لغو آزمایش مدیکال برای اکسپرس انتری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

لغو آزمایش مدیکال برای اکسپرس انتری

برای درخواست اکسپرس انتری دیگر نیازی به معاینه پزشکی اولیه نیست

از اول اکتبر 2023، افراد قبل از ارسال درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری دیگر نیازی به انجام معاینه پزشکی اولیه ندارند، در حالی که قبل از این برای درخواست اقامت دائم انجام آزمایش پزشکی مهاجرت (IME)  جهت دریافت اقامت دائم الزامی بود.

در صورتیکه قبلاً معاینه پزشکی را انجام داده‌اید، مثلاً برای کار یا تحصیل، و در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کنید، در اینصورت هنگام درخواست اقامت دائم دیگر نیازی به تکمیل معاینات پزشکی نخواهید داشت.

کسانی که تاکنون موفق به انجام معاینه پزشکی نشده‌اند، اکنون به هنگام ارسال درخواست اکسپرس انتری، می‌توانند یک فایل خالی را در فیلد آپلود کنند.

  • پس از آن اداره مهاجرت کانادا (IRCC) دستورالعمل‌های بیشتر در مورد زمان انجام معاینه پزشکی را برایشان ارسال خواهد کرد. 
آزمایش مدیکال

درباره آزمایش پزشکی مهاجرت (IME)

چنانچه قصد دارید برای اقامت دائم درخواست دهید، خودتان به همراه اعضای خانواده‌تان باید آزمایش پزشکی انجام دهید. حتی اگر اعضای خانواده شما قصد نداشته باشند به همراه شما مهاجرت کنند. 

باید توجه داشته باشید که پزشک خود شما نمی‌تواند معاینه پزشکی را انجام دهد. بلکه بایستی ازمیان لیست پزشکان پانل، که پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت هستند، یکی را انتخاب کرده و به او مراجعه کنید.

همچنین خوب است بدانید که در مورد معاینه پزشکی این پزشک پانل نیست که تصمیم نهایی را می گیرد، بلکه اتخاذ این تصمیم بر عهده اداره مهاجرت است. در صورتی که وضعیت سلامت شما تهدیدی برای سلامت عمومی یا ایمنی کشور کانادا محسوب شود یا چنانچه منجر به تقاضای بیش از حد برای دریافت خدمات بهداشتی و یا اجتماعی در کانادا شود، در اینصورت اداره مهاجرت درخواست اقامت دائم شما را تایید نخواهد کرد. 

هنگامی که برای معاینه پزشکی می‌روید، باید موارد زیر را به همراه داشته باشید:

  • مدرک شناسایی معتبر،
  • در صورت استفاده از عینک یا لنز تماسی،
  • هر گونه گزارش پزشکی یا نتایج آزمایشی که برای شرایط پزشکی قبلی یا حال حاضرتان  است،
  • لیستی از داروهای فعلی شما،
  • فرم گزارش پزشکی، در صورتی که از قبل معاینه پزشکی دریافت نکنید،
  • 4 عکس جدید، اگر پزشک پانل از eMedical استفاده نمی‌کند.

معاینه پزشکی احتمالاً شامل یک پرسشنامه با سوالاتی در مورد تاریخچه پزشکی شما است. همچنین شما تحت معاینه فیزیکی قرار خواهید گرفت. بسته به سن، ممکن است از شما خواسته شود که عکس قفسه سینه و سایر آزمایشات را در آزمایشگاه انجام دهید. 

به هنگام رجوع باید تمام هزینه‌های مربوط به معاینه پزشکی را بپردازید. پس از دریافت نتایج، پزشک آنها را برای شما ارسال می‌کند و مدرکی مبنی بر انجام معاینه پزشکی به شما ارائه می‌کند.

 

  • نتایج معاینه پزشکی شما فقط برای یکسال معتبر است.

اگر در این مدت به عنوان مقیم دائم به کانادا نیامدید، ممکن است نیاز به آزمایش دیگری داشته باشید. 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا