وضعیت مهاجران پس از تاثیر کرونا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

وضعیت مهاجران پس از تاثیر کرونا

🟫 معرفی :

🟣 عوامل داخلی و خارجی وجود دارند که باید در هنگام ترسیم آینده برای سیستم مهاجرت به کانادا فراتر از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شود.

🟣 مهاجرت به کانادا با توجه به آمار جمعیتی، اقتصادی، سیاسی، ظرفیت پردازش و ظرفیت ادغام تازه واردین کانادا شکل می گیرد.

🟣 از نظر خارجی سطح مهاجرت تحت تأثیر شرایط جهانی خواهد ماند.

🟩 عوامل داخلی موثر بر مهاجرت به کانادا :

🟢 از نظر داخلی، کانادا همچنان به دنبال مهاجرت است تا بهبود اقتصادی خود را پس از دوره شیوع ویروس کرونا افزایش دهد. این درحالی است که وزیر مهاجرت کانادا، آقای مارکو مندیچینو، قول داده است که مهاجرت پس از دوره ویروس کرونا “یک ارزش پایدار” خواهد بود. مندیچینو اخیراً با وزیران امور مهاجرت استان ها دیدار داشته و در مورد میزان مهاجرت تا سال 2023، اهمیت دانشجویان بین المللی، از جمله سایر موضوعات مربوط به آینده مهاجرت به کانادا، مذاکره کرده است.
🟢 طبق نظر سنجی اخیر انجمن مطالعات کانادا، نسل های جوان کانادایی، دید کلی مثبتی نسبت به مهاجرت را دارا هستند. حدود 61 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی، اظهار داشتند که مهاجرت به بهبود اقتصادی کانادا در دراز مدت کمک خواهد کرد.

عوامل جمعیتی :

🟥 عوامل جمعیتی که نیاز کانادا به مهاجران را برانگیخته است، تغییر چندانی نداشته اند. کانادا دارای جمعیت پیر و نرخ زاد و ولد پائین است.
🟥 بیش از 9 میلیون کودک تا سال 2030 به سن بازنشستگی می رسند و نرخ زاد و ولد کانادا در حدود 1.6 نوزاد برای هر زوج بوده که برای حفظ میزان جمعیت نرخ زاد و ولد می بایست 2.1 باشد.
🟥 به دلیل عدم اطمینان اقتصاد ناشی از ویروس کرونا، ممکن است نرخ زاد و ولد در کانادا کاهش یابد.
🟥 هیأت کنفرانس کانادا می گوید تا سال 2034، مهاجران مسئول 100 درصد رشد جمعیت کانادا و سهم فزانده ای از رشد اقتصادی خواهند بود.

🟫مهاجران در ایجاد شغل و موفقیت در بازار کار به خوبی عمل می کنند. سازمان آمار کانادا اخیراٌ دریافته است که مشاغل تحت مالکیت مهاجران به احتمال زیاد محصول جدیدی را تولید و یا در فرآیند روش یا پروسه موجود نوآوری خلق می کنند.

🟫مهاجرانی که از طریق برنامه نامزد استانی و یا کلاس تجربه کانادایی فدرال به کانادا می آیند، در بازار کار بهتر از سایر برنامه های مهاجرتی هستند.

🟫 درست در همین زمان، مهاجرانی که تحت برنامه نیروی کار ماهر فدرال قرار می گیرند نیز با موفقیت وارد بازار کار شده و تمایل دارند بعد از گذشت پنج سال از لحاظ درآمد در مقایسه با نیروی کار کانادایی، پیشی بگیرند.

🟨 اطمینان بیشتر در پائیز :

🟡 چالش های اقتصادی در خارج از کشور، همانند شمشیری دو لبه است. این چالش ها از یک طرف تقاضا برای مهاجرت به کانادا در میان برخی از بخشهای مهاجران به صورت بالقوه افزایش داده و از سوی دیگر بخشهایی که تحت تأثیر عواملی همچون از دست دادن شغل و یا کاهش ارزش پول را در میان مهاجران کاهش می دهد.

🟡 هزینه های مهاجرت به کانادا در ماه آوریل افزایش یافت، در حالیکه برخی از ارزهای جهانی کاهش نرخ داشته اند. نیجریه، یکی از کشورهای اصلی که بالاترین تعداد مهاجران را دارد، با کاهش قیمت نفت شاهد کاهش ارزش پول خود می باشد. سایر کشورهای نفتخیز نیز با تهدید واحد پول خود روبرو هستند، به این معنا که درآمد ارزان تر برای برخی از مهاجران احتمالی وجود خواهد داشت.

🟡 آینده مهاجرت به کانادا در سال 2021 و بعد از آن همچنان مبهم خواهد ماند تا زمانی که بیماری همه ویروس کرونا به عنوان تهدیدی برای سلامت و اقتصاد جهان محسوب شود.

🟡 اقتصاد کانادا شاهد بهبودی است و از ماه ژوئن 55 درصد از مشاغل از دست رفته به دلیل ویروس کوود-19 محدد توانسته اند کار خود را آغاز نمایند. علاوه بر این، نگرش نسبت به مهاجرت مثبت بوده و اتباع علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند.

🟡 اینها همه عواملی هستند که هنگام اعلام برنامه سطح مهاجرت 2023-2021 کانادا تا ابتدای ماه نوامبر سال 2020 مورد توجه قرار خواهند گرفت.

🟦 عوامل جهانی موثر بر مهاجرت به کانادا :

🔵 کانادا همچنان علاقه مند به جذب اتباع خارجی مشتاق مهاجرت به کانادا می باشد. علاوه بر این، کانادا بر اساس شرایط جهانی مانند بحران ها اهداف مهاجرت را تنظیم و پیاده سازی می نماید.
🔵 به عنوان مثال، جنگ داخلی سوریه، دولت کانادا را بر آن داشت تا اهداف مربوط به مهاجرت طبقاتی اقتصادی را کاهش دهد تا فضای بیشتری برای پناهندگان سوری در سالهای 2015-2016 فراهم شود.
🔵 امسال کانادا در پی همه گیری ویروس کرونا، به سطح مهاجرت به کانادا لطمه وارد شده است. از طرفی مهاجرت از ماه ژوئن کار خود را از سر گرفت وحدود 19.000 نفر، با اقامت دائم آنها در کانادا موافقت شده است. اگرچه در سال 2019 این میزان بالغ بر 34.000 نفر بوده است.
🔵 یک بررسی جدید از خدمات آموزش جهانی WES نشان می دهد که بیماری همه گیر کرونا، علاقه جهانی را به مهاجرت به کانادا افزایش داده است. زیرا بسیاری از افراد در خارج از کشور پیش بینی می کنند که کانادا در مقایسه با سایر کشورها، به لحاظ اقتصادی، رکود کمتری داشته است.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا