راه اندازی بورسیه دانشگاه تورنتو به یاد قربانیان ایرانی هواپیمای اوکراینی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

راه اندازی بورسیه دانشگاه تورنتو به یاد قربانیان ایرانی هواپیمای اوکراینی

دانشگاه تورنتو به احترام و به یاد کسانی که در سانحه غم انگیز پرواز هواپیمایی بین المللی اوکراین PS752 در تهران، درگذشتند، یک فاند تحصیلی برای بزرگداشت این دانشجویان، را راه اندازی کرده است. این فاند موسوم به Iranian Student Memorial Scholarship Fund است.

همه 176 مسافر و خدمه، از جمله 57 كانادایی، كشته شدند. هشت عضو جزو فهرست اعضای جامعه دانشگاه تورنتو، از جمله دانشجویان این دانشگاه بودند.
برای به یاد نگه داشتن زندگی این جوانان و همدردی با خانواده ها از انگیزه های ایجاد این فاند تحصیلی، اعلام شده است. قرار است از طریق این بنیاد، به دانشجویان ایرانی و نیز دانشجویان خارجی بین المللی که قصد تحصیل در رشته ی “ایران شناسی” را دارند بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اعطا شود.

همه کمکهای مالی اعطا شده به این فاند توسط دانشگاه تطبیق خواهد شد: اولین 250 هزار دلار با نسبت 3:1 تطبیق داده می شود و تمام فاندها و بودجه های بالاتر از این آستانه طبق مبنای دلار در ازای دلار تطبیق داده خواهد شد.

“دانشگاه تورنتو همچنان در مصیبت دلهره آور از دست دادن تعدادی از اعضای این جامعه ما سوگوار است و به خانواده ها، دوستان، همکلاسی ها و اساتید آنها ابراز همدردی و پشتیبانی می کند.
با ایجاد این بورس تحصیلی امیدواریم با کمک به دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه تورنتو را دارند و تمام دانشجویان سراسر جهان که قصد تحصیل در رشته “ایران شناسی” را دارند یاد آنها را گرامی داریم”.

رئیس دانشگاه تورنتو مریک گرتلر

 

در واقع ایده ایجاد این بورسیه تحصیلی متعلق به معاون رییس دانشگاه تورنتو دیوید پالمر، رحیم رضایی یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه و مهرداد حریری رییس مرکز سیاست گذاری علوم کاناداست.
“ما می خواستیم میراثی از امید، پشتیبانی و همدردی در برابر بار غم و اندوهی که هفته گذشته همه ما را به خود ایجاد شده است، بوجود بیاوریم – و ما می خواستیم اطمینان حاصل کنیم که نام کسانی که از دست دادیم فراموش نشود.
این دانشجویان و دانشمندان جزو درخشان ترین های نسل خود بودند. ما امیدواریم که این بورس تحصیلی به عنوان یادبود باعث شود که به عنوان الهام بخش نسل های آینده بشود.”

دیوید پالمر

اعطای بورس تحصیلی توسط دفتر خدمات ثبت نام U of T اداره می شود و بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس خواهد بود. برنامه ها و مهلت ها هنوز مشخص نشده است.
“روز بعد از سقوط هواپیما می خواستم به گونه ای با اندوه خود کنار بیایم و اینگونه برای این فاند تحصیلی ایده ای را به دست آورده شد.
“من از غم و اندوه لبریز بودم و همچنین تمایلی به یافتن راهی هر چند کوچک، برای خلق چیزی مثبت از این فاجعه وحشتناک بودم. من احساس کردم که این جامعه وسیع، به ویژه ایرانیان و ایرانی-کاناداییها، بتوانند از این طریق اندوه را به یک مسیری امیدوارکننده تر منتقل کنند. “
“با توجه به شرایط اقتصادی در ایران، این صندوق بورسیه تحصیلی واقعاً تأثیرگذار خواهد بود زیرا از برخی دانشجویان درخشان و باهوش پشتیبانی می کند که ممکن است در غیر این صورت فرصتی برای آمدن به کانادا و تحصیل در دانشگاه تورنتو نداشته باشند. علاوه بر این، با حمایت از دانشجویانی که مطالعات خود را در زمینه ایران شناسی ادامه خواهند داد امیدواریم روابط فرهنگی بین ایران و جهان هم تقویت شود”.

رضایی

“چندین دانشگاه کانادا ابراز علاقه جهت ایجاد فاند تحصیلی کرده اند، اما دانشگاه تورنتو اولین دانشگاهی بود که اقدام به ایجاد این فاند کرد. رییس دانشگاه تورنتو آقای Gertler بلافاصه پاسخ مثبت داده است و با سایر مدیران دانشگاه مرتبط کرده و به من در این مسیر کمک نموده اند و بدین ترتیب این فاند خیلی سریع تاسیس شده است. تمام این دانشجویان که جان خود را از دست دادند در حال تلاش در زمینه مطالعاتی خود بودند تا خروجی مثبتی را تولید کنند.
مهم این است که این حادثه باعث دلسردی دانشجویان ایرانی از آمدن به کانادا نشود. بلکه بر عکس ما دانشجویان ایرانی را تشویق به استفاده از نهادهای آموزشی کانادا و کمک به جامعه علمی کانادا می کنیم و این بورسیه برای همین ایجاد شده است و دانشجویان آینده ایرانی را در دستیابی به همین هدف پشتیبانی می کند.”

حریری

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا