مهاجرت موقت به کانادا (گزارش 2019)

زمان مطالعه: 4 دقیقه
اقامت موقت تحت 3 سناریو مجاز به پذیرش است: به عنوان بازدید کننده از کانادا (از طریق صدور مجوز سفر الکترونیکی [eTA] یا ویزای اقامت موقت [TRV] ، مگر اینکه معاف باشد). به عنوان نیروی کار موقت تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) و برنامه تحرک بین المللی (IMP) ؛ یا به عنوان دانشجویان بین المللی.
 
 
ورود بازدیدکنندگان ، کارگران موقت و دانشجویان بین المللی افزایش های ثابت سال به سال را در گذشته اخیر نشان داده است.
 
دسترسی بهتر برای نیازهای بیومتریک
از تاریخ 31 ژوئیه 2018 ، به استثنای معافیت ، اتباع کشورهای اروپایی ، آفریقایی و خاورمیانه ای هنگام درخواست ویزای بازدیدکننده ، اجازه کار یا تحصیل یا اقامت دائم ، باید بیومتریک را ارائه دهند. برای اسکان مسافرانی که می خواهند به کانادا بیایند ، 160 مرکز درخواست ویزا در 108 کشور جهان فعالیت می کنند.
 

دانشجویان بین المللی


دانشجویان بین المللی از مجوزهای مربوط به تحصیل در کانادا به عنوان مواردی استفاده کرده اند که این کشور را به یک مقصد جذاب برای تحصیل تبدیل می کند.
در سال 2018 ، کانادا 356 هزار و 876 مجوز تحصیل برای دانشجویان بین المللی در همه مقاطع تحصیلی صادر کرد و 91 درصد از درخواست های اجازه تحصیل ارسال شده در خارج از کشور در استاندارد خدمات تعیین شده 2 ماهه نهایی شد. در طول دهه گذشته ، تعداد دارندگان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا از 95455 در سال 2014 به 186،055 در سال 2018 افزایش یافته است.
 
 

انتقال از وضعیت کارگر موقت و دانشجوی بین المللی به اقامت دائم

در سال 2018 ، در مجموع 95283 نفر از افرادی که دارای مجوز کار بودند به عنوان اقامت دائم در کانادا پذیرفته شدند. همچنین ، در مجموع 53805 نفر در سال 2018 پذیرفته شده اند که تا به حال به عنوان دانشجوی بین المللی در کانادا مجوز تحصیل داشته اند. نمودار زیر افرادی را نشان می دهد که مجوز تحصیل یا کارشان در همان سال اقامت دائم از 2016 تا 2018 برقرار بوده است.
علاوه بر این ، 22897 نفر که از طریق Express Entry اقدام کرده اند و برای درخواست اقامت دائم دعوت شده اند ، امتیاز اضافی دریافت کرده اند زیرا دارای مدارک تحصیلی کانادایی هستند.
 

گزارش مهاجرت موقت


اجازه اقامت موقت
تحت بخش 24 (1) قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان (IRPA) ، یک افسر می تواند اجازه اقامت موقت (TRP) را برای یک تبعه خارجی که غیرقابل قبول است یا در غیر اینصورت شرایط قانونی را ندارد ، صادر کند تا اجازه دهد شخصی برای ورود یا ماندن در کانادا تا زمانی که تحت شرایط توجیه شود مانعی نداشته باشد. TRP برای مدت زمان محدودی صادر می شود و هر بار لغو شود. در سال 2018 ، در مجموع 7132 مورد از این نوع مجوزها صادر شده است.
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا