رشته مهندسی فناوری اطلاعات

زمان مطالعه: 7 دقیقه

 

تحصیل در رشته فناوری اطلاعات در کانادا طرفداران زیادی دارد. دانشگاه هایی که این رشته را در کانادا به دانشجویان ارائه می­نمایند، امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده اند.

🌐 تعریف رشته مهندسی فناوری اطلاعات :

💻 آی تی یا فناوری اطلاعات (Information Technology) که به اختصار آن را IT نیز می‌نامند، یکی از پرطرفدارترین و درعین حال جذاب‌ترین مباحثی است که شما نیز می‌توانید آن را یاد بگیرید، شاید بد نباشد بدانید پر درآمدترین مشاغل دنیا نیز در همین حوزه هستند، اگر نگاهی به لیست ثروتمندترین افراد جهان نیز داشته باشید مطمئنا خودتان به این موضوع پی خواهید برد، پس چندان بی ارتباط نیست که بسیاری از افراد به این حرفه علاقه‌مند شوند، در این مقاله قصد داریم باهم بیشتر به این رشته بپردازیم.

🌐 تحصیل در رشته مهندسی فناوری اطلاعات :

🌀 رشته IT در کانادا بر کدینگ و نظریه برنامه ریزی اطلاعات و سیستم های کامپیوتری تمرکز دارد. شما به عنوان دانشجوی رشته فناوری اطلاعات (IT) در کانادا می توانید در یکی از حوزه های شبکه های کامپیوتری، فناوری های مجازی سازی، برنامه نویسی، امنیت اطلاعات، فناوری های وب، پایگاه های اطلاعاتی و چندرسانه ای تخصص کسب کنید.
🌀 به زبان ساده می‌توان آی‌ تی را یک گرایش میان‌ رشته‌ای معرفی کرد، یک فرد آشنا به آی ‌تی یعنی فردی که با علم نرم‌افزار، سخت‌افزار ، مباحث نوین تکنولوژی، تجارت الکترونیک و مدیریت آشنا بوده و قادر است آن‌ها را در راستای دستیابی به اهداف خود یا سازمان محل کارش به کار بگیرد.

🌀 از مشاغل این حوزه که بازار کار خوبی در کانادا دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
🔷 مشاوران و تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی
🔷 تحلیل گران پایگاه داده و مدیران داده
🔷 مهندسان نرم افزار و طراحان
🔷 برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان
🔷 طراحان وب و توسعه دهندگان
🔷 متخصصان امنیت سایبری
🔷 هوش مصنوعی
🔷 تحلیل داده
🔷 مکاترونیک و روباتیک

 


🌐 دانشگاه های ارائه دهنده رشته ی مهندسی فناوری اطلاعات در کانادا‌:

🔹 دانشگاه مموریال نیوفاندلند
🔹 دانشگاه دالهاوزی
🔹دانشگاه شربروک
🔹 دانشگاه لاوال
🔹 دانشگاه واترلو
🔹 دانشگاه تورنتو
🔹 دانشگاه کوئین
🔹 دانشگاه بریتیش کلمبیا
🔹 دانشگاه ویکتوریا
🔹 دانشگاه ساسکاچوان
🔹 دانشگاه مک گیل

🌐 هزینه تحصیل مهندسی فناوری اطلاعات در کانادا‌:

🔹 کانادا از جمله کشورهایی می باشد که هزینه تحصیل در آن به نسبت سایر کشورها مقرون به صرفه و مناسب است.
🔹 دانشجویان باید برای تحصیل مبلغی معادل ۱۵،۰۰۰ دلار تا ۳۰،۰۰۰ دلار بابت تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در کانادا را در نظر بگیرند.
🔹 البته شایان به ذکر است که هزینه تحصیل و زندگی در شهرهای مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت می باشد.
🔹 همچنین دانشجویان می توانند در طول دوره تحصیل خود در کارهای نیمه وقت مشغول به فعالیت شوند تا از این طریق بتوانند بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند.
🔹 دانشگاه های کانادا بورسیه های مختلفی را به دانشجویان اختصاص داده اند که شامل کسانی می شود که از سطح علمی بالا و امتیاز بیشتری برخوردار باشند.

 


🌐 پس از فارغ التحصیلی :

💻 فارغ التحصیل رشته IT در کانادا می تواند پس از فارغ التحصیلی به عنوان توسعه دهنده سیستم، مدیر / مجری پایگاه داده، تحلیل گر کسب و کار، مشاور IT ، مدیر سیستم اطلاعات، مهندس سخت افزار و یا مدیر پروژه مشغول به کار شود. با توجه به اقتصاد در حال رشد کانادا، فرصت های شغلی زیادی برای افراد متخصص در زمینه فناوری اطلاعات در کانادا وجود دارد.
💻 مزیت قابل توجه دیگر در مورد تحصیل در رشته ی IT در کشور کانادا این است که غالبا دانشگاه های کانادا فرصت های ارزشمندی برای کار عملی و دوره کارآموزی در طول دوره تحصیل فراهم می کند.
💻 لازم است بدانید برای موفقیت در رشته‌ی فناوری اطلاعات و یا کامپیوتر مهم‌ترین عامل علاقه و اشتیاق شما به دنیای فناوری و تکنولوژی است، چرا که مطالعه‌ی صرف دروس تئوری دانشگاه چندان برای شما کاربردی نخواهد بود و خود باید در این رشته مطالعه داشته و همواره دانش خود را به روز نگه دارید.


🔵 آمارها حاکی از آن است که مهندس فناوری اطلاعات با توجه به تخصص ، مهارت و تجربه شان حقوق دریافتی بین ۶۷،۰۰۰ دلار تا ۱۰۸،۰۰۰ در سال دارند.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا