معرفی مجوز کار ویژه فارغ التحصیلان بین المللی و کارگران ضروری

زمان مطالعه: 5 دقیقه
 
کانادا مجوز جدید کار آزاد را برای کارگران ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی معرفی می کند

وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو از گزینه جدید مجوز کار آزاد برای کارگران ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا خبر داده است.
🔹از تاریخ 26 ژوئیه ، ساکنان موقت متقاضی مسیر تازه راه اندازی شده برای اقامت دائم، در حالی که منتظر پاسخ درخواست خود هستند ، مجاز به دریافت اجازه کار آزاد خواهند بود.

👈این بدان معنی است که کسانی که برای برنامه های جدید اقدام کرده اند دیگر نگران منقضی شدن وضعیت موقتی خود نخواهند بود. اگر اجازه کار یا تحصیل فعلی آنها قبل از اینکه مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست آنها را تأیید یا رد کند ، منقضی شود ، می توانند برای این اجازه کار جدید درخواست دهند.
پیش از این ، این متقاضیان مهاجرت نمی توانستند برای اجازه کار Bridging Open Work (BOWP) درخواست دهند ، زیرا متقاضیان Express Entry با اسنادی که منقضی می شوند کاری ندارد. این به دلیل نکات فنی در سیاست کانادا است. اکسپرس انتری یک برنامه اقامت دائمی است ، در حالی که تبدیل مسیرهای اقامت موقت جدید برای اقامت دائم (TR به PR) وجود ندارد.

بدون این مجوز کار آزاد ، متقاضیان مجبور به ترک کانادا هستند ، حتی اگر قبلاً برای برنامه ای که قرار است به آنها در ماندن در کانادا کمک کند ، درخواست داده اند. مجوزهای کار صادر شده تحت این سیاست تا 31 دسامبر 2022 معتبر هستند.
مندیچینو در یک خبرنامه گفت: “مسیر جدید ما برای اقامت دائم برای 90،000 کارگر ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی یک گام بزرگ به جلو است – اندازه ، سرعت و دامنه آن بی سابقه است.”
“این مجوز کار آزاد جدید تضمین می کند کسانی که در سراسر همه گیری نقش های حیاتی داشته اند می توانند به خدمات فوق العاده خود ادامه دهند.”
آیا شما یک کارگر اساسی هستید یا فارغ التحصیل بین المللی هستید؟ اگر واجد شرایط برنامه مهاجرت جدید کانادا هستید توجه کنید

 

 

 

 

اگرچه گزینه های موجود دیگری نیز برای کمک به نگه داشتن افراد در کانادا موجود است ، اما سیاست جدید برخی از شکاف ها را پر می کند. به عنوان مثال، فارغ التحصیلان دانشجویی بین المللی می توانند طبق مجوز موقت دولت در ژانویه ، برای مجوز کار جدید پس از تحصیلات تکمیلی (PGWP) درخواست دهند.
با این حال ، این فرصت در تاریخ 27 ژوئیه بسته می شود. مسیرهای جدید تا 5 نوامبر قابل استفاده است و هنوز هم در بسیاری از برنامه ها فضای کافی برای متقاضیان جدید وجود دارد. در حال حاضر، فقط جریان فارغ التحصیلان بین المللی پر است.

 

نحوه صلاحیت دریافت مجوز جدید کار آزاد

متقاضیان برای واجد شرایط بودن این مجوز کار یکبار مصرف آزاد باید نشان دهند که:

  • در یکی از مسیرهای جدید اقامت دائم درخواست داده اند. در زمان درخواست مجاز به کار بودند.
  • اجازه کار معتبری داشته باشید که قرار است ظرف چهار ماه آینده منقضی شود.
  • دارای وضعیت اقامت موقت ، وضعیت حفظ شده یا واجد شرایط برای بازگرداندن وضعیت خود در زمان ارائه درخواست اجازه کار آزاد هستند.
  • در زمان ارسال درخواست اجازه کار آزاد در کانادا حضور دارند.
  • در زمان ارسال درخواست اقامت دائم در یک شغلی استخدام شده اند. و
  • مطابق با الزامات زبان مسیر انتخابی هستند که آنها در زمان ارسال درخواست خود اقدام کردند.
  • مجوز کار آزاد همچنین برای همسر متقاضی یا شریک زندگی مشترک و فرزندان وابسته بالای 18 سال ، در صورتی که در کانادا نیز باشند ، در دسترس است.
    ✅همچنین ، اگر قبل از انقضا اجازه نامه فعلی خود درخواست تمدید مجوز کار خود را داده باشید ، ممکن است بتوانید وضعیت خود را حفظ کنید. این مورد به شما اجازه می دهد که بدون مجوز تحت شرایط مشابه مجوز اصلی خود در حالی که IRCC یک مجوز جدید را پردازش می کند، کار کنید.

جزئیات بیشتر در مورد نحوه درخواست آنلاین مجوز کار آزاد جدید در تاریخ 26 ژوئیه 2021 به وب سایت IRCC اضافه خواهد شد.

 
آیا تصمیم به دریافت ویزای کانادا با کمترین هزینه دارید؟
آیا مایل به اخذ اقامت دائم کانادا در سریع ترین زمان ممکن هستید؟

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا