رشته محیط زیست در کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
رشته علم محیط زیست یکی از رشته های پر تنوع در کانادا می باشد که هدف آن پرورش فارغ التحصیلان نوآور که دارای مهارت چندگانه هستند که دانش گسترده ای دارند و در زمینه علوم محیطی علاقه مند می باشند.

✳️ رشته محیط زیست در کانادا :

♻️ کسانی که توانایی رویارویی با مشکلات مرتبط با محیط زیست را دارند، اخذ رشته علوم محیط زیست بهترین گزینه انتخابی برای آنان خواهد بود. کسانی که به تحصیل در گرایش علوم محیط زیست علاقه مندند ملزم به مطالعه دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و فرایند هایی که بر روی زمین اتفاق می افتد و با اجتماع، سیاست و فرهنگ و علوم محیط زیست در ارتباط است خواهند بود.
♻️ به علاوه دانشجویان گرایش علوم محیط زیست ملزم به شناخت روابط پیچیده مابین انسان و محیط طبیعی با به کارگیری دامنه ای از اصول مختلف خواهند بود.
♻️ رشته محیط زیست دارای زیر مجموعه‌های متنوعی است و به طور کلی می‌توان گفت که رشته محیط زیست به بررسی محیط زیست و اثرات انسانی مانند آلودگی هوا، آلودگی آب و خاک، گرمایش جهانی، سوخت‌های جایگزین و مدیریت منابع آبی می‌پردازد. مشکلات محیط زیستی، عموماً شامل فرآیند‌های شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی و مسائل قانونی و مدیریتی می‌شوند.

✳️ رشته‌های مرتبط با محیط زیست، به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1- رشته‌های علوم محیط زیستی که بیشتر با جنبه‌های علمی و تحقیقاتی سر و کار دارند مانند مهندسی محیط زیست.

2- رشته‌های مطالعات محیط زیست که با جنبه‌های مدیریتی و اجتماعی محیط زیست سر و کار دارند مانند مدیریت محیط زیست.

✳️ پذیرش در رشته محیط زیست در کانادا :

♻️هدف از رشته محیط زیست پرورش فارغ التحصیلانی نوآور و دارای مهارت چندگانه و دانش گسترده در زمینه علوم محیطی می باشد. محیط زیست از رشته‌های متنوعی تشکیل شده است که هر کدام شرایط پذیرش مختص به خود را دارند و علاوه بر این، دانشگاه های کانادا نیز هر کدام شرایط پذیرش مختص به خود را دارند.
♻️از دانشجویان گرایش محیط زیست انتظار می رود که بسیاری از اوقات خود را در آزمایشگاه ها و جهت انجام فعالیت های عملی سپری کنند و نسبت به چگونگی آزمایش و تجزیه و تحلیل محیط زیست مبادرت ورزند.
♻️به علاوه، دانشجویان جهت ایفای نقش خود ملزم به کارکردن در محیط و کسب تجارب خواهند بود.
♻️ناگفته نماند که کسب تجارب عالی آنان را در جهت اخذ مشاغل مرتبط با گرایش علوم محیط زیستی در آینده آماده خواهد کرد.

✳️ کسب تخصص در گرایش علم محیط زیست

♻️ برخی از گرایش های مرتبط با علم محیط زیست که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود به شرح ذیل می باشند: 🌀 اکولوژی خاک
🌀 زیست شناسی آبزیان/ موجودات دریایی
🌀 سیستم زمین
🌀حفاظت محیطی و زیستی
🌀 انرژی و تغییرات آب وهوایی
🌀 مدیریت منابع آب
🌀 جلوگیری از آلودگی و اقدامات اصلاحی

✳️ برترین دانشگاه های کانادا برای رشته محیط زیست :

✅ دانشگاه بریتیش کلمبیا
✅ دانشگاه تورنتو
✅ دانشگاه مک گیل
✅ دانشگاه واترلو
✅ دانشگاه مونترال

✳️ بازار کار رشته محیط زیست در کانادا :

🌀 به دلیل میان رشته‌ای بودن مبحث محیط زیست، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در زمینه‌های متنوعی مشغول به کار شوند. مشاغل دولتی، شرکت‌های مهندسی و مشاوره و بخش صنعت و تولید از جمله بخش‌هایی هستند که فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست می‌توانند در آنها فعالیت داشته باشند.
🌀 به عنوان مثال، فارغ‌التحصیلان محیط زیست می‌توانند در ادارات منابع طبیعی استان‌های مختلف کانادا استخدام شوند و در زمینه‌های ارزیابی محیط زیست، ارزیابی ریسک و کنترل آلودگی فعالیت داشته باشند.
🌀 شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه‌های نفت، گاز و یا معدن نیز به فارغ‌التحصیلان محیط زیست نیاز دارند تا بتوانند با در نظر گرفتن قوانین محیط زیستی و ایجاد کمترین آسیب به محیط زیست، فعالیت داشته باشند.

✳️ حقوق سالانه رشته محیط زیست در کانادا :

⭕ رشته محيط زيست از رشته های بسیار پر درآمد در کانادا محسوب می‌شود ولی به طور متوسط حقوق دریافتی 65 هزار دلار در سال خواهد بود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا