قانون جدید اقامت دائم دانشجویان آنتاریو

زمان مطالعه: 5 دقیقه

قانون جدید اقامت دائم دانشجویان آنتاریو

دولت انتاریو تغییراتی را در برنامه انتخاب استانی خود (OINP) اعمال خواهد کرد تا تعداد دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط برای درخواست در برنامه مهاجرت استانی (PNP) را افزایش ‌دهد.

قانون جدیدی برای اصلاح برنامه انتخاب استانی انتاریو (OINP) با بازنگری در شرایط صدها دانشجوی بین‌المللی در سراسر استان معرفی شده است، طبق آن دانشجویانِ برنامه‌های تحصیلی یک ساله می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. 

این تغییرات OINP جدید در جریان دانشجویی بین‌المللی اکنون از اول ژانویه 2024 اعمال می‌شوند.

 

  • طبق آن دانشجویانِ برنامه‌های تحصیلی یک ساله می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

این اصلاح جدید اکنون برای واجد شرایط بودن OINP برای هر برنامه کالج یک ساله ای که گواهی فارغ التحصیلی کالج انتاریو اعطا می کند، اعمال می شود.

  • قانون جدید انتاریو برای دانشجویان دارای گواهی تحصیلی 1 ساله

کالج‌های انتاریو در بیش از 900 برنامه گواهی فارغ التحصیلی اعطا می‌کنند که اکثر آنها برنامه‌های یک ساله هستند.

این موضوع، خبر خوبی برای این دانشجویان بین المللی است که اغلب دریافت اقامت دائم را غیرممکن می‌دانند و مهاجرت به استان های دیگر را بررسی می‌کنند.

دولت استانی احتمالا تغییرات پیشنهادی را اوایل هفته آینده و با تاریخ اجرای اوایل سال آینده تصویب می‌کند.

برداشتن الزام تجربه کار کانادایی برای انتاریو

علاوه بر این، قوانین اعلام شده استفاده از تجربه کاری کانادایی را به عنوان پیش نیاز در تبلیغات شغلی یا فرم‌های درخواست شغل ممنوع می‌کند.

بدین طریق متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در فرایند مصاحبه خود را بهتر نشان دهند. 

علاوه بر این، از 1 دسامبر 2023، بیش از 30 نهاد صدور مجوز شغلی و حرفه‌ای از شرط تجربه کار کانادایی برای صدور مجوز منع خواهند شد.

برنامه استانی آنتاریو OINP

کارفرمایان انتاریو نباید در آگهی‌های شغلی درخواست تجربه کار کنند

این قوانین مشاغل تحت نظارت را از نیاز به تجربه کاری کانادایی در بیش از 30 شغل منع می‌کند، این استان به تازه واردان متخصص اجازه می‌دهد تا رشته های انتخابی خود را دنبال کنند.

این 30 شغل شامل برخی از مشاغل و حرفه‌های نظام‌مند مانند حقوق، حسابداری، معماری، مهندسی، برق و لوله کشی می‌شود.

سالانه، بیشترین تعداد مهاجران نسبت به هر استان دیگری وارد انتاریو می‌شوند. مطالعات نشان داده است که حمایت از مهاجران تازه وارد برای یافتن شغل در رشته‌هایی که تحصیل کرده‌اند، می‌تواند در طول پنج سال تولید ناخالص داخلی استان را تا 100 میلیارد دلار افزایش دهد. 

امسال، انتاریو 16 هزار و 500 مهاجر را برای اقامت دائم از طریق برنامه انتخاب استانی خود (OINP) در بخش‌های مختلف حیاتی، مانند مراقبت‌های بهداشتی و مشاغل تخصصی خواهد پذیرفت. 

  • حساب My Ontario account

برنامه انتخاب استانی انتاریو (OINP) نحوه دسترسی متقاضیان به پلتفرم پرونده الکترونیکی را از 12 نوامبر 2023 تغییر خواهد داد.

از 12 نوامبر 2023، پرونده‌های فعلی و ابراز علاقه‌مندی‌ها باید از یک حساب  ONe Key account به حساب My Ontario account منتقل شوند.

اداره مهاجرت انتاریو بعداً دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه انتقال حساب‌های پرونده الکترونیکی در برنامه انتخاب استانی انتاریو ارسال خواهد کرد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا