ویزای دیجیتال نومد کانادا (Digital Nomad Canada)

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ویزای دیجیتال نومد کانادا (Digital Nomad Canada)

بخشی از این استراتژی تبلیغ کانادا به عنوان مقصدی برای دیجیتال نومد بود. کلمه Nomad به معنی «کوچ‌نشین» یا «عشایر»، در مفهوم مدرن بیشتر به افرادی گفته می‌شود که به صورت موقت و بدون محل ثابت زندگی می‌کنند و به دنبال کار و فرصت‌های مختلف در سراسر جهان می‌گردند.

 

دیجیتال نومد شخصی است که می‌تواند کار خود را از راه دور از هر نقطه از جهان انجام دهد.

بر اساس قوانین کنونی اداره مهاجرت کانادا، متقاضیان ویزای دیجیتال دورکاری می‌توانند تا شش ماه با ویزای توریستی در کانادا زندگی و کار کنند. 

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده است، برای تعیین اینکه آیا سیاست‌های بیشتری برای جذب دیجیتال نومد مطلوب است یا خیر، در ماه‌های آینده با شرکای دولتی و خصوصی همکاری خواهد کرد.

ویزای دیجیتال دورکاری به افرادی که از راه دور و خانه برای هر شرکتی کار می‌کنند یا به عنوان فریلنسر و یوتیوبر در حال انجام کار هستند، اجازه می‌دهد که وارد کانادا شوند و تا ۶ ماه در آنجا بمانند. در این مدت، آن‌ها می‌توانند در کانادا به دنبال فرصت‌های شغلی بگردند و در صورتی که شغلی پیدا کردند، برای اجازه کار موقت یا حتی اقامت دائم کانادا درخواست دهند. 

آپدیت جدید در مورد شرایط لازم برای دیجیتال نومدهای کانادا

طی اطلاعیه‌ای که در ۳۰ ژانویه منتشر شد، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) شفاف‌سازی جدیدی در مورد شرایط لازم برای برنامه دیجیتال نومد تصریح کرد. ویزای دیجیتال نومد به عنوان یک نوع ویزای مهاجرتی، به افرادی داده می‌شود که از طریق دنیای دیجیتال دارای مشاغل دورکاری هستند و الزامی به حضور فیزیکی در محل کار خود ندارند. این افراد می‌توانند کار خود را از هر نقطه‌ای در جهان انجام دهند.

اداره مهاجرت همچنین خاطرنشان می‌کند که افراد دیجیتال نومد جهت سفر به کانادا در زمان دورکاری به وضعیت بازدیدکننده (به مدت حداکثر تا ۶ ماه) نیاز دارند. دیجیتال نومدها ممکن است کارشان برای یک کارفرمای خارجی باشد یا به صورت خوداشتغال کار کنند و یا اینکه کارشان ارائه خدمات به مشتریان خارج از کانادا باشد. 

انواع ویزای کاری و مجوز کار در کانادا

اجازه کار دیجیتال نومد‌ها در کانادا

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا، اتباع خارجی ممکن است در ابتدا به عنوان دیجیتال نومد با ویزای بازدید کننده (visitor visa) وارد کانادا شوند، اما اگر پس از ورود بتوانند کارفرمایی پیدا کنند، مجاز به دریافت اجازه کار خواهند بود. 

اداره مهاجرت همچنین خاطرنشان می‌کند: «اگر یک [دیجیتال نومد] قصد خود را برای یافتن کارفرمای کانادایی اعلام کند، باید بداند که قبل از شروع کار برای چنین کارفرمایی به اجازه کار نیاز است.»

همچنین کسانی که از کشوری معاف از ویزا هستند، می توانند برای مجوز سفر الکترونیکی (ETA) درخواست دهند. متقاضیان واجد شرایط مجوز سفر الکترونیکی باید اعلام کنند که قصد دارند برای کارفرمای خود از راه دور کار کنند.

کار یا تحصیل در کانادا برای اعضای خانواده یک دیجیتال نومد 

طبق اطلاعیه ۳۰ ژانویه، اعضای خانواده دیجیتال نومد می‌توانند در کانادا کار یا تحصیل کنند و برای این کار، باید برای اجازه کار یا تحصیل درخواست دهند.

استراتژی استعدادهای فناوری کانادا

در تاریخ ۲۷ جون سال گذشته، اداره مهاجرت کانادا طرح استراتژی استعدادهای فناوری را به منظور کمک به «جذب استعدادهای جهانی فناوری به کانادا» ایجاد کرد. چرا که با توجه به اهمیت بخش فناوری برای اقتصاد کانادا، جذب چنین استعدادهایی در  کشور حیاتی است.

علاوه بر موقعیت کانادا به عنوان یک مقصد جذاب برای دیجیتال نومدها، این استراتژی شامل اقدامات متعددی مانند ایجاد یک مسیر نوآوری جدید تحت برنامه ویزای کار تجاری (IMP) بود. این مسیر جدید برای پایان سال ۲۰۲۳ پیش بینی شده بود، اما هنوز چیزی در مورد آن اعلام نشده است.

مسیر نوآوری پیش‌بینی شده از فرآیند گواهی ارزیابی تأثیر بر بازار کار (LMIA) مستثنی خواهد بود. هدف آن کمک به کارفرمایان و نیروی کار در صنعت فناوری است. 

 

علاوه بر این، اداره مهاجرت یک  اجازه کار ساده برای دارندگان ویزای شغلی تخصصی H1-B معرفی کرد. در ۱۶ جولای ۲۰۲۳ اعلام شد که این برنامه به مدت یک سال یا تا زمان رسیدن درخواست‌ها به سقف ۱۰ هزار  نفر (متقاضی اصلی) باز خواهد بود.

همچنین به اعلام اداره مهاجرت، در برنامه‌های فناوری موجود مانند استراتژی مهارت‌های جهانی (Global Skills Strategy) بهبودهایی ایجاد خواهد شد. از طریق استراتژی مهارت‌های جهانی، کارفرمایان کانادایی که در مشاغل خاص فناوری اطلاعات نیروی کارخارجی استخدام می‌کنند، از پردازش سریع LMIA بهره‌مند خواهند شد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا