شرایط جدید برنامه مهاجرت استانی کبک

زمان مطالعه: 5 دقیقه

شرایط جدید برنامه مهاجرت استانی کبک

استان کبک، تغییرات اساسی در مورد الزاماتی که دانشجویان بین المللی و افرادی که دارای تجربه کار در کبک هستند را ایجاد کرده است. این تغییرات روی برنامه تجربه کبک (Programme de l’expérience québécoise, یا PEQ) تاثیر خواهد گذاشت.
برخی از این تغییرات از اول نوامبر 2019 عملی خواهند شد، در حالی که برخی دیگر در سال جدید به کار گرفته می شوند.
✔ ✔ افرادی که دارای سابقه کار در استان کبک هستند و مایلند به این برنامه PEQ درخواست دهند، در حال حاضر باید در یکی از مشاغل ذکر شده در لیست شغلی مجاز سابقه کار داشته باشند. میزان سابقه کار مورد نیاز نیز بستگی به کد طبقه بندی ملی شغلی (NOC) آن دارد. افرادی که دارای سابقه کار در مشاغل موجود در لیست مشاغل دارای سطح مهارت NOC 0، A یا B هستند باید 12 ماه سابقه کار در کبک داشته باشند. و افرادی که دارای سابقه کار در لیست مشاغل NOC C یا D هستند، به 18 ماه سابقه کار در دو سال اخیر در این استان احتیاج دارند.

دولت این استان هنوز تایید نکرده است که آیا این تغییرات تاثیری روی درخواست های در صف انتظار خواهد گذاشت یا خیر. تغییر اساسی این برنامه، شامل ارائه لیست مشاغل مورد نیاز (فقط به زبان فرانسه) برای متقاضیان کارگر است.

 
شرایط جدید واجد صلاحیت برنامه PEQ کبک:


☑ دانشجویان بین المللی که متقاضی PEQ هستند، باید اطمینان حاصل کنند مدرک تحصیلی آنها از دانشگاه های کبک در زیرمجموعه بخش های A و B لیست تخصص های استان کبک موجود باشد.
🔗 این لیست در این لینک موجود است
فارغ التحصیلان از دانشگاه ها و نهادهای آموزشی کبک که مدارک تحصیلی ذیل را دارند می توانند درخواست خود را برای اقامت دائم کبک ارائه کنند:
• مدرک کارشناسی
• مدرک کارشناسی ارشد
• مدرک دکتری
• مدرک دیپلم مطالعات دانشگاهی – آموزش های فنی
• مدرک دیپلم دوره های شغلی، که طی آن حد اقل 900 ساعت تحصیل مداوم گذرانده شده باشد
• مدرک دیپلم دوره های شغلی، که ثابت کند فرد حداقل 900 ساعت تحصیل کرده است

✔ علاوه بر این این دانشجویان بین المللی که در یک برنامه 900 ساعته در کبک ثبت نام کرده اند، موظفند پس از تحصیل و قبل از ارسال درخواست، شش ماه سابقه کار را کسب نمایند. دقت فرمایید که سابقه کاری باید مرتبط به رشته تحصیلی باشد.

شرایط جدید زبان (الزامات):

از اول ژانوبه سال 2020، با توجه به تغییر در شرایط زبان برای متقاضیان PEQ، آنها باید مهارت خود را در زبان فرانسه به یکی از سه روش جدید نشان دهند:
– شرکت در آزمون استاندارد زبان فرانسه
– واجد شرایط بودن معیارهای معین یک نهاد حرفه ای
– گذراندن دوره تحصیلی حداقل سه ساله تمام وقت در دبیرستان یا دانشگاه به زبان فرانسه

✔ توجه فرمایید که شرایط جدید زبان نیز برای متقاضیان ویزای همسر نیز اعمال می شود. هم متقاضی و هم همسرشان باید سطح متوسط فرانسوی رو به بالا را مسلط باشند، که سطح آن معادل با نمره فرانسه CLB 7 یا CLB8 خواهد بود.
شرایط جدید درخواست اجازه کار (Open Work Permit):

☑ چنانچه فردی در یک رشته آموزشی حرفه ای شغلی از یک موسسه متوسطه خصوصی یا دولتی در کبک فارغ التحصیل شده باشد که توسط وزارت آموزش، پرورش و ورزش (MELS) ارائه شده باشد می تواند تا 3 سال برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست بدهد.
• حداقل سن 18 در زمان ارائه درخواست متقاضی. (و یا بالاتر)
• دارای اجازه تحصیلی معتبر در زمان درخواست دریافت مجوز کار
• یک رشته تحصیلی تمام وقت به میزان حداقل 900 ساعت و یا بیشتر را گذرانده باشد(بطور معمول دوره 8 ماهه) که منتهی به دریافت مدرک DEP و یا ASP گردد.
• ظرف 90 روز از زمان دریافت تاییدیه کتبی از موسسه مزبور؛ که بیانگر احراز شرایط ادامه تحصیل توسط متقاضی می باشد، برای مجوز کار درخواست بدهد.(بطور مثال یک رونوشت یا نامه رسمی)
• یک نامه حمایت از موسسه مربوطه تهیه نماید که در آن کد رشته تحصیلی و طول مدت تحصیل مرقوم شده باشد.
 

از بخش پر بازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا