تسریع ویزاهای ویزیتوری کانادا با دلایل تجاری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تسریع ویزاهای ویزیتوری کانادا با دلایل تجاری

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به زودی روند رسیدگی اولویت‌دار را برای برخی ویزاهای توریستی از طریق سیستم مهاجرت خود آغاز خواهد کرد، این موضوع اخیراً با عنوان «سیستم مهاجرت برای آینده کانادا» اعلام شده است.

در این بخش از برنامه اجرایی دولت که تحت هدف بزرگتر ایجاد «تجربه خوشایندتر برای تازه واردان» قرار دارد، کانادا قصد دارد روند رسیدگی به برخی ویزاهای بازدیدکنندگان (visitor visas) را تسریع کند، با تمرکز ویژه بر تازه‌واردانی که برای گردشگری، شرکت در کنفرانس‌ها و رویدادهای مهم وارد کانادا می‌شوند. 

برنامه اجرایی دولت فدرال با هدایت اداره مهاجرت، پس از مشاوره با سهامداران مختلف کانادایی به همراه یافته‌ها و سایر مطالب گردآوری شده ارائه شد. این در حالی است که کانادا به دنبال تنظیم بهتر سیستم ملی مهاجرت برای پاسخگویی به نیازهای متغیر اقتصادی و جمعیتی کشور است.

یکی از اهداف اعلام شده اداره مهاجرت کانادا این است که از طریق این استراتژی جدید، تلاش بیشتری در جهت کاهش زمان انتظار و بهبود استانداردهای خدمات برای تازه‌واردان به کانادا انجام گیرد.

کانادا چه اقدامات دیگری برای کمک به متقاضیان ویزای توریستی انجام داده است؟

این اولین قدمی نیست که کانادا در جهت بهبود خدمات برای متقاضیان ویزای توریستی انجام داده است.

در ماه جون امسال، اداره مهاجرت 13 کشور دیگر را به فهرست کشورهای معاف از ویزا اضافه کرد و تعداد کل کشورهای موجود در آن فهرست را به 67 کشور رساند.

مزیت انجام این کار این است که  اکثر درخواست‌های مجوز سفر الکترونیکی بسیار سریع‌تر از ویزای توریستی اغلب «در عرض چند دقیقه» تأیید می‌شوند.

اقدامات کانادا برای ویزای دانشجویی

افزایش درخواست برای ویزای توریستی در کانادا

در اواخر سال 2022، اداره مهاجرت  به صراحت اعلام کرد که کانادا نسبت به گذشته تعداد قابل توجهی از ویزاهای توریستی را در سراسر کشور پردازش می‌کند. در خبری که 19 دسامبر سال گذشته منتشر شد، اداره مهاجرت خاطرنشان کرد که در پاسخ به افزایش تمایل جهانی برای بازدید از کانادا، آنها در تلاشند تعداد پرونده‌های معوقه را کاهش و پردازش درخواست‌های ویزای توریستی را سریع‌تر کنند.

به اعلام اداره مهاجرت، ماه به ماه، کانادا در حال پردازش درخواست‌های ویزای توریستی بیشتری نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا است. به طور ویژه، مقامات اداره مهاجرت اذعان کردند که تنها در نوامبر 2022 به بیش از 260 هزار درخواست ویزای توریستی رسیدگی شده است.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا