مهاجرت به کدام استان کانادا آسان تر است؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه
هر یک از استانهای شرکت کننده در PNP جریانهای منحصر به فرد خود را دارند که به طور خاص برای تأمین نیازهای بازار آنها و هدف قرار دادن دسته خاصی از مهاجران طراحی شده است.
 
یک تصور غلط در مورد مهاجرت کانادا این است که مهاجرت به برخی از استان ها “راحت تر” از سایر استان ها است.

در صورت داشتن تمام معیارهای برنامه نامزدهای استانی (PNP) که متقاضی آن هستید ، برای مهاجرت به هر استان می توانید به راحتی مهاجرت کنید. اگر پیش از این در یک استان خاص پیشنهاد شغلی داشته باشید ، ممکن است واضح باشد ، اما برای افرادی که هنوز پا به کانادا نگذاشته اند چنین نیست.
یافتن برنامه استانی مناسب برای شما کمی شبیه یافتن کلید مناسب برای قفل است. “تناسب مناسب” به شرایط شما و همچنین مهارت ها و تجربیاتی که می توانید هنگام نیازهای بازار کار محلی ارائه دهید بستگی دارد. بیشتر مناطق در کانادا ، به استثنای نوناووت و کبک ، جریان های خاص PNP خاص خود را دارند. این مسیرهای مهاجرتی متناسب با نیازهای خاص هر استان طراحی شده و برای گروه خاصی از مهاجران اعم از نیروی ماهر، غیر ماهر، کارآفرین یا دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

⭕️ گذشته از جریانات فدرال و کبک ، در حال حاضر تقریباً 80 جریان منحصر به فرد در سراسر استانها و سرزمین های شرکت کننده در PNP وجود دارد.
یک نامزد استانی از یک جریان پیشرفته PNP ، یعنی یکی مربوط به سیستم Express Entry کانادا ، به 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز سیستم جامع رتبه بندی سیستم (CRS) اعطا می کند. اگر این امتیازات اضافی را کسب کنید ، تضمین می شود که شما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت نامه ای از دولت کانادا دریافت خواهید کرد.
 
 

🔴 بسته به شرایط شخصی شما گزینه های متعددی در دسترس شما قرار دارد:🔴

شما پیشنهاد کاری ندارید

🔶 جریان اولویت های سرمایه انسانی برنامه نامزد مهاجران انتاریو (OINP) یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کسانی است که پیشنهاد کاری ندارند. این جریان دارای سه دسته مرتبط با Express Entry است و به طور فعال در سال 2020 از داوطلبان مهاجرت دعوت نامه ارسال می کند. در حالی که پیشنهاد شغلی مورد نیاز نیست ، لازم است که یک پروفایل Express Entry فعال و دارای سابقه کاری داشته باشید تا در نظر گرفته شود و از شما برای درخواست در این جریان دعوت کنند.

🔶 برنامه نامزد مهاجران ساسکاچوان (SINP) گزینه دیگری برای متقاضیان بین المللی بدون پیشنهاد شغلی است. گروه بین المللی کارگر ماهر ساسکاچوان دارای دو جریان بسیار فعال است که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند. اولین بار جریان متصل به اکسپرس انتری ساسکاچوان است ، اما برای اقدام نیاز به پروفایل فعال در سیستم اکسپرس انتری فدرال است.
مورد دوم جریان مشاغل مورد تقاضای استان ساسکاچوان است که این شرایط را ندارد. هدف این برنامه دعوت از نیروی کار ماهری است که قادر به تأمین نیازهای نیروی کار در ساسکاچوان هستند. برای احراز صلاحیت متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از موقعیت های ذکر شده در لیست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان داشته باشد.

🔶 سرانجام ، برنامه نامزدهای نوا اسکوشیا (NSNP) یکی از گسترده ترین و ابتکاری ترین برنامه های استانی کانادا است. NSNP از چهار جریان برای انتخاب نامزدهای Express Entry استفاده می کند. NSNP استخر Express Entry را جستجو می کند و نامزدهای دارای تجربه کاری در مشاغل خاص را شناسایی می کند. در حالیکه جریان های اولویت بازار کار برای پزشکان نیاز به پیشنهاد شغلی (به طور خاص ، به عنوان پزشک از یک سازمان بهداشت نوا اسکوشیا) دارند ، تقاضای نوا اسکوشیا ؛ Nova Scotia Experience؛ و اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا (غیر از پزشکان) نیازی به متقاضیان پیشنهاد کار ندارند.


فرانسوی صحبت میکنی


در خارج از استان کبک فرانسوی زبان ، PNP های دیگری نیز وجود دارند که متقاضیان فرانکوفون یا دوزبانه هستند. کارگر ماهر فرانسوی زبان OINP’s Express Entry به استان اجازه می دهد تا از میان سایر معیارهای انتخاب ، استخر Express Entry را برای نامزدهایی که کارگران ماهر فرانسوی زبان هستند و همچنین مهارت های زبان انگلیسی قوی دارند جستجو کند. این جریان در شش ماه گذشته با صدور نزدیک به 700 اعلان مورد علاقه فعال بوده است.

شما دارای تخصص در فناوری هستید


دو مورد از مهمترین مسیرهای PNP برای کارگران فناوری ، مسیرهایی است که توسط استانهای انتاریو و بریتیش کلمبیا اداره می شود.
🔶 انتاریو به طور دوره ای “جریانات فنی” اختصاصی را در جریان اولویت سرمایه انسانی مرتبط با اکسپرس انتری انجام می دهد. این دراو ها افرادی را که دارای تجربه کار در یکی از شش شغل فن آوری تعیین شده هستند ، مانند مهندسان کامپیوتر و طراحان وب ، هدف قرار می دهد. پیشنهاد کاری لازم نیست.

🔶 در همین حال ، برنامه tech pilot B.C، تقریباً به صورت هفتگی ، نامزدهای مهاجرت را برای درخواست نامزدی استانی انتخاب می کند. این برنامه در مسیر مهاجرت مهارت های BC فعالیت می کند. پیشنهاد شغلی در یکی از 29 شغل فناوری تعیین شده ، شرط واجد شرایط بودن این برنامه است.

شما در استان یا منطقه ای در کانادا تجربه دارید


بسیاری از PNP ها دارای جریاناتی هستند که به نفع افراد با تجربه در استان یا قلمرو است.
🔶 برنامه های نامزد استانی مانیتوبا (MPNP) کارگر ماهر در مانیتوبا و کارگر ماهر در خارج از کشور جریاناتی را برای افرادی که در مانیتوبا کار کرده اند و همچنین دارای یک تجربه آموزشی هستند. در جریان آموزش بین المللی خود ، منیتوبا همچنین دارای سه زیرمجموعه متمایز برای افرادی است که موسسات تحصیلات تکمیلی مانیتوبا را تحصیل کرده یا فارغ التحصیل شده اند.

PNP یکی از بهترین روش های دریافت اقامت دائم در کانادا است


Express Entry و برنامه کاندیداهای استانی کانادا قرار است از هم اکنون تا سال 2022 نقش پررنگ و برجسته ای را در برنامه سطح مهاجرت کانادا ایفا کنند.
پیش بینی می شود که پذیرش های ترکیبی برای برنامه های تحت مدیریت Express Entry و PNP کانادا تقریباً نیمی از تازه واردان کانادا را شامل شود. علی رغم محدودیت های سفر موقت کانادا که توسط ویروس کرونا ایجاد شده است ، بیشتر PNP ها هنوز دعوتنامه ها را برگزار می کنند.
افرادی که به طور جدی قصد مهاجرت به کانادا را دارند از بررسی تمام گزینه های ممکن برنامه و مسیر بهره مند می شوند. گزینه ها متناسب با شرایط متنوع و زمینه منحصر به فرد هر فرد وجود دارد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا