برنامه استانی ساسکاچوان (SINP)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

برنامه استانی ساسکاچوان (SINP)

در این مقاله ما به بررسی شرایط ملزم و مناسب جهت کسب اقامت دائم کانادا از طریق برنامه نیروی ماهر یا اسکیل ورکر ساسکاچوان می پردازیم.
استان ساسکاچوان به دلیل شرایط مطلوب و استاندارد بالای زندگی همواره متقاضیان زیادی را ترغیب به شرکت در برنامه اقامت دائم کانادا از طریق این استان می نماید.
برنامه کاندید مهاجرتی ساسکاچوان ( SNIP ) یا اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استانی ساسکاچوان یکی از روش های مهاجرت کاری به این استان و اخذ اقامت دائم کانادا می باشد.
ساسکاچوان در جنوب کانادا واقع شده و نام این شهر از رودخانه ساسکاچوان به زبان بومی گرفته شده است.این استان آفتابی ترین استان کانادا است و تابستان های آن گرم و زمستان های آن سرد می باشد.

برنامه اسکیلد ورکر یکی از محبوبترین برنامه ها برای گرفتن اقامت دائم کانادا است که به ویژه به شرایط ایرانی ها مطابقت بیشتری دارد.

برنامه استانی ساسکاچوان (SINP-Saskatchewan Immigrant Nominee Program) به 4 دسته زیر تقسیم می شود:
  1. گروه نیروهای متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)
  2. گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)
  3. گروه کارآفرینان و مزرعه داران (Entrepreneurs and Farm Category)
  4. گروه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی(International Graduate Entrepreneur Category)

۱.برنامه استانی نیروهای متخصص و ماهر ایالت ساسکاچوان( International Skilled Worker Category)

این برنامه مختص افرادی است که مجوز کار معتبر در استان ساسکاچوان دارند و قصد دارند تا در این استان کار و زندگی کنند. این روش بر اساس یک سیستم امتیاز بندی مشخص بنا شده و متقاضیان می توانند از یکی از این زیرشاخه ها اقدام کنند.

 

۱-۱ نیروهای کار ماهر بین المللی که پیشنهاد کاردارند. (International Skilled Worker – Employment Offer)

این زیرگروه برای افرادی مناسب است که از یک کارفرمای کانادایی جاب آفر یا پیشنهاد کاری، دریافت کرده باشند.

 

شرایط اقدام از طریق برنامه استانی ساسکاچوان چیست؟
  • کسب دست کم ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز کل
  • دست کم داشتن یک سال سابقه کار در ۱۰ سال اخیر در شغل مورد نظر
  •  داشتن حداقل CLB4  که البته این امکان وجود دارد که نهادهای ناظر یا کارفرما از متقاضی نمره زبان بالاتری را درخواست نمایند.
  •  داشتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرما که تمام وقت بوده و در NOC 0,A,B ویادرdesignated trade in Saskatchewan قرار بگیرد.

در صورتیکه شغل مورد نظر Regulated باشد نیاز به دریافت مجوزخواهد بود.

۱-۲ نیروهای ماهر و بین المللی در مشاغل مورد تقاضا (International Skilled Worker – Occupations I-Demand)

این زیرشاخه مربوط به افراد با تخصص کاری  که در یکی از مشاغل مورد نیاز این استان ،دارای سابقه کاری هستند ولی پیشنهاد کار یا جاب آفر را ندارند.

طبقه بندی مشاغل کانادا NOC A,B,0  وجود داشته باشد و نیز مورد تقاضای ساسکاچوان (in-demand in Saskatchewan Occupation List) باشد.

در صورتی که شغل مورد نظر Regulated باشد نیاز به دریافت مجوزخواهد بود.

در ادامه شرایط لازم برای اقدام از طریق برنامه skilled worker کانادا ذکر شده است:

1 ) کسب حدقل 60 امتیاز از 100 در معیار این برنامه
🔗 از طریق این لینک می توانید امتیاز خود را محاسبه کنید.
2 ) داشتن حداقل 9 سال سابقه کاری مرتبط به یکی از مشاغل مورد نیاز در 10 سال گذشته
3 ) دارای سطح متوسط به بالا در زبان انگلیسی یا فرانسوی
4) داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد
🔗 از طریق این لینک می توانید مشاغل مورد نیاز این استان را بررسی کنید.
برنامه اسکیل ورکر ساسکاچوان
SINP canada
 
تفاوت امتیاز SINP و FSW
معرفی لیست جدید مشاغل ساسکاچوان ۲۰۲۲
لیست رشته های ملزم به دریافت مجوز از سازمان مربوطه
امتیاز دوزبانه استان ساسکاچوان

۱-۳ نیروهای ماهر بین المللی اکسپرس انتری ساسکاچوان  International Skilled Worker – Express Entry

این برنامه یکی از زیرمجموعه های برنامه استانی ساسکاچوان است که از سال ۲۰۱۵ در وزارت مهاجرت کانادا به وجود آمد. این روش برای افرادی مناسب  است که می خواهند در ساسکاچوان زندگی کنند و در سیستم اکسپرس انتری مهاجرتی و شهروندی کاناد  (IRCC) Express Entry Pool  ثبت شده باشند و شرایط مورد نیاز برای این روش مهاجرتی ساسکاچوان را نیز ، دارا باشند.

شرایط این برنامه مهاجرت به ساسکاچوان ممکن است هر زمانی تغییر نماید ولی بررسی پرونده مهاجرتی شما متناسب با شرایط زمانی که پرونده خود را کامل ارسال کرده اید، بررسی می گردد.

 

شرایط مورد نیاز برای اکسپرس انتری ساسکاچوان

کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان که با برنامه دارندگان جاب آفر که در قسمت اول توضیح داده شد یکسان است.

افراد متقاضی مهاجرت از طریق اکسپری اینتری به وسیله سنجش در سیستم ارزیابی جامع  (Comprehensive Ranking System) یا به اختصار (CRS) ، می بایست امتیاز  مد نظر را کسب  کنند که حداکثر امتیاز در این سیستم ، 1200 امتیاز است که 600 امتیاز آن مربوط به داشتن پیشنهاد کار و یا دعوتنامه استانی می باشد.

۲- گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)

دومین گروه از برنامه های استانی ساسکاچوان گروه تجربه ساسکاچوان است که مختص افرادی است که در استان ساسکاچوان کار و زندگی می کنند . این گروه درخواست های متقاضیان این روش را بررسی می کنند.

کسانی که مجوز کار یا Existing Work Permit دارند

این زیرگروه برای افرادی  مناسب است که حداقل  ۶ ماه با یک مجوز کار معتبر در ساسکاچوان کار کرده  باشند.

پروژه های رانندگان کامیون برای مسیرهای طولانی (Long Haul Truck Driver Project)

این زیرگروه برای متقاضیانی که در حال حاضر برای یکی از شرکت های معتبر حمل و نقل در ساسکاچوان مشغول به کار هستند و حداقل ۶ ماه قبل از اپلای در حال کار برای کارفرمای فعلی خودشان در ساسکاچوان بوده اند ، مناسب می باشد.

پروژه های بخش هتلداری (Hospitality Sector Project)

این زیرگروه برای ا شخاصی مناسب است که به عنوان سرور ، کمک آشپز یا خدمتکار، خدمه ی غذاخوری،  و یا کارکنان خدماتی حداقل به مدت ۶ ماه کار کرده  باشند . قبل از اینکه متقاضی در کانادا کار خود را شروع کند، کارفرما باید از استان تاییدیه بگیرد.

دانشجویان (Students)

این زیرگروه به دانشجویانی اختصاص داده شده است که از یکی از موسسات آموزش عالی در کانادا فارغ التحصیل شده باشند . این دانشجویان می بایست حداقل ۲۴ ماه قبل از اپلای حداقل به مدت ۶ ماه در ساسکاچوان کار کرده باشند.

۳- گروه کارآفرینان و مزرعه داران  Entrepreneurs and Farm Category

سومین برنامه استانی ساسکاچوان گروه کارآفرینان و مزرعه داران  است که  این گروه برای اشخاصی در نظر گرفته شده که قصد راه اندازی یا داشتن یک کسب و کار شخصی خود را دارند و یا می خواهند در یکی از کسب و کارهای مستقر در استان شراکت کنند و در مدیریت این بیزنس نقش فعال داشته باشند همچنین  افراد با تجربه  در کار کشاورزی که تمایل به  کار کشاورزی در کانادا و در این استان را دارندنیز شامل این برنامه خواهند شد که به این عنوان ها  از آنها یاد می شود:

  • کارآفرینان Entrepreneur Sub-Category
  • مالکان و مدیران مزارع Farm Owners and Operators Sub-Category

۴- گروه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی International Graduate Entrepreneur Category

و چهارمین برنامه استانی ساسکاچوان که این زیر گروه  برای فارغ التحصیلان خارجی در نظر گرفته شده است که در ساسکچوان تحصیل نموده اند و از یک مؤسسه معتبر در مقاطع بالاتر از دبیرستان در ساسکاچوان فارغ التحصیل شده باشند و می خواهند بیزنس مختص خود را  در این استان داشته باشند. متقاضیانی که موفق و پذیرفته می شوند، باید حداقل به مدت ۱ سال کسب و کار خود را تاسیس و آن را  مدیریت نمایند تا از سوی این استان واجد شرایط تشخیص داده شوند.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا