی نامه انگیزه و سوابق کاری و کارهای داوطلبانه شما برآورد می شود.

 

🔴 شرایط کلی پذیرش در دوره لیسانس دانشجویان بین المللی:

❌ دانشگاه ویکتوریا رشته های متعددی را در سطح لیسانس ارائه می دهد. برای پذیرش در این سطح شما باید ابتدا فرم آنلاین در خواست را در سایت رسمی این دانشگاه پرنموده و مدارک و ریز نمرات پیش دانشگاهی و دیپلم خود را نیز برای دانشگاه ارسال نمایید. هزینه بررسی درخواست پذیرش شما 132 دلار کانادا می باشد.
❌ دانشگاه شرط نمره زبان ثابتی را برای تمام رشته های دوره لیسانس معرفی کرده است ولی شرط معدل خاصی را برای این دوره قرار نداده است. این بدان معنا است که هرچه نمره معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما بالاتر باشد شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در این دانشگاه را دارا خواهید بود.

🔴 شرایط پذیرش در دوره فوق لیسانس برای دانشجویان بین المللی:

❌ ابتدا باید فرم های ثبت نام را به صورت آنلاین در سایت رسمی دانشگاه پر نموده و مدارک زیر را ارسال نمایید. شما باید کلیه مدارک مربوط به لیسانس به همراه ریز نمرات را به در اختیار دانشگاه بگذارید.

طبق اعلام دانشگاه مدارک غیر رسمی را می توانید به صورت آنلاین آپلود کنید ولی کلیه مدارک رسمی باید به دپارتمان تحصیلات عالی دانشگاه پست گردد.

همچنین برای این دوره علاوه بر نامه انگیزه دانشگاه توصیه نامه از اساتید دوره لیسانس را هم درخواست نموده است. هزینه بررسی مدارک شما جهت پذیرش در دوره فوق لیسانس 163 دلار کانادا می باشد.

⭕ جدول زیر شرایط خاص پذیرش در برخی از رشته های این دانشگاه در سطح فوق لیسانس آورده شده:

Masters in Linguistics
Masters in Nursing
MS in Computer Science
MEng in Civil Engineering
MBA
الزامات

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️

ریز نمرات

مدرک لیسانس

حداقل معدل 16در دوره لیسانس

معدل 15 در دوره لیسانس

معدل 15 در دوره لیسانس

معدل 15 در دوره لیسانس

سوابق تحصیلی

الزامی نیست ولی توصیه می شود

✔️

حداقل نمره 550 درGMAT  

GMAT/GRE

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️

رزومه

2 عدد

2 عدد

2 عدد

2 عدد

2 عدد

توصیه نامه

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️

انگیزه نامه

آیلتس 7

آیلتس 6.5

آیلتس 6.5

آیلتس 6.5

آیلتس 6.5

مدرک زبان

2 سال توصیه می شود

الزامی حداقل 2 سال

سوابق کاری

نمونه رایتینگ 5 صفحه

سوپروایز

الزامات اضافه 

 

در مجموع برای پذیرفته شدن در سطح فوق لیسانس این دانشگاه داشتن حداقل معدل 15 دوره لیسانس الزامی می باشد.

 

🔴 شرایط پذیرش در دوره دکترا برای دانشجویان بین المللی:

برای پذیرفته شدن در سطح دکترا شما حتمن نیاز به یک سوپروایزر دارید. شما باید با مراجعه به بخش اساتید هر دانشکده فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و مستقیما با آن استاد در زمینه تحقیقاتی مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید. شرایط پذیرش در دکترا برای هر رشته متفاوت می باشد.

🔴 الزامات زبان:

❌ دانشگاه ویکتوریا یک حداقل نمره زبان را برای تمامی سطوح لیسانس فوق لیسانس و دکترا در نظر گرفته است.

برای تمامی دوره های لیسانس حداقل نمره آیلتس 6.5 و معادل آن ( به صورتی که هیچ بخشی زیر 6 نباشد) مورد قبول اعلام شده است. برای دوره های فوق لیسانس و دکترا نیز همین شرط زبان در نظر گرفته شده است ( تنها در برخی رشته های خاص مانند زبانشناسی حداقل نمره 7 قابل قبول اعلام شده است).

دانشگاه همچنین اعلام نموده که مدرک زبان رسمی که از تاریخ صدور آن کمتر از دو سال گذشته باشد را قبول می نماید. در جدول زیر لیست کامل مدارک زبان مورد قبول این دانشگاه مشخص شده است.

 
❌ هزینه تحصیل در دوره دکترا برای بیشتر رشته ها معادل 6500 دلار کانادا می باشد. تنها رشته بزینس با 7603 دلار کانادا و رشته انفورماتیک سلامت با 15915 دلار کانادا متفاوت می باشند.

Minimum score

Test

70

CAEL

6,5

IELTS (Academic)

Level 6

LPI

90

MELAB

90

TOEFL iBT (Internet-based test)

575

TOEFL PBT (paper-based test)

⭕ شرایط خوابگاه و کمپس دانشگاه :

❌ دانشگاه ویکتوریا با محوطه ای به وسعت 403 هکتار در مناطق مختلف شهر دسترسی آسانی به تمام نیاز های دانشجویان را ارائه می دهد.

دانشگاه دارای ساختمان های متعددی برای تجمع و استفاده دانشجویان مانند مرکز باب رایت، ساختمان جنگ جهانی دوم و سالن تئاتر فونیکس و … می باشد. در این ویدیو می توانید یک دید کامل در مورد شرایط کمپوس و معرفی مناطق مختلف آن را به دست بیاورید.
❌ دانشگاه آپشن های سکونت مختلفی را به شما ارائه می دهد هم در خوابگاه های دانشجویی و هم خارج از دانشگاه.

شما می توانید با بررسی دقیق این آپشن ها محلی که با روحیه و بودجه شما بیشتر مطابق است را انتخاب نمایید.

خوابگاه های دانشگاه گنجایش 3,200 دانشجو را دارا می باشد. در حالی که 21 ساختمان خوابگاه دارای برنامه غذایی می باشند، 121 مکان دیگر به صورت آپارتمان ها و خانه های دانشجویی در نظر گرفته شده اند که برنامه غذایی ندارند.

در نظر داشته باشید که دانشگاه برای سال اولی های دانشگاه اقامت در خوابگاه را گارانتی می کند.

هزینه اقامت در مکان های مختلف خوابگاه می تواند به صورت سالانه بین 10,848 تا 18,396 دلار کانادا باشد.

❌ به شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی با بودجه محدود توصیه می شود که در صورت تصمیم به سکونت خارج از خوابگاه از آپشن های همخانه و خانه های دانشجویی استفاده نمایید.

دانشگاه جهت راحت تر کردن این پروسه برای شما با Places4Students.comو RentSmart همکاری می کند تا بتوانید تمامی آپشن های موجود جهت همخانه شدن با دانشجویان دیگر را پیدا کنید.

به صورت میانگین هزینه سکونت در این مکان ها سالانه به 11,414 دلار کانادا می رسد. البته همانطور که می دانید این مبلغ شامل برنامه غذایی نمی باشد.

 

❓ با توجه به هزینه های مناسب تحصیلی، شانس بالای پذیرش و موقعیت های متعدد کاری بعد از اتمام تحصیل دانشگاه ویکتوریا جای مناسبی برای ادامه تحصیل شما به نظر می رسد. آیا شما علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستید؟

 

👇 سوالات و نظرات خود درباره دانشگاه ویکتوریا را در این پست کامنت کرده و پاسخ خود را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات و نظرات خود را درباره دانشگاه ویکتوریا بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا