مشاغل پرتقاضا در آنتاریو در کرونا

زمان مطالعه: 9 دقیقه

کرونا، تقاضا برای 9 مشاغل را در انتاریو افزایش داده است

9 شغلی که به دلیل همه گیری کرونا، فرصت های شغلی بیشتری را در آنتاریو کسب کرده اند.
🔸همه گیری کرونا ، شیوه کار کانادایی ها را تغییر داده است. در حالی که برخی از بخش ها با دست دادن فرصت شغلی گسترده ای را روبرو شدند برخی دیگر بدنبال استعداد و نیروی کار بیشتری هستند.

دولت فدرال در مورد چگونگی تأثیر همه گیری کرونا بر نیروی کار در هر استان و منطقه تحقیقاتی انجام داده است. در انتاریو ، محققان 109 شغل را که در مقایسه با روزهای قبل از COVID تغییر بزرگی در اشتغال داشتند ، تجزیه و تحلیل کردند.
از این یافته ها ، در اینجا برخی از مشاغلی آورده شده است که در طی کرونا، تقاضای کار برای آنها افزایش یافته است. آنها به ترتیب کد طبقه بندی شغلی ملی (NOC) خود ذکر شده اند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد چشم اندازهای شغلی خاص ، دولت فدرال ابزاری برای تحلیل روند ارائه می دهد که در آن متقاضیان کار می توانند روند مشاغل مورد علاقه خود را مشاهده کنند.

 

1- مدیران تبلیغات ، بازاریابی و روابط عمومی (NOC 0124):

اگرچه هزینه های تبلیغات سنتی در طی همه گیر شدن کاهش یافته است ، که این امر اشتغال را تحت تأثیر قرار داده است ، اما این صنعت به طور فزاینده ای به سمت دیجیتالی شدن رفته است. به علاوه ، بودجه های اولیه نشان می دهد شرکت ها قصد دارند هزینه های تبلیغات ، به ویژه تبلیغات دیجیتال را افزایش دهند. بنابراین ، برای افراد با دانش روشهای نوین فناوری، فرصتهای شغلی افزایش می یابد.

2- مدیران سیستم های رایانه ای و اطلاعاتی (NOC 0213):

شرکتهایی که قبلاً دربخش دور کاری بخش های خود محدود بودند، حالا بیشتر به مدیران سیستمهای رایانه ای و اطلاعاتی وابسته شده اند. بسیاری از شرکت ها قصد دارند دور کاری را برای مدت طولانی انجام دهند. همچنین ، خدمات مجازی بیشتری از قبیل تجارت الکترونیکی ، قرار ملاقات های آنلاین پزشکی ، نمایشگاه های مجازی معرفی کسب و کارها و سایر خدمات می تواند تعداد بیشتری از کارمندان بخش فناوری اطلاعات را فراخوانی کند. انتظار می رود با سازگاری شرکت ها با روش های جدید کار ، همه این پیشرفت ها تقاضا برای متخصصان فناوری را افزایش دهد.

3- زیست شناسان و دانشمندان حوزه مربوطه (NOC 2121):

این بخش شامل ایمونولوژیست ها ، ویروس شناسان ، متخصصان اطلاعات زیستی و داروسازانی هستند که در حال تحقیق بر روی COVID-19 هستند. تحقیق و تولید بیشتر واکسن ها و روش های درمانی برای حمایت از فرصت های شغلی افراد در این مشاغل ادامه خواهد داشت. همچنین ، اکنون که مردم موج اول همه گیری را تجربه کرده اند ، انتظار می رود افزایش آگاهی باعث ایجاد فرصت های بیشتری برای تحقیقات ویروس شود.

4- تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی (NOC 2171):

دقیقاً مانند سایر مشاغل فناوری اطلاعات ، تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی برای کمک به انتقال شرکت ها به کار از راه دور بسیار مهم بوده اند. آنها در حالی که انتاریو در وضعیت لاک دان بود نیروی کار اساسی منطقه محسوب می شدند. تعدادی از عوامل دیگر نیز وجود دارد که تقاضای طولانی مدت نیروی کار را در این زمینه نشان می دهد. به عنوان مثال ، شرکت های بیشتری در حال گسترش محصولات و خدمات بصورت آنلاین هستند. فرآیندهای دیجیتالی در حال رشد هستند و خطر نقض امنیت سایبری نیز افزایش می یابد. همچنین ، به دلیل افزایش علاقه به استفاده از راه حل های هوش مصنوعی برای مشاغل مختلف ، تحلیلگران هوش مصنوعی ممکن است فرصت های شغلی بیشتری را مشاهده کنند.

 

 

 

5- تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده (NOC 2172):

در طول همه گیر بیماری کرونا، دولت و سایر سازمان ها ردیابی موارد و تجزیه و تحلیل داده های COVID-19 را در اولویت قرار داده اند. این افراد در بیشتر فرآیند تجزیه و تحلیل داده های COVID نقش داشته اند. علاقه مستمر به داده ها و تجزیه و تحلیل COVID-19 این فرصت های شغلی را پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، به دنبال تقاضای بیشتر برای بخش خدمات مجازی بهداشتی و اجتماعی ، نگرانی ها در مورد جمع آوری ، ذخیره سازی و مدیریت داده ها زیاد است. تغییر به سمت راه حل های آنلاین باعث افزایش موقعیت شغلی در این مشاغل خواهد شد.

6- برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی (NOC 2174):

در ابتدای همه گیری ، این نیروی کار خواستار کمک به طراحی رسانه های دیجیتال مربوط به COVID برای پشتیبانی از انتشار اطلاعات بودند. بسیاری از آنها به دلیل ماهیت کار خود قبلاً دور کاری نیز می کردند. افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات دیجیتالی از فرصت های این کارگران پشتیبانی می کند، به ویژه با رشد بازار جهانی آموزش الکترونیکی. در انتاریو ، دولت استان در حال همکاری با سازمان های مختلف برای ایجاد منابع دیجیتالی برای یادگیری آنلاین است. انتظار می رود چنین ابتکاراتی از نیروی کار این بخش حمایت کند.

7- طراحان و توسعه دهندگان وب (NOC 2175):

طراحان و توسعه دهندگان وب در ساخت وب سایت های مرتبط با COVID-19 برای کمک به انتشار اطلاعات یکپارچه نیازمند هستند. به دلیل ماهیت کارشان ، بسیاری از این کارگران قبلاً از قابلیت دورکاری قبل از بیماری همه گیر برخوردار بودند. گرایش به خرید آنلاین از فرصت های شغلی کارگران در این زمینه پشتیبانی خواهد کرد. همچنین ، خدمات مجازی بیشتری مانند قرارهای پزشکی نیز ممکن است از این مشاغل پشتیبانی کنند.

8- تکنسین های آزمایشگاه پزشکی (NOC 3211):

به دلیل تعداد زیاد بازنشستگان و تعداد کم افراد جدید برای جایگزینی ، حتی قبل از همه گیری ، کمبود فناوری آزمایشگاهی وجود داشت. شیوع ویروس کرونا باعث شده است که عرضه این کارگران حتی در صورت افزایش تعداد کارمندان در این زمینه ، دارای کمبود باشد. انتاریو برنامه جدیدی را برای آموزش نیروی کار آزمایشگاهی برای کاهش کمبود نیروی برای تکنسین های آزمایشگاه پزشکی مجاز و دستیاران آنها تأمین می کند. با افزایش سن ، و با ادامه بیماری همه گیر ، تا زمانی که فارغ التحصیلان جدید به حد نصاب نرسد، تعداد فرصت های شغلی در این مشاغل همچنان رشد خواهد کرد.

9- طراحان و تصویرگران گرافیک (NOC 5241):

با تولید محصولات دیجیتالی بیشتر، فرصت های شغلی بیشتری برای طراحان گرافیک و تصویرگران فراهم می شود. به ویژه در ایجاد محتوا و گرافیک برای سیستم عامل های تجارت الکترونیکی ، بانکداری آنلاین و آموزش الکترونیکی.

 

 

مهاجرت انتاریو برای نیروی کار در این مشاغل:

تقاضا برای کار و مهاجرت در کانادا به سمت جلو پیش می رود. هدف از مهاجرت اقتصادی به طور خاص رفع کمبود نیروی کار و حمایت از رشد اقتصادی بلند مدت کانادا است. بنابراین جای تعجب نیست که مسیرهایی برای اقامت دائم برای کارگران در این مشاغل مورد تقاضا تنظیم شده است.
🔻برای مبتدیان ، همه این مشاغل در گروه “کار ماهر” قرار می گیرند. بدین معنی که شما می توانید از طریق کار با سیستم Express Entry از تجربه کاری خود برای یک برنامه استفاده کنید تا زمانی که واجد شرایط هر یک از سه برنامه Federal High Skills هستید: کلاس تجربه کانادایی ، برنامه کارگر ماهر فدرال و برنامه معاملات ماهر فدرال.
🔻نه تنها این، انتاریو برنامه نامزدهای استانی (PNP) خود را دارد که می تواند از برنامه های اقامت دائم پشتیبانی کند. داشتن پروفایل Express Entry درهای برنامه های استانی پیشرفته انتاریو را باز می کند.
🔻جریان اولویت سرمایه انسانی (HCPS) به طور خاص مسیرهایی را برای کارگران فناوری و سایر مشاغل مورد تقاضا ارائه می دهد.
به عنوان مثال ، مدیران تبلیغات و بازاریابی در دراو اخیر انتاریو PNP گنجانده شدند. از كاركنان فني كه واجد شرايط HCPS هستند ، ممكن است دعوت شود تا در يك قرعه كاري فني OINP براي نامزدي استاني درخواست دهند. این دراو ها شش شغل خاص IT را شامل می شود از لیست بالا:

 

سیستم های رایانه ای و مدیران اطلاعات تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی. و طراحان و توسعه دهندگان وب.

 

خارج از سیستم Express Entry ، انتاریو همچنین دارای سیستم ابراز علاقه (EOI) خاص خود است که امتیازاتی را برای نامزدهای واجد شرایط که در مشاغل ماهر در استان کار می کنند ارائه می دهد. تعدادی از عوامل دیگر نیز باعث بهبود رتبه بندی نامزدها می شوند مانند حقوق ، سن ، میزان تجربه کاری کانادایی و موارد دیگر. سیستم EOI انتاریو در حال حاضر در دسترس کسانی است که واجد شرایط برنامه دسته بندی پیشنهادات شغلی کارفرما هستند ، مانند جریان خارجی کارگر.
افرادی که برای خود کار می کنند ممکن است واجد شرایط برنامه افراد خود اشتغالی باشند. طبق آمار دولت ، حدود 30 درصد از طراحان گرافیک در انتاریو خود اشتغالی دارند.

 

❓به نظر چه مشاغل دیگه ای باید دارای تقاضای بالا باشد؟
❓شما تجربه کاری در کدام از این 9 مشاغل مورد تقاضا بودید؟ و چقدر نسبت به پیشرفت اون بخش نظرتون مثبت هست؟
در کامنت ها منتظر پاسخ های شما هستیم… هر سوالی هم داشته باشید در کامنت ها پاسخگو خواهیم بود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا