مراحل مختلف فدرال اکسپرس انتری

زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مقاله به طور کامل شما را با مراحل اکسپرس انتری جهت اقامت دائم آشنا می کنیم.
 
سالها متقاضیان مهاجرت به کانادا میبایست ازطریق ارسال مدارک کاغذی اقدام به ثبت نام برای بررسی پرونده مهاجرتی خود میکردند و مهاجرت به کانادا به فرایندی بسیار طولانی و مبهم تبدیل شده بود. اما از ابتدای سال 2015 اداره مهاجرت فدرال کانادا روشی بر مبنای تقاضای اینترنتی بررسی پرونده ها را راه اندازی کرد که در زمان فوق العاده کمتری نسبت به روش پیشین درخواستها را بررسی و نتایج هر پرونده را به صورت کاملاً شفاف و ساده در پروفایل فرد اعلام میکند.
نکته قابل توجه این روش این است که، ثبت نام برای افراد هیچ محدودیتی ندارد، و با ارسال مدارک مورد نیاز و کسب امتیاز بالا، می توانید پذیرش اقامت دائم کانادا را به راحتی بدست آورید.
 

با توجه به شرایط کشور کانادا که جمعیت آن رو به پیر شدن است، کشور کانادا به اهمیت مهاجرین به این کشور پی بردند، در همین راستا در سال 2019 کشور کانادا فرصت های جدید را برای متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه نیروی متخصص قرار داده است.
بیشترین میزان مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار متخصص توسط برنامه اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا صورت می گیرد.
☑ یکی از تمایز بارز این برنامه با دیگر برنامه های مهاجرتی دیگر کشورها، در این است که برای مهاجرت به کانادا برخلاف دیگر کشورها شما اجباری در داشتن دعوتنامه کاری ندارید.

مراحل اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا:

مرحله اول:

تشکیل پرونده و اطمینان از واجد شرایط بودن:

ابتدا شما باید در وبسایت اداره مهاجرت کانادا یک حساب کاربری درست کنید. اما قبل از آن باید از واجد شرایط بودن جهت ثبت نام و اخذ ویزا از طریق این سیستم اطمینان حاصل فرمایید. برای بررسی این مرحله به این لینک بروید و در بخش Check Your Eligibity بروید و اطلاعاتتون رو کامل وارد کنید. برای این مرحله شما نیازمند حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز استاندارد هستید.

مرحله دوم:

محاسبه امتیاز :

اگر در مرحله قبل شما واجد شرایط بودید، باید امتیاز خود را حساب کنید. در این لینک امتیاز شما به صورت خودکار محاسبه می گردد. یا اینکه در این لینک با توجه به جدول امتیازها خودتان امتیازتان را محاسبه فرمایید.
▪ اگر از 1200 امتیاز، شما بالای 450 امتیاز کسب کنید، شانس بسیار بالایی در اخذ دعوتنامه از طرف فدرال کانادا دارید. اگر زیر 450 امتیاز بگیرید، می توانید از طریق برنامه های استانی اقدام کنید که اگر قبول واقع شد 600 امتیاز به شما اضافه می شود.
▪ به طور مثال اگر بین 400-450 امتیاز دارید، شانس بالایی در گرفتن دعوتنامه از استان انتاریو دارید.
▪ اگر زیر 400 امتیاز کسب کردید استان ساسکاچوان گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. دقت فرمایید حتما دراو های منتشر شده استان رو چک فرمایید.

🔴 دقت فرمایید:
شرایط امتیاز بالای 450: داشتن تحصیلات فوق لیسانس، نمره CLB9 زبان انگلیسی، حداقل 3 سال سابقه کار، سن (حداکثر تا 35 سال).
شرایط امتیاز 400 تا 450: داشتن حداقل تحصیلات لیسانس، نمره CLB9 زبان انگلیسی، حداقل 3 سال سابقه کار، سن (حداکثر تا 35 سال).
🔗

جهت تبدیل نمره آیلتس به CLB به این لینک مراجعه کنید.

 

 

مرحله سوم:

ورود به گروه متقضیان اکسپرس انتری :

در صورت واجد شرایط بودن و کسب امتیاز بالا، شما وارد بخش متقضیان اکسپرس انتری می شوید. باید مدارک زبان معتبر و مدارک تحصیلی خود را جهت ارزیابی سازمان ارائه کنید. پرونده شما حداکثر تا یک سال باز خواهد بود و اگر تا این مدت انتخاب نشوید، پرونده شما بسته می شود.
🔗

برای کسب اطلاعات کامل در ارتباط با برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان به این لینک مراجعه کنید.

 

مرحله چهارم:

انتخاب متقضیان واجد شرایط اقامت دائم:

در صورت داشتن شرایط موردنیاز فدرال کانادا، در یکی از دفعاتی که این سیستم اقدام به انتخاب می کند، تعدادی از متقاضیان با بالاترین امتیاز را انتخاب می کنند. توجه داشته باشید هر بار این سیستم لیستی از حداقل امتیاز موردنظر خود را اعلام می کند. این امتیاز قابل تغییر است ولی در چند سری اخیر حداقل 413 امتیاز را اعلام کردند. پس هر چه امتیاز شما بالاتر باشد اطمینان بیشتری خواهید داشت که در لیست پذیرفته شدگان اضافه خواهید شد.
🔗

برای آشنایی با جدول و شرایط امتیازی اکسپرس انتری به این لینک مراجعه کنید.

 

مرحله پنجم:

دریافت دعوتنامه و ارسال مدارک موردنیاز برای دریافت اقامت دائم کانادا:

اگر خوش شانس باشید و در جمع انتخاب شدگان باشید، حتما باید یک سری مدارک و اطلاعات بیشتری را در خصوص خود و خانواده در اختیار سیستم فدرال کانادا ارائه دهید. که این اقدام به صورت آنلاین از طریق همان پروفایل اختصاصی شما صورت خواهد گرفت. در این مرحله مدارک موردنیاز سیستم را باید ترجمه و تهیه فرمایید و آپلود کنید. البته در این مرحله شما تنها سه ماه (90 روز) مهلت دارید که تمامی مدارک موردنیاز را به صورت کامل ارائه دهید و آپلود نمایید.

نکات بسیار مهم در خصوص سیستم اکسپرس انتری:

✔ این سیستم محدودیتی در رشته های تحصیلی ندارد. تنها باید در لیست رشته های NOC باشد. لینک رشته هااینجا
✔ این سیستم به صورت خودکار همیشه باز است و میتوانید به صورت رایگان ثبت نام کنید.
✔ الویت انتخاب متقضیان، با افراد دارای بالاترین امتیاز است.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا