آپدیت پایلوت مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی کانادا RNIP

زمان مطالعه: 7 دقیقه

پایلوت مناطق کم جمعیت و شمالی کانادا (RNIP) برای ورنون- اوکاناگان شمالی معیارهای پذیرش خود را از تاریخ 1 دسامبر سال 2020 به روز رسانی کرده است.

📍برنامه مناطق کم جمعیت و شمالی کانادا :

🔺 این پایلوت اولین بار در فوریه 2020 معرفی گردید و تا کنون 21 درخواست دریافت کرده که 19 مورد آن پذیرفته شده اند.
🔺 این برنامه با هدف و اطمینان از اینکه جامعه قادر به مدیریت تقاضای بالقوه است، با معیارهای محافظه کارانه شروع به کار نمود و اکنون برای رشد اقتصادی محلی جامعه، برخی از الزامات آن کاهش یافته است.

 
 
 

🔴 این تغییرات شامل چه مواردی هستند؟

⭕ نکته برجسته این تغییر که به کارفرمایان کمک خواهد کرد که کارمندان بیشتری استخدام کنند، کاهش دستمزد از ساعتی 25 دلار به 23 دلار می باشد. علاوه بر این کسانی که حداقل شش ماه در جامعه کار، تحصیل و یا زندگی می کنند تا زمانی که دستمزد فعلی آنها بین 18 تا 22.99 دلار در ساعت باشد، از این معیارها معاف هستند و حداقل 30 امتیاز از طریق این سیستم کسب خواهند نمود.
⭕ همچنین برای داوطلبانی که در جامعه کار و یا تحصیل کرده اند، امتیازات افزایش یافته است.
⭕ افرادی که حداقل شش ماه سابقه کار را دارا باشند، 15 امتیاز دریافت می کنند و این در حالی است که با این شرایط قبلا 10 امتیاز به آنها تعلق می گرفت.
⭕ کسانی که در پنج سال گذشته حداقل دو سال در جامعه تحصیل کرده اند، از 6 امتیاز قبلی تغییر و 10 امتیاز می توانند کسب کنند.
⭕ همچنین امتیازات برای نامزدهایی که دارای خانواده نزدیک در جوامع باشند، افزایش یافته است. داوطلبان برای هریک از اعضای بزرگسال خانواده که حداقل شش ماه در این جوامع زندگی می کنند، سه امتیاز می توانند دریافت کنند. تعداد امتیازاتی که کاندیدا می تواند از اعضای خانواده خود بدست آورد، از 8 امتیاز قبلی به 9 امتیاز ارتقا یافته است.
⭕ در این معیارها کاهش امتیازاتی نیز صورت گرفته است. متقاضیان اکنون حداکثر 10 امتیاز برای تجربه کار خارج از جامعه را دریافت می کنند در حالیکه حداکثر امتیاز 15 بوده است. همچنین در امتیازات مربوط به سن یک کاندیدا تغییراتی نیز ایجاد گردیده است. فقط افراد زیر 25 سال از این تغییر بهره مند می شوند ، زیرا آنها به جای 2 امتیاز از 3 امتیاز بهره مند می شوند.

 
 

🛑 پایلوت برنامه مناطق کم جمعیت و شمالی RNIP چیست؟

📌 دولت فدرال کانادا برای جذب و حفظ کارگران خارجی با جوامع کوچک و دورافتاده در سراسر کانادا همکاری می کند.
📌 ورنون – شمال اوکانگان، بریتیش کلمبیا، یکی از 11 جوامعی است که در حال حاضر در این پایلوت شرکت می کند.
📌 الزامات فدرال شامل: سابقه کار، تحصیلات، پیشنهاد شغل، تسلط به زبان و اینکه آیا کاندیدا از بودجه کافی و تمکن برای استقرار در جامعه برخوردار است یا خیر؟


🆘 اگر شما علاقه مند به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق RNIP هستید، از شما دعوت می کنیم که فرم ارزیابی خود را تکمیل تا کارشناسان مجرب ما در مورد این پایلوت شرایط شما را بررسی نمایند.

 

💢 خانم «لیگا هورسفیلد»، مدیر اجرایی برنامه Community Futures :

🟥 (که پایلوت اوکاناگان شمالی را از طریق قراردادی با «اداره مهاجرت و شهروندی کانادا»(IRCC) هماهنگ می کند) گفت:”ما از کیفیت و تنوع متقاضیان تاکنون بسیار خرسند هستیم. در مراحل اولیه نسبت به معیارهای منطقه خود محافظه کار بودیم، زیرا می خواستیم مطمئن باشیم که می توانیم نیازهای بالقوه را مدیریت کنیم.
🟥 با این حال، با تأثیر چند جانبه ی کووید 19 برکارفرمایان، و همچنین محدودیت در سفرهای بین الملل، این پایلوت به راحتی تمام پیشنهادات شغلی را پردازش کرد. اکنون معیارهای گسترش یافته به کارفرمایان امکان می دهد تا مسیر مهاجرت را به کارمندان فعلی ارائه دهند.”
🟥 تغییرات صورت گرفته در این پایلوت شامل کاهش حداقل دستمزد مجاز از 25 دلار به 23 دلار در ساعت، گسترش معیارهای معافیت، کاهش امتیاز برای نامزدهای همراه خانواده، و افزایش امتیاز برای کار یا تحصیل در منطقه می باشد. همچنین امتیازات برای هر گروه سنی تغییر کرده است.

🖍️ از کارفرمایان دارای موقعیت های شغلی متناسب با این معیارها خواسته می شود تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیش تأیید شدن و همچنین دعوت از متقاضیان در «پایگاه مشاغل RNIP» با آقای «وارد مرسر»(هماهنگ کننده RNIP ورنون-اوکاناگان شمالی) تماس بگیرند. این پایگاه در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰۰ متقاضی دارد که به طور فعال در جستجوی کار در منطقه هستند.
❌ کارمندانی که مجوز کار فعلی دارند و مایل به اخذ اقامت دائم کانادا هستند، ممکن است براساس معیارهای شغلی جامعه واجد شرایط شوند. همچنین از آنها یا کارفرمایانشان دعوت شده است تا با هماهنگ کننده RNIP ورنون-اوکاناگان شمالی به صورت آنلاین، یا از طریق شماره 250-938-1066تماس بگیرند.
❌ این پایلوت « برنامه مناطق کم جمعیت و شمالی » یکی از 11 پایلوت در سراسر کاناداست که شامل اشتغال در مناطق اوکاناگان شمالی و کلد استریم، و شهرداری های ورنون، لیک کانتری، آرمسترانگ، اسپالومچین، لامبی، و اندربی می باشد.
❌ اگر می خواهید برای RNIP اقدام کنید ، باید شرایط خاص فدرال و همچنین شرایط منطقه مورد علاقه خود را داشته باشید.
❌ الزامات فدرال مربوط به سابقه کار ، تحصیلات ، پیشنهاد شغلی ، تسلط به زبان و یا اینکه آیا نامزد دارای تمکن مالی کافی برای اقامت در آن منطقه است یا خیر میشود.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا