چگونگی ارسال لوازم منزل به کانادا

زمان مطالعه: 12 دقیقه

یکی از نگرانی های مهم در مهاجرت به کانادا ارسال لوازم منزل به کانادا می‌باشد. با توجه به  نرخ دلار و ارزش بالای لوازم منزل حمل اثاثیه منزل به کانادا دارای صرفه اقتصادی می‌باشد. دلیل دیگری که مهاجران به کانادا را ترغیب به ارسال لوازم منزل به کانادا می نماید عدم توانایی ایرانیان در پیدا کردن طرح‌های مبلمان و چینی آلات ایرانی در استرالیا می‌باشد. حمل اثاثیه منزل به استرالیا به دلیل  ظرافت و شکنندگی وسائل از حساسیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر در بسته بندی بار به هنگام حمل هوایی وسایل منزل به کانادا حجم بالای بار و زیاد شدن هزینه حمل هوایی ممکن است برای مهاجرین مشکل ساز شود.

فریت بار به کانادا

فریت بار به کانادا به زبان ساده یعنی انتقال و جابجایی وسایل منزل یا وسایل شرکت از مبدا به کانادا می باشد.وقتی فرد یا خانواده ای برای زندگی دائم یا موقت و یا کار و بیزینس قصد مهاجرت به کانادا را دارد ، مجبور است وسایل زندگی و یا کار خود را هم انتقال دهد. 

ارسال بار به کانادا

از جمله خدماتی که توسط شرکت باربری فردین تجارت انجام میشود باربری به کشور های اروپایی مانند ارسال بار به کانادا و همچنین ارسال بار به اسپانیا است که توسط کادری با تجربه و کاربلد همراه با بارنامه و بیمه نامه ارائه میشود.تمامی کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند برایشان مهم است که تمامی وسایلشان را با خود به کانادا ببرند زیرا ممکن است نتوانند همین وسایل را در کانادا تهیه کنند و یا اینکه ممکن است قیمت هایشان بالا باشد برای کسی که تازه مهاجرت کرده است.

 

حالا حتما میدانید که اگر بخواهید وسایلتان را با خود به کشوری مانند کانادا یا کشور های دیگر حمل کنید ، سقف بار 30 کیلو است و هر نفر بیش از این اندازه نمیتواند بار همراه خودش حمل کند.در این شرایط شما دو راه دارید : اولین راه این است که با شرکت های هواپیمایی هماهنگ کنید و جریمه مورد نظر را نسبت به مقدار و نوع بارتان پرداخت کنید و بارتان را به کانادا ارسال کنید که این روش بسیار هزینه سنگینی دارد و حتی ممکن است اندازه جریمه از ارزش بار های شما بیشتر شود.دومین راه این است که با یک شرکت باربری بین المللی معتبر تماس بگیرید که همراه با بیمه نامه و ضمانت نامه تمامی بارهایتان را با قیمت منصفانه به کانادا ارسال کند .

حمل بار و وسایل منزل به کانادا

برای باربری از ایران به کانادا اولین کاری که باید توجه داشته باشید و انجام دهید این است که تمامی بار ها و وسایلتان را که قرار است به کانادا ارسال کنید را به گمرک کشور مقصد اعلام کنید و فرم دکلریشن را نیز پر کنند. تهیه و پر کردن این فرم از قوانین اصلی برای فریت بار به کانادا می‌باشد. مهاجران اجازه دارند وسایل و لوازم خود را تا چهار سال بدون پرداخت عوارض گمرکی ارسال کنند.

 

مهاجرین و مسافرین همواره به این نکته توجه داشته باشند  که به هنگام ارسال بار ‌از ایران به یکی از شهرهای کشور مقصد، مدارکی مانند لیست بسته بندی، بارنامه و غیره در اختیار آنها قرار می‌دهند. هنگامی که بار به مقصد می‌رسد تا ۴۸ ساعت هزینه‌ی انبارداری آن در فرودگاه رایگان است و صاحب بار تنها ۳۰ تا ۴۰ دلار جهت دریافت بارنامه و قبض انبار باید پرداخت کند.

 

اما پس از ۴۸ ساعت در صورتی که صاحب بار جهت ترخیص بار به گمرک فرودگاه مراجعه نکند بر اساس حجم، نوع بار و وزن آن هزینه‌ی انبارداری نیز برای ایشان محاسبه می‌شود.

مراحل قانونی ارسال و حمل بار به کانادا

۱. مشاوره تلفنی یا حضوری و بازدید کارشناس برای فریت بار به کانادا

۲. بسته بندی فریت بار به کانادا با کشتی یا هوایی

۳. بارگیری برای حمل بار به کانادا

۴. تهیه لیست بسته بندی پیش از ارسال بار از ایران به کانادا

۵. انجام امور سمپاشی و صدور گواهینامه های معتبر بین المللی برای کارگو کانادا

۶. تشریفات گمرکی

۷. تحویل بار به هواپیمایی یا کشتیرانی

۸. صدور بارنامه و بیمه نامه معتبر بین المللی ارسال کالا به کانادا

۹. پیگیری پس از حمل بار با کشتی به کانادا و یا هواپیما

مدارک لازم برای ارسال بار به کانادا

اصل پاسپورت فرستنده و گیرنده

 

اصل کارت ملی فرستنده و گیرنده

 

کپی بلیط

 

آدرس کامل فرستنده و گیرنده به همراه کد پستی / Zip Code گیرنده و شماره تلفن

 

لیست بسته بندی کالا به همراه ابعاد بسته ها به سانتیمتر

کالاهای ممنوعه برای ارسال به کانادا کدامند؟

وارد کردن برخی از کالاها به کانادا ممنوع بوده و یا دارای محدودیت هایی می باشد. شما می بایست بطور دقیق از محتویات چمدانهای خود مطلع باشید ، زیرا در صورت در اختیار داشتن اقلام ممنوعه یا مورد محدودیت ممکن است توسط مامورین فرودگاه های این کشور جریمه شوید. 

بسیاری از مسافران کشور کانادا به دلیل عدم اطلاع از قوانین فرودگاهی این کشور پس از ورود به فرودگاه با جریمه‌های نقدی، منع ورود برخی کالاها و یا حتی اخراج از کشور مواجه می‌شوند. ورود کالاها و لوازم شخصی به کشور کانادا مشمول قانون‌های خاصی می‌شود که این قوانین در مرزهای هوایی، دریایی و زمینی تا حدود زیادی یکسان می‌باشد. ورود کالاهایی که در لیست قوانین جزو کالاهای ممنوعه کانادا به شمار می‌روند به این کشور اکیدا ممنوع شده است.

لیست قوانین مرزی و گمرکی کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کوتاه‌تر است. کانادا نظارت بسیار سخت و دقیق بر روی قوانین وضع شده گمرکی خود اعمال می‌کند. این نکته لزوم اطلاع داشتن از قوانین مرزی این کشور را پررنگ‌تر از همیشه کرده است.در ادامه با لیست کالاها و موارد ممنوع الورود به کشور کانادا آشنا می‌شوید.

1– بردن سلاح به کانادا

یکی از کالاهای ممنوعه کانادا سلاح‌های گرم می‌باشد. این مورد علاوه بر کشور کانادا، جزو ممنوعیت‌های ورود به اکثر کشورهای دنیا نیز به شمار می‌رود.تمامی سلاح‌های گرم توسط دولت کانادا به سه دسته سلاح غیرمجاز، محدود و یا ممنوع دسته‌بندی می‌شوند. اگر عتیقه یا گنجینه‌ای در اختیار داشته باشید که بتوان آن را سلاح گرم تلقی کرد، می‌بایست با سفارت کانادا تماس گرفته و روال قانونی کار را پیش بگیرید.

وجود سلاح چه از نوع سرد و چه از نوع گرم می‌بایست در برگه گمرکی ذکر شود. به دلیل اینکه سلاح‌های گرم و سرد جزو کالاهای ممنوعه کانادا می‌باشند برای اخذ اجازه ورود این موارد به خاک کانادا می‌بایست دلیل و توجیه منطقی ارائه دهید.در برخی موارد برای اثبات گفته خود نیازمند داشتن اسناد و مدارک مرتبط خواهید بود. برخی دلایل قابل توجیه برای حمل سلاح عبارتند از : حمل سلاح به منظور شکار در فصول شکاری، شرکت در مسابقات، حمل برای تعمیرات و …

نکته دیگر در زمینه حمل سلاح این است که به هیچ وجه سلاح‌های گرم و سرد را در ساک دستی خود به کابین هواپیما منتقل نکنید. انجام این کار مشکلات زیادی برای مسافر ایجاد خواهد کرد.

2– بردن پوست و اجزای بدن حیوانات به کانادا

ورود بسیاری از کالاها به کانادا نیازمند اخذ تاییدیه از کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های جانوری و گیاهان وحشی در معرض خطر (CITIES) می‌باشد.

این کنوانسیون جهت حفظ سلامت زیستگاه بومی، حیوانات و گیاهان طبیعی کانادا تشکیل شده است.ورود پوست بسیاری از حیوانات، پرندگان و موجودات (به خصوص موجودات در حال انقراض) به کشور کانادا حتی در صورت استفاده از آن اجزا در البسه و زیورآلات ممنوع است.

پوست و سایر بخش‌های بدن بسیاری از حیوانات دارای آفات و بیماری‌های به خصوصی است که به زیستگاه کانادا صدمه وارد می‌کند. به علت متفاوت بودن شرایط بیماری‌های حیوانی در زمان‌های مختلف‌ می‌بایست قبل از هر بار سفر به کشور کانادا، از قوانین مربوطه مطلع شوید. البته اجرای این قوانین با توجه به فرودگاه و محل و همچنین زمان اقدام به ورود به کشور کانادا متغیر می‌باشد.

 

3- ارسال دارو به کانادا

در زمینه با قوانین حمل داروهای پزشکی به کانادا، می‌بایست به این نکته توجه کنید که ورود تمامی داروها به خاک این کشور مجاز نیست. به عنوان مثال داروهای روان‌گردان و مخدر جزو کالاهای ممنوعه کانادا به شمار می‌روند.

ورود داروهای ناشناخته و مسکن‌های قوی به کشور کانادا نیازمند نسخه پزشک است. بسیاری از داروهایی که در این ایران بدون نسخه قابل خریداری می‌باشند در کشور کانادا نیازمند نسخه هستند؛ همچنین تفاوت‌هایی در تعریف دسته‌بندی دارویی میان کشورهای مختلف وجود دارد. به همین دلیل می‌بایست قبل از ورود داروهای پزشکی به کانادا از عدم وجود این مغایرت‌ها اطمینان حاصل نمایید.

داروهای پزشکی در قوانین مرزی کانادا به 4 دسته داروهای دارای کمترین ریسک، داروهای کم ریسک، داروهای با ریسک متوسط و داروهای با ریسک بالا دسته بندی شده‌اند. تمام محصولات پزشکی و سلامتی برای ورود به کانادا نیازمند نشانه‌گذاری و اخذ تاییدیه‌های GMP و MDEL هستند.

 

4- سایر کالاهای ممنوع الورود به کانادا

تخم گیاهان، محصولات تازه و فاسد شدنی و همچنین ترکیبات لبنی جزو کالاهای ممنوعه کانادا به شمار می‌روند. حمل طعمه زنده موجودات نظیر ماهی‌ها حتی به منظور شرکت در مسابقات ممنوع می‌باشد.ورود هیزم و چوب و اقلام ساخته شده از آن به کانادا به دلیل وجود احتمال آفت و آلودگی ممنوع است. قبل از ورود به کانادا از عدم وجود گل، غبار و مواد معدنی در ساک مسافرتی و لوازم همراه خود اطمینان کسب کنید. در زمینه ورود محصولات خوراکی به کانادا نیز محدودیت‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کالاهای بلامانع برای ورود به کانادا

در قوانین گمرکی و مرزی کانادا علاوه بر وجود لیستی از کالاهای ممنوعه، قوانینی در راستای کالاهای بلامانع برای ورود به خاک این کشور نیز وجود دارد. بسیاری از کالاهای ممنوعه کانادا را نیز می‌توان طبق شرایط مشخص و در صورت ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز وارد خاک این کشور کرد. در ادامه لیستی از برخی کالاهای بلامانع برای ورود به کانادا را مشاهده می‌کنید.

 

1-بردن پول نقد به کانادا

به طور معمول حمل پول نقد تا میزان 10 هزار دلار به کشور کانادا منعی ندارد. مبالغ بیشتر از 10 هزار دلار تنها در صورت ارائه دلیلی منطقی قابل انتقال به کانادا هستند؛ همچنین میزان تمامی ارزهای خارجی برای ورود به کشور کانادا می‌بایست به طور دقیق اعلام شود.

 

2- بردن طلا به کانادا

در قانون کانادا بردن طلا به این کشور بلامانع است ولی در ایران اجازه خروج بیش از 150 گرم طلا مجاز نیست.

 

3-سیگار و تنباکو

حمل 200 نخ سیگار و تا 200 گرم تنباکو به خاک کانادا برای تمامی افراد بالای 18 سال مجاز می‌باشد.

 

4- لوازم قابل حمل دیجیتال

لوازمی مانند لپ تاپ، کنسول‌های بازی، دوربین‌های فیلم‌برداری، تبلت و سایر موارد این چنینی مجاز به ورود به خاک کانادا هستند. البته در برخی موارد به دلیل ممنوعیت ورود محتوای پورنوگرافیک و محتوای جاسوسی و … ، محتویات دستگاه‌های دیجیتال شما ممکن است توسط بازرسان مورد بررسی قرار بگیرد.

 

5- ورود مواد غذایی مجاز به کانادا

شیرینی‌جات، نان، شکلات، قهوه و تنقلات جزو کالاهای ممنوعه کانادا به شمار نمی‌روند و ورود آن‌ها به کشور کانادا منع قانونی ندارد.( در صورتی که در مواد اولیه این خوراکی‌ها ماده‌های فاسد شدنی و گوشت وجود نداشته باشد). ورود میوه‌ و سبزیجات خشک شده و تنقلات تا سقف 20 کیلوگرم مجاز می‌باشد.

ورود محصولات لبنی و گوشتی در صورت داشتن توجیه منطقی و مدارکی نظیر گواهی مبدا و مجوزهای صادرشده دولتی کانادا با ضوابط مشخص بسته‌بندی و حجمی بلامانع است. اما به طور کلی حمل اینگونه مواد توصیه نمی‌شود.در صورت عدم اعلام صحیح مواردی که با خود به همراه دارید، جریمه‌های نقدی و غیرنقدی متفاوتی (با توجه به شدت تخلف) در انتظار شما خواهد بود.

 

6- ورود حیوان خانگی به کانادا

ورود حیوانات خانگی به کانادا در صورت داشتن کارت معتبر واکسن هاری و همچنین طی مراحل قانونی بلامانع است.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا