شروع سرمایه گذاری به عنوان تازه وارد در کانادا

زمان مطالعه: 11 دقیقه

شروع سرمایه گذاری به عنوان تازه وارد در کانادا

سرمایه گذاری را به عنوان یک تازه وارد در کانادا شروع کنید

چگونه درآمد و پس‌انداز خود را تا جایی که می‌توانید در کانادا افزایش دهید؟ خوب، در این مقاله شما متوجه می شوید که چگونه سیستم را برای شما کار کند. و در کانادا، این سیستم برای کمک به افراد، از جمله تازه واردان به کشور، برای سرمایه‌گذاری درآمد و پس‌انداز خود برای ایجاد سود ساخته شده است.

 

در این راهنما، ما قصد داریم در مورد روش‌های مختلفی که می‌توانید در کانادا سرمایه‌گذاری کنید، به شما بگوییم. چه بخواهید پس‌اندازی را برای پیش‌پرداخت کنار بگذارید، چه برای هزینه‌های دانشگاه فرزندانتان پس‌انداز کنید، یا صرفاً به جهت بازنشستگی ذخیره کنید، گزینه‌هایی دارید.

صرفه جویی در پول و سرمایه گذاری ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، بنابراین اجازه دهید هفت راه برای کمک به شما برای شروع کار در کانادا به عنوان یک تازه وارد به شما بگوییم!

شماره 1 – برنامه های پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSP): ماشین پول سازی مخفی شما.

طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده یا RRSP نوعی حساب است که برای کمک به شما برای پس انداز بازنشستگی استفاده می شود. یک RRSP می تواند دارایی های مختلفی از جمله صندوق های سرمایه گذاری مشترک، GIC، سهام، اوراق قرضه و پول نقد را در خود نگه دارد. 

مزیت 1:

حساب های پس انداز RRSP دارای کسر مالیات هستند.

مزیت 2:

حساب های پس انداز RRSP بدون مالیات رشد می کند.

مزیت 3:

برای خرید اولین خانه خود در کانادا می توانید تا 35000 دلار از RRSP خود وام بگیرید.

مزیت 4:

برای پرداخت مالیات بر روی حساب RRSP خود میتوانید صبر کنید تا زمانی که مالیات کمتری بپردازید.

مزیت 1: این بدان معنی است که هر پولی که در RRSP خود قرار دهید، تا سقف سهم سالانه خود، درآمد مشمول مالیات کلی شما را کاهش می دهد. فرض کنید 75000 دلار کانادا در سال درآمد دارید، اما 10000 دلار  RRSP خود وقفه می اندازید و این در محدوده سهم RRSP شما قرار می گیرد، دولت ممکن است درآمد مشمول مالیات شما را تنها 65000 دلار در نظر بگیرد. البته، این به چند عامل مختلف بستگی دارد، از جمله منبع درآمد شما، میزان مشارکت شما و موارد دیگر.

 

⭕️زمانی که RRSP را در نظر می گیرید، حتما در مورد انواع سرمایه گذاری های موجود بپرسید و مطمئن شوید که با اهداف مالی شما همسو هستند.

مزیت 3: این طرح که به عنوان طرح خریداران خانه (HBP) نیز شناخته می شود، می تواند فوق العاده مفید باشد، به خصوص زمانی که با اولین مزیت ترکیب شود. بنابراین، شما می خواهید خانه ای در کانادا بخرید، اما به اندازه کافی برای پیش پرداخت ندارید؟ تا جایی که می توانید درآمد را در RRSP خود جمع کنید و سپس بازده بازپرداخت مالیات بر درآمد خود را سرمایه گذاری کنید. این مراحل را تکرار کنید… تا زمانی که پیش پرداخت خود را آماده کنید.

مزیت 4: یکی دیگر از برنامه های RRSP، طرح یادگیری مادام العمر (LLP)،

به طور مشابه به شما این امکان را می دهد که 10000 دلار در یک سال تقویمی (حداکثر تا 20000 دلار) برداشت کنید تا برای ادامه تحصیل خود، همسرتان یا شریک خود هزینه کنید.

RRSP ها برای پس انداز بازنشستگی طراحی شده اند. پس از بازنشستگی، احتمالاً درآمد شما کمتر خواهد بود، بنابراین برداشتن از RRSP باعث می شود که این پول با نرخ بسیار پایین تری نسبت به زمانی که این پول به عنوان کل درآمد مشمول مالیات شما در یکی از سال های پردرآمد شما محاسبه شود، مشمول مالیات می شود.

 

همچنین، هنگامی که به سن 71 سالگی رسیدید، موظف هستید یکی از این اقدامات را انجام دهید: وجوه RRSP خود را به صورت یکجا برداشت کنید، RRSP خود را به صندوق درآمد بازنشستگی ثبت شده (RRIF) تبدیل کنید، یا از وجوه RRSP خود برای خرید استفاده کنید. یک سالیانه

شماره 2 – برنامه پس انداز تحصیلی کودکان (RESP): پس انداز را برای تحصیل فرزندتان به حداکثر برسانید.

طرح پس انداز تحصیلی کودکان یا RESP مربوط به جوان های زندگی شماست. RESP ها برنامه های پس انداز برای کودکان هستند که توسط بزرگسالان در زندگی آنها باز می شود، خواه آنها پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، سایر اقوام یا دوستان باشند.

RESP نوع خاصی از طرح پس انداز است که توسط دولت کانادا طراحی شده است. با RESP می‌توانید با سرمایه‌گذاری‌های خودتان که با کمک‌های مالی دولت فدرال و در برخی موارد، توسط دولت‌های استانی نیز تکمیل می‌شود، برای تحصیلات پس از دبیرستان کودک پس‌انداز کنید.

مزیت 1:
20 درصد از مشارکت سالانه خود را توسط دولت فدرال مطابقت دهید (تا 500 دلار).

مزیت 2:

برای رشد سرمایه‌گذاری‌های RESP تا زمانی که برداشته نشده‌اند، مالیات نپردازید.

مزیت 3:

به ذینفع اجازه دهید تا سرمایه‌گذاری‌های RESP را پس بگیرد و مشمول مالیات بر درآمد خود شوند.

یکی از تمایز مهم بین RESP و RRSP این است که RESP به شما اجازه نمی دهد که از درآمد خود در مالیات بر درآمد سالانه خود کسر کنید.

مزیت 1: اگر یک حساب RESP برای یک کودک باز کنید، مشترک (یا دارنده حساب) خواهید بود و به این ترتیب، واجد شرایط برای طیف وسیعی از مزایای دولتی، از جمله کمک هزینه پس انداز تحصیلی کانادا (CESG) خواهید بود. از طریق CESG، دولت کانادا 20 درصد از کمک های شما را به RESP کودک در هر سال، حداکثر تا سقف 500 دلار برای هر کودک در سال (با مجموع 7200 دلار برای هر کودک در طول عمر) مطابقت خواهد داد.

 

اگر یک RESP را برای کودکی از یک خانواده متوسط یا کم درآمد باز کنید، RESP ممکن است واجد شرایط مشارکت های Canada Learning Bond (CLB) باشد. CLB پول دولتی را به RESP ها برای کودکان خانواده های کم درآمد اضافه می کند، با حداکثر سهم دولت 2000 دلار در طول عمر کودک.

مزیت 2: به عنوان مشترک، مشارکت‌های RESP شما می‌تواند از طریق فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری شود و هر گونه رشد در این سرمایه‌گذاری‌ها تا زمانی که RESP در تاریخ بعدی توسط ذینفع برداشت نشود، مشمول مالیات نخواهد بود.

اگر یک RESP توسط یک کودک به منظور تحصیل پس گرفته شود، مالیات پرداختی ممکن است بسیار کمتر از زمانی باشد که خودتان آنها را پس بگیرید. این به خاطر مزیت سوم است.

مزیت 3: زمانی که زمان آن فرا می رسد که ذینفع RESP شما به کالج یا دانشگاه برود، معمولاً درآمد سالانه بالایی نخواهند داشت. آنها می توانند از RESP خود خارج شوند و خود مشمول مالیات با نرخ پایین شوند.

شماره 3 – حساب های پس انداز بدون مالیات (TFSA): برای پس انداز خود مالیات پرداخت نکنید.

حساب های پس انداز بدون مالیات کانادا (TFSA) فرصتی عالی برای پس انداز و سرمایه گذاری بدون مالیات است! برای داشتن این نوع حساب حداقل سن شما باید 18 سال باشد و برای باز کردن حساب میتوانید به بانک ها و موسسات مالی مراجعه کنید در برخی از موارد موسسات مالی سود بیشتری نسبت به بانکها پرداخت میکنند.

مزیت 1:

مالیات بر درآمد سرمایه گذاری به دست آمده توسط TFSA خود را پرداخت نکنید

مزیت 2:

میزان تمامی مشارکت شما سال به سال جمع می شود

مزیت 1: مبلغی که به TFSA خود واریز می کنید تنها چیزی نیست که معاف از مالیات است. هر گونه درآمد سرمایه گذاری از TFSA شما نیز معاف از مالیات است. به علاوه، درآمد سرمایه گذاری به دست آمده توسط TFSA شما تأثیری بر میزان مشارکت سالانه شما ندارد.

 

میزان 2: TFSA شما فقط برای پس انداز کردن درآمدتان نیست. همچنین می توان از آن برای سرمایه گذاری استفاده کرد!

اکثر بانک های کانادایی مجموعه ای از گزینه ها را برای مدیریت مشارکت های TFSA در اختیار شما قرار می دهند. برای مثال، با بانک HSBC کانادا، می‌توانید بین طیف وسیعی از گزینه‌های TFSA، از یک حساب پس‌انداز ساده با نرخ بالا، تا یک گزینه سرمایه‌گذاری فعال‌تر در بازار سهام، یکی را انتخاب کنید.

در بخش بعدی قصد داریم برخی از گزینه های محبوب برای استفاده از حساب کاربری خود برای سرمایه گذاری در کانادا را بررسی کنیم.

خواه TFSA، RESP یا RRSP شما باشد، درک نحوه سرمایه گذاری وجوه در حساب هایتان برای موفقیت شما به عنوان یک سرمایه گذار بسیار مهم است.

انواع گزینه های سرمایه گذاری در کانادا

در این بخش، سه گزینه سرمایه‌گذاری محبوب را که می‌توانید با استفاده از یکی از حساب‌های بالا در آن شرکت کنید، بررسی می‌کنیم. شما همچنین می توانید از طریق حساب بانکی معمولی خود یا نوع دیگری از این گزینه های سرمایه گذاری استفاده کنید، فقط مزایای سرمایه گذاری مرتبط با حساب های ذکر شده در بالا را به خاطر بسپارید.

 

توجه به این نکته مهم است که همه حساب‌های موجود در همه مؤسسات برای همه این گزینه‌های سرمایه‌گذاری واجد شرایط نیستند.

قبل از ثبت نام برای یک حساب RRSP، RESP، TFSA، یا هر حساب دیگری، ارزش آن را دارد که با موسسه بررسی کنید تا متوجه شوید که آنها چه نوع گزینه های سرمایه گذاری را برای حسابی که می خواهید باز کنید ارائه می دهند.

گواهی سرمایه گذاری تضمین شده 4 یا GIC نوعی سرمایه گذاری کانادایی است که نرخ سوددهی تضمین شده را ارائه می دهد. به این ترتیب، این یک راه قابل اعتماد برای کسب درآمد از سرمایه گذاری های شما است. اما، این یک جنبه منفی دارد.

در ایجاد ضمانت بر سود سرمایه گذاری، GIC ها ریسک کمی با خود دارند. اما، این بدان معناست که سود این سرمایه‌گذاری‌ها معمولاً کمتر از آن چیزی است که ممکن است با سهام، اوراق قرضه یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک تجربه کنید.

کم خطر، کم سود. برای برخی از سرمایه گذاران خوب است، اما همه را راضی نمی کند. اگر به دنبال چیزی با احتمال سوددهی بالاتر و رشد طولانی مدت هستید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

شماره 1 

گواهی های سرمایه گذاری تضمین شده (GIC): کم خطر و سود کم.

شماره 2

صندوق های سرمایه گذاری مشترک: اجازه دهید شخص دیگری تصمیمات سرمایه گذاری بزرگ را بگیرد

صندوق سرمایه گذاری مشترک نوعی سرمایه گذاری است که در آن چندین سرمایه گذار به مجموعه ای بزرگ از پول کمک می کنند که سپس توسط افراد حرفه ای سرمایه گذاری و مدیریت می شود. صندوق های سرمایه گذاری متقابل از اوراق بهادار (دارایی های مالی) شامل سهام، اوراق قرضه، ابزارهای بازار پول و غیره تشکیل شده اند.

اکثر بانک های بزرگ در کانادا فرصت های سرمایه گذاری صندوق های مشترک را ارائه می دهند.
اگر به دنبال مشاوره و پتانسیل بیشتر برای رشد بلندمدت سرمایه گذاری خود هستید، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری می تواند گزینه بسیار خوبی باشد، اما صندوق های سرمایه گذاری متقابل نیز به فرآیند مسیر در بازارها حساس هستند، بنابراین همیشه خطر از دست دادن مبلغ اصلی که شما سرمایه گذاری کردید وجود دارد. 

بنابراین، GIC و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک خوب به نظر می‌رسند، اما می‌خواهید بازده بیشتری در سرمایه‌گذاری خود ببینید؟ آیا مایل به انجام کار برای درک نحوه عملکرد بازار سهام هستید؟ نمیدانید سرمایه گذاری هوشمند چیست؟ و چه زمانی ریسک ارزش پرداخت احتمالی را دارد؟ خب، شاید بخواهید سعی کنید سرمایه گذار مستقیم در بازار سهام باشید.

اگر به درک خود از بازار اطمینان داشته باشید، مدیریت تمام سرمایه گذاری های خود در بازار سهام منطقی است. اما، اگر با بازار سهام آشنا نیستید و نمی‌خواهید یاد بگیرید که چگونه کار می‌کند، یا زمان کافی ندارید، بهتر است سرمایه‌گذاری را از طریق یکی از گزینه‌های قبلی که ذکر شد انجام دهید.

شماره 3

سرمایه گذاری در بازار سهام: ریسک ها ممکن است به معنای زیان های بزرگ یا پاداش های بزرگ باشد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات از ما بپرسید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا