ده شغل پرتقاضا در کانادا برای کارگران نیمه ماهر و کم مهارت

زمان مطالعه: 12 دقیقه

ده شغل پرتقاضا در کانادا برای کارگران نیمه ماهر و کم مهارت

طبق اطلاعات به دست آمده از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، کانادا هدف خود را پذیرایی از بیش از 465000 تازه وارد تا پایان سال 2023 برای پر کردن شکاف فعلی نیروی کار تعیین کرده است.

 

در زیر لیستی از ده شغل نیمه ماهر و کم مهارت کانادا برای مهاجران بالقوه که واجد شرایط هستند آورده شده است.

انواع مهارت های شغلی کانادا/سطوح TEER

سیستم مهاجرت کانادا مشاغل را با توجه به سطح مهارت آنها به عنوان مشاغل ماهر، نیمه ماهر یا غیر ماهر طبقه بندی می کند. اضافه شدن سطوح آموزش، آموزش، تجربه و مسئولیت ها (TEER) طبقه بندی مشاغل موجود در کانادا را به شش دسته، از TEER 0 تا 5، ارتقا می دهد و جایگزین سطوح مهارت قبلی NOC (از 0 تا D) می شود.

 

  • مشاغل با مهارت بالا (TEER 0.1 تا 2)

مشاغل با مهارت بالا معمولاً به مدرک لیسانس، مدرک کاردانی یا کارآموزی نیاز دارند. پست های معمولی شامل مدیریت (مدیران بازاریابی)، تحلیلگران مالی، بانکداران، وکلا، مددکاران اجتماعی، مدیران دولتی و غیره است.

 

  • مشاغل نیمه ماهر و کم مهارت (TEER 3 و 4)

این شامل مشاغلی است که معمولاً به آموزش متوسطه و/یا آموزش خاص شغلی و همچنین مشاغل آموزشی در حین کار نیاز دارند. این شامل نمایندگان فروش، صندوق‌داران، نمایندگان خدمات مشتری، دستیاران خرده‌فروشی، رانندگان تجاری، برق‌کارها، لوله‌کش‌ها و نجاران می‌شود.

 

  • مشاغل غیر ماهر (TEER 5)

شامل کارگران مزرعه و دام، ماهیگیران، نهنگ‌ها، نظافتچیان، کارگران عمومی و غیره می‌شود. معمولاً، وظایف شامل کار فیزیکی و فرآیند عملیاتی تکراری می‌شود. اکثر مشاغل این دسته بدون نیاز به آموزش رسمی هستند.

ده شغل نیمه ماهر و کم مهارت پرتقاضا در کانادا

تعداد زیادی فرصت شغلی نیمه ماهر و کم مهارت در کانادا وجود دارد که به کارگران مهاجر واجد شرایط نیاز دارند. کانادا سرزمین فرصت برای کارگران با هر سطح مهارتی است. با اقتصاد پر رونق، تقاضای زیادی برای مشاغل در صنایع مختلف وجود دارد.

به دلیل کمبود نامزدهای واجد شرایط، پر کردن مشاغلی که تقاضای بالایی دارند برای کارفرمایان دشوار است. این موقعیت ها دستمزد رقابتی، امنیت شغلی و اغلب مزایا را ارائه می دهند.

  • دولت کانادا به طور مرتب فهرستی از مشاغل مورد تقاضا را منتشر می کند تا به جویندگان کار و کارفرمایان در شناسایی موقعیت های موجود کمک کند. این فهرست شامل موقعیت هایی در بخش مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز و حمل و نقل و سایر موارد است.

دانستن کد NOC (طبقه بندی ملی شغلی) ضروری است، زیرا به شما امکان می دهد تعیین کنید که به کدام دسته از کارگران ماهر تعلق دارید. برای کمک به شما در یافتن کد NOC خود، راهنمای زیر ارائه شده است.

  • راننده کامیون طولانی مدت (NOC 73300)

مسئولیت رانندگان کامیون های مسافت طولانی حمل و نقل کالا در مسافت های طولانی است. آنها برای استفاده از تراکتور-تریلرها یا نیمه کامیون های تا وزن 80000 پوند به مجوز خاصی نیاز دارند.

علاوه بر این، رانندگان کامیون های طولانی مدت بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و مرخصی با حقوق دریافت می کنند. علاوه بر این، برخی از شرکت های حمل و نقل، پاداش های ثبت نام و بازپرداخت هزینه های آموزشی CDL را ارائه می دهند.

  • طبق داده های IndeedCanada، رانندگان کامیون های مسافت طولانی در کانادا به طور متوسط سالانه 69556 دلار کانادا درآمد دارند.
  • مدیر پذیرش هتل (NOC 60031)

مدیران میز پذیرش بر عملکرد روزانه میز پذیرش هتل نظارت می کنند. آنها مسئول اطمینان از رضایت مشتری، نظارت بر کارکنان و پردازش رزرو هستند. آنها اطمینان حاصل می کنند که مهمانان اقامت دلپذیری داشته باشند و همه کارکنان مسئولیت های خود را با شایستگی انجام دهند. این موقعیت به دیپلم دبیرستان و تجربه در مهمانداری نیاز دارد.

در کانادا، مدیران میز پذیرش هتل واجد شرایط دریافت مزایای مختلفی مانند بیمه درمانی، بیمه دندانپزشکی و برنامه های بازنشستگی هستند. برخی از هتل‌ها تخفیف‌های مسافرتی و مزایای دیگری را نیز به مدیران خود ارائه می‌دهند.

  • بر اساس گزارش IndeedCanada، متوسط حقوق مدیران پذیرش هتل در کانادا 73687 دلار در سال است.
  • کد NAICS برای خانه دارهای اجرایی 62021

خانه دارهای اجرایی مسئول نظارت بر کارکنان خانه داری هتل و اطمینان از تمیزی و نگهداری اتاق ها هستند. این موقعیت به دیپلم دبیرستان و تجربه در مهمانداری نیاز دارد. آنها تمیزی و نگهداری اتاق ها را تضمین می کنند.

علاوه بر حقوق، خانه دارهای اجرایی ممکن است بیمه درمانی، بیمه دندانپزشکی و مرخصی با حقوق دریافت کنند. به عنوان بخشی از بسته غرامت، برخی از کارفرمایان ممکن است مسکن یا مزایای دیگری را ارائه دهند.

یکی از مزایای خانه دار بودن در کانادا، پتانسیل پیشرفت شغلی است. بسیاری از خانه دارهای اجرایی حرفه خود را به عنوان کارکنان خانه داری آغاز می کنند و تا مدیریت ادامه می دهند.

  • طبق گزارش IndeedCanada، خانه دارهای اجرایی در کانادا میانگین حقوق سالانه 69823 دلار کانادا را دریافت می کنند.
  • کشاورزان عمومی (NOC 84120)

کشاورزان عمومی و کارگران دامداری وظایف مختلفی از جمله کاشت، برداشت و مراقبت از حیوانات را در مزارع و مزارع بر عهده دارند. این موقعیت به دیپلم دبیرستان و آموزش در حین کار نیاز دارد.

برای تبدیل شدن به یک کارگر مزرعه، هیچ آموزش یا آموزش رسمی لازم نیست. تقاضای بالا برای کارگران کشاورزی عمومی نتیجه افزایش تقاضای داخلی و بین المللی برای محصولات غذایی است. برخی از کارفرمایان ممکن است مزایای مسکن، حمل و نقل و بیمه درمانی اضافی را ارائه دهند.

  • بر اساس گزارش IndeedCanada، متوسط حقوق سالانه برای کشاورزان عمومی در کانادا 55401 دلار کانادا است.
  • قصابی ها (NOC 63201)

در صنعت بسته بندی گوشت، قصابی های صنعتی و گوشت کوب ها وظیفه برش، پیرایش و بسته بندی فرآورده های گوشتی را بر عهده دارند. این موقعیت به دیپلم دبیرستان و آموزش در حین کار نیاز دارد. آنها در کشتارگاه ها و سایر مراکز تولید مواد غذایی کار می کنند.

قصابی های صنعتی و گوشت بری ها علاوه بر حقوق رقابتی از مزایای بی شماری برخوردارند. از جمله این موارد می توان به بیمه سلامت و دندانپزشکی، برنامه های بازنشستگی، مرخصی با حقوق و مرخصی استعلاجی اشاره کرد. برخی از کارفرمایان ممکن است جوایز یا طرح های مشارکت در سود را نیز ارائه دهند که می تواند غرامت کلی شما را تکمیل کند.

این تقاضای زیاد برای فرآورده های گوشتی نیاز به کارگران ماهری را ایجاد کرده است که بتوانند به طور ایمن و کارآمد گوشت را پردازش و تهیه کنند. قصابی های صنعتی و گوشت کوب نیز به دلیل سختی جایگزینی، تقاضای زیادی دارند.

  • طبق داده‌های IndeedCanada، قصاب‌های صنعتی و برش‌های گوشت در کانادا به طور متوسط 60573 دلار در سال درآمد دارند.
  • سرورهای غذا و نوشیدنی (NOC 65200)

در رستوران ها، سرورهای غذا و نوشیدنی سفارشات را می گیرند، غذا و نوشیدنی را سرو می کنند و پرداخت ها را پردازش می کنند. این موقعیت به دیپلم دبیرستان و آموزش در حین کار نیاز دارد.

سرورهای غذا و نوشیدنی در رستوران ها، بارها و سایر موسساتی که خدمات مهمان نوازی ارائه می دهند کار می کنند. آنها سفارشات را می پذیرند، غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کنند و اطمینان حاصل می کنند که مهمانان یک غذای دلپذیر را تجربه می کنند.

بسته به ماهیت کار شما، تجربه آنها و سازمان آنها. این موقعیت شامل مزایایی مانند بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و زمان مرخصی با حقوق است.

  • طبق گفته IndeedCanada، متوسط حقوق سالانه سرورهای غذا و نوشیدنی در کانادا، با احتساب مزایا، 49.370 دلار کانادا است.
  • جوشکارها (NOC 72106)

جوشکارها وظیفه اتصال اجزای فلزی را با استفاده از تجهیزات جوشکاری بر عهده دارند. آنها در ساخت و ساز، تولید و کشتی سازی و سایر صنایع کار می کنند.

با توجه به نیروی کار سالخورده کانادا، تقاضا برای جوشکاران ماهر تنها در سال های آینده افزایش خواهد یافت. جوشکار در صنایع متعددی از جمله ساخت و ساز، تولید و تعمیر مورد نیاز است.

جوشکاران در صنعت نفت و گاز، جایی که برای ساخت خطوط لوله و زیرساخت های دیگر مورد نیاز هستند، تقاضای زیادی دارند. علاوه بر این، جوشکاران از بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و مرخصی با حقوق برخوردار هستند.

  • طبق گزارش IndeedCanada، متوسط حقوق جوشکاران در کانادا 79664 دلار در سال است.
  • لوله کش (NOC 72301)

لوله کش ها لوله هایی را برای گرمایش، سرمایش و سایر کاربردها نصب و تعمیر می کنند. آنها در صنایعی مانند ساخت و ساز، تولید و نفت و گاز به کار گرفته می شوند.

افزایش تقاضا برای لوله کشی در کانادا نتیجه نیازهای زیرساختی در حال گسترش این کشور است. صنعت ساخت و ساز به ویژه در کانادا پر رونق است و لوله سازها نقش مهمی در ساخت و نگهداری زیرساخت ها دارند.

لوله کشان علاوه بر دستمزد رقابتی، از مزایای مختلفی مانند بیمه درمانی، برنامه‌های بازنشستگی و زمان مرخصی با حقوق برخوردار می‌شوند.

  • طبق گزارش IndeedCanada، متوسط حقوق سالانه لوله کشان در کانادا 113419 دلار کانادا است.
  • کارگران دامداری (NOC 85100)

کارگرانی که از دام مراقبت و مدیریت می کنند وظیفه تغذیه، آبیاری و نظارت بر سلامت حیوانات را بر عهده دارند. آنها در مزارع و سایر محیط های کشاورزی به کار گرفته می شوند.

با توجه به پیری نیروی کار در این صنعت، نیاز قابل توجهی به کارگران جدید دام وجود دارد. علاوه بر این، آنها مزایایی مانند بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و مرخصی با حقوق دریافت می کنند.

  • طبق گزارش IndeedCanada، متوسط حقوق سالانه کارگران دامپروری در کانادا 55177 دلار کانادا است.
  • برقکار صنعتی (NOC 72201)

برق کاران صنعتی وظیفه نصب و نگهداری سیستم های برق صنعتی را بر عهده دارند. آنها در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز، تولید و معدن کار می کنند.

برقکاران صنعتی در کانادا به طور متوسط دستمزد ساعتی تقریباً 49.30 دلار کانادا دریافت می کنند.

حقوق می تواند بر اساس موقعیت مکانی، تجربه و صنعتی که فرد در آن کار می کند متفاوت باشد. علاوه بر این، برقکاران صنعتی بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و مرخصی با حقوق دریافت می کنند.

مهاجرت کارگران نیمه ماهر/مهارت کم به کانادا

بهترین راه برای مهاجرت یک کارگر نیمه ماهر به کانادا از طریق برنامه استانی نامزد (PNP) است. یازده استان از سیزده استان و قلمرو کانادا دارای PNP خاص خود هستند که هر کدام دارای مجموعه مشاغل و معیارهای مورد تقاضای خود هستند که نیاز بازار کار خاصی را برطرف می کنند.

اگر شغل شما در لیست مشاغل مورد تقاضا در استان یا قلمرو ظاهر شود، شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم در کانادا خواهید داشت.

برنامه های آزمایشی مهاجرتی برای جذب و حفظ اتباع خارجی واجد شرایط در صنایع و مشاغل خاصی که به نیروی کار آنها نیاز دارد و می خواهند به طور دائم در جوامعی که مشاغل مورد تقاضا در آن قرار دارند مستقر شوند ایجاد شده اند.
این امر به دستیابی به هدف اصلی خلبانان مهاجرت، که رسیدگی به نیازهای نیروی کار و شکاف های مهارتی در استان ها یا مناطق خاص کانادا است، کمک می کند.

کارگران نیمه ماهر و کم مهارت واجد شرایط درخواست برای برنامه های اصلی آزمایشی مهاجرت زیر هستند:

چرا کارگر نیمه ماهر یا کم مهارت در کانادا فرصت های شغلی بسیاری ارائه میدهد؟

در کانادا مشاغل نیمه ماهر و کم مهارت جزو پرتقاضاترین مشاغل هستند. ترکیبی از نرخ پایین زاد و ولد، جمعیت سالخورده و بی‌علاقگی اکثریت جوانان کانادایی با تحصیلات عالی منجر به مازاد فرصت‌های شغلی نیمه ماهر و کم مهارت برای کارگران خارجی شده است.

 

  • حقوق و دستمزد رقابتی

غرامت برای کارگران کم ماهر و نیمه ماهر در کانادا بالاترین میزان در جهان است. طبق گزارش IndeedCanada، متوسط دستمزد سالانه کارگران غیر ماهر و نیمه ماهر 59906 دلار کانادا است.

 

  • مزایای استخدام

کارفرمایان متعددی مزایایی مانند بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و مرخصی با حقوق را ارائه می دهند. برخی از کارفرمایان ممکن است برای رانندگی ایمن یا رسیدن به اهداف عملکردی پاداش هایی ارائه دهند.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا