پایلوت کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا (BC Regional Pilot)

زمان مطالعه: 10 دقیقه

پایلوت کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا (BC Regional Pilot)

طرح منطقه ای El مدل (Regional Pilot) در سال ۲۰۱۹ صرفا برای جذب و حمایت از کارآفرینانی که تمایل به ایجاد یک کسب و کار و سکونت در جوامع و مناطق کم جمعیت استان زیبای بریتیش کلمبیا دارند طراحی شده است.

برای جذب سرمایه گذاران به این مناطق این برنامه اقامتی کم ترین مبلغ سرمایه گذاری در برنامه های متعدد سرمایه گذاری کانادا را دارد که فرصت کم نظیری برای متقاضیان ایرانی ایجاد کرده است.

طرح جدید نوعی همکاری میان مناطق کمتر توسعه یافته و دولت مرکزی استانی است که بر جذب کارآفرینان با انگیزه از سراسر جهان برای ایجاد کسب و کارهای جدید در این گونه مناطق به منظور تامین نیازهای خاص و رفاهی جامعه متمرکز شده است.

 این کسب و کارهای جدید، مشاغلی را در بخش های دارای اولویت ایجاد می کنند که با جذب سرمایه های کارآفرینان خارجی فرصت های جدید کاری و رفاهی را متناسب با اولویت های این مناطق فراهم می نمایند که نتیجه آن به حفظ سکونت مردم در این مناطق و عدم مهاجرت آنها به سایر نقاط استان منتهی می شود.

برای واجد شرایط شدن یک جامعه برای این طرح، باید جمعیت آن کمتر از ۷۵ هزار نفر باشد، بیش از ۳۰ کیلومتر از یک مرکز شهری دارای جمعیت بالای ۷۵ هزار نفر فاصله داشته باشد و ظرفیت خود را برای حمایت از کارآفرینان خارجی از طریق شبکه ای از دفاتر پشتیبانی از کسب و کار و سکونت نشان دهد.

 

  • جوامع کم جمعیت یاد شده در این طرح آزمایشی کارآفرینی منطقه ای مشارکت اصلی را بر عهده دارند هر یک از این جوامع روش خاص خود را برای ترتیب دادن بازدید های اکتشافی و یا صدور قرار مراجعه مجدد برای کارآفرینان خارجی دارند.


متقاضیان برای راه اندازی طرح تجاری خود باید ابتدا بر اساس جدول امتیازات به امتیاز لازم در رقابت با سایر متقاضیان برسند تا با دعوت در جلسه مصاحبه طرح را به این مناطق ارائه دهند تا در جلسه ویژه شورای شهر بررسی و با توجه به این که این شوراهای محلی نیازهای توسعه خود را قبلا به دولت مرکزی استان اعلام نموده اند، ابتدا طرح تجاری متقاضی را بررسی و پس از تایید، متقاضی می تواند با دریافت نامه از استان بریتیش کلمبیا، از اداره مهاجرت کانادا یک ویزای کار ۲ ساله بگیرد تا طبق قرارداد با استان در منطقه یاد شده بیزینس خود را راه اندازی کند.

علاوه بر این، این برنامه قصد آن را دارد تا دولت استانی به این مناطق اطمینان بدهد که کارآفرینان مهاجر می توانند با اقامت و کسب و کار خود در این جوامع، شکوفا و موفق شوند.

شرایط مورد نیاز متقاضی:

  • انجام سفر اکتشافی

  • سرمایه گذاری مبلغ 100 هزار دلار در یک بیزینس

  • اثبات دارایی حداقل 300 هزار دلار

  • دارا بودن سابقه مدیریتی

  • ایجاد شغل برای حداقل یک فرد کانادایی مقیم یا سیتیزن

  • داشتن نمره زبان معادل CLB4 (آیلتس 5 به بالا)

  • سطح تحصیلات حداقل فوق دیپلم

  • عدم سوءسابقه و ممنوعیت ورود به کانادا

 

در طی سفر اکتشافی متقاضی باید طرح پروپوزال اولیه خود را به مدیران منطقه ای اثبات کند که آنها بتوانند دعوتنامه ای که به عنوان بخشی از شرایط اخذ ویزای کاراست را صادر کنند. طرح پروپوزال و بیزنس باید در جهت بهبود و رشد اقتصادی منطقه باشد.

 

دولت شرایط سرمایه گذاری و هزینه کمتری را نسبت به برنامه استانی فعلی برای این برنامه در نظر گرفته است تا مناطق کمتر توسعه یافته رشد خوبی را داشته باشند.

این برنامه در حال حاضر به صورت موقت شروع به کار کرده است و با نام برنامه 100 هزار دلاری مشهور شده است.

مناطق مورد تایید دولت بریتیش کلمبیا

Cariboo

Kootenay

The Mainland/Southwest

North Coast

Northeast

THOMPSON OKANAGAN

VANCOUVER ISLAND/COAST

مجوز ویزای کاری C11 کانادا
برنامه تحرک بین‌المللی کانادا (IMP)
مجوز کار در کانادا (Work Permit)
صفر تا صد ثبت شرکت در کانادا
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا