محدودیت جذب دانشجویان بین المللی در کالج های بریتیش کلمبیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

محدودیت جذب دانشجویان بین المللی در کالج های بریتیش کلمبیا

دو سال ممنوعیت ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در کالج‌های جدید بریتیش‌کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا، ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در موسسات جدید دانشگاهی را برای دو سال ممنوع کرده است؛ تا سوءاستفاده از دانشجویان در سیستم آموزشی از بین برود.

وزیر آموزش تحصیلات دانشگاهی بریتیش کلمبیا اعلام کرد که این محدودیت دو ساله برای اصلاح عیوب سیستم آموزش بین‌المللی ضروری است.

وزیر می‌گوید که بریتیش کلمبیا مارچ گذشته بررسی سیستم آموزشی دانشگاه‌ها را آغاز کرده است و به مواردی از آموزش بی‌کیفیت، کمبود مدرس و حتی تهدید دانشجویانی که قصد ثبت‌ شکایت داشتند، برخورده است.

۲۹ ژانویه ۲۰۲۴، استان بریتیش کلمبیا اقدامات جدید متعددی را برای بهبود تجربه دانشجویان بین المللی و افزایش موفقیت آنها اعلام کرد. 

اقدامات اعلام شده در راستای ریشه کن کردن شیوه‌های استثماری و بهبود کیفیت آموزش پس از متوسطه است و از طریق بالا بردن استانداردهای کیفی و اجرای اقدامات حفاظتی جدید برای دانشجویان خارجی در استان پیش خواهد رفت. 

  • این اطلاعیه پس از آن اعلام شد که مارک میلر، وزیر مهاجرت، در تاریخ ۲۲ ژانویه محدودیتی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی اعمال کرد. 
  • در ۲۸ ژانویه، استان انتاریو نیز اقدامات مشابهی را برای بهبود تجربه دانشجویان بین المللی در کانادا اعلام کرد. 

تدابیر جدید استان در راستای بالا بردن استانداردها و افزایش مسئولیت موسسات آموزشی واقع در بریتیش کلمبیا است. 

  • ممنوعیت موقت گسترش موسسات ارائه دهنده آموزش  به دانشجویان خارجی

این استان یک ممنوعیت دو ساله برای گواهینامه‌های جدید تضمین کیفیت آموزش اعمال کرده است که تا فوریه ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت. تا زمانی که این ممنوعیت لغو نشود، مؤسسات جدید نمی‌توانند وارد فهرست مؤسسات آموزشی تعیین شده(DLI) شوند و دانشجویان خارجی را جذب کنند.

موسسات فعلی حاضر در لیست، ممکن است در این مدت فقط نام خود را در لیست تمدید کنند. 

  • استانداردهای بالا برای برنامه‌های آموزشی خصوصی

استانداردهای سازمانی بهبود یافته مستلزم توانایی سازمانی از نظر برنامه‌ریزی ثبت نام، حاکمیت و مدیریت، امکانات، اساتید و کارکنان، تنوع و مقررات ضد نژادپرستی و کمک‌های بیشتر دانشجویی مانند کمک برای مسکن است.

از جمله تغییرات در معیارهای حاکم بر مؤسسات اعطای مدرک خصوصی، ایجاد استانداردهای سخت‌تر برای برنامه‌های آموزشی جدید و مدارک است، اینکه آیا برنامه آموزشی جدید در استان مورد نیاز است یا خیر. 

  • شفاف سازی در خصوص شهریه دانشگاه ها

این مورد تضمین می‌کند که دانشجویان ورودی قبل از شروع تحصیل از هزینه کامل دوره باخبر باشند. موسسات دولتی مجبور خواهند شد مبلغ شهریه دانشجویان را در طول دوران تحصیل اعلام کنند. 

سلینا رابینسون، وزیر آموزش بریتیش کلمبیا گفت: « دانشجویان بین المللی برای آموزش خوب به اینجا می‌آیند، اما بسیاری مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.»

وی افزود: «به همین دلیل است که ما شرایط سخت‌گیرانه‌تری را برای مؤسسات و تدابیر امنیتی قوی‌تری جهت محافظت از دانشجویان بین‌المللی در برابر استخدام کنندگان متقلب، ارائه مسیر بهتر برای موفقیت دانشجویان در بریتیش کلمبیا معرفی می‌کنیم. همچنان به جذب دانشجویان با استعدادی که برای پر کردن شکاف‌های قابل توجه در بازار کار نیاز داریم و اقتصاد ما را به جلو می برند، ادامه می دهیم.»

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
[youtube-feed feed=1]
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا