کالج سنکا (Seneca College)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

کالج Seneca یک کالج دولتی واقع در تورنتو، مرکز استان انتاریو، کانادا است. تورنتو به دلیل زیبایی های طبیعی ، رونق کسب و کار ، رشد روزافزون جمعیت و جوامع متنوع مشهور است.

این شهر با داشتن سه میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کانادا و چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی است. این شهر با بیش از 70 گروه قومی و 150 زبان و گویش یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای جهان است.

تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان، یک شهر جهانی محسوب می‌شود و بازار بورس تورنتو هفتمین بازار بورس بزرگ دنیا از حیث ارزش بازار است.

در تورنتو بیش از هر شهر دیگری در کانادا، شرکت‌های بزرگ حضور دارند؛ همچنین این شهر مقر پنج بانک بزرگ کانادا است.

مطابق با اعلان مجله فوربز، تورنتو یکی از ده شهر قدرتمند اقتصادی جهان و یکی از شهرهای به سرعت در حال رشد در میان کشورهای جی۷ است.

به طور کلی آسمان تورنتو در بیشتر روزهای سال ابری است و درجه دما از -8 تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر است. گرمای تورنتو در تابستان آزاردهنده نیست.

بهترین ماه‌های سال برای سفر به تورنتو اواخر جون تا اوایل سپتامبر است. جولای گرمترین ماه سال در تورنتو شناخته شده که معمولا مردم مجبور می‌شوند در دمای 21 درجه سانتیگراد به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند. سردترین ماه سال نیز ژانویه است. جولای پرباران‌ترین ماه سال در تورنتو است.

در سال ۱۹۶۷ به عنوان بخشی از یک مرکز استانی بازگشایی شد. این کالج بیش از ۱۴۵ برنامه تمام وقت و ۱۳۵ برنامه پاره وقت، شامل ۱۴ مقطع لیسانس و ۳۰ مدرک فارغ التحصیلی ارائه می دهد . این موسسه در مقاطع لیسانس، دیپلم و آموزشگاهی برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت ارائه می دهد .

این کالج بیش از ۷۰ توافقنامه انتقال با موسسات پیش دانشگاهی محلی و بین المللی دارد که دانشگاه هایی در استرالیا، انگلستان، آفریقای جنوبی و ایالات متحده را در برمی گیرد. این توافقات به دانشجویان امکان می دهد تا تحصیلات کالجی خود را در راستای یک درجه دانشگاهی به کار ببندند .

این کالج حدود 30 هزار دانشجوی تمام وقت و بیش از 70 هزار دانشجوی نیمه وقت در 10 پردیس خود دارد که 7000 نفر آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل داده است.

وجود متروی تورنتو  با 4 خط و 69 ایستگاه دسترسی های این کالج را بسیار آسان نموده است.

🔴 برخی از پردیس‌های کالج سنکا:

  • پردیس نیونهام (Newnham Campus): این پردیس یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌‎های کالج در کاناداست که حدود 11000 دانشجوی تمام وقت را در خود جای داده و از مراکز پژوهشی حوزه فناوری و کارآفرینی کالج سنکا محسوب می‌شود. رشته‌های تمام‌وقت این پردیس شامل مهندسی، مهندسی پرواز و هواپیما، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کسب‌وکار، اپتیک هنرهای آزاد است.

  • پردیس سنکا یورک (Seneca @ York): این پردیس در دانشگاه یورک واقع شده و شامل رشته‌های مرتبط با حوزه هنر، رسانه، علم و فناوری می‌شود.
  • پردیس کینگ (King Campus): دانشکده هنرهای کاربردی و علوم بهداشتی در این پردیس قرار دارد. برنامه‌های این پردیس به صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت و شامل علوم رفتاری، پرستاری، خدمات اجتماعی، محیط‌زیست، تکنسین دامپزشکی، آموزش ابتدایی، آموزش پلیس، خدمات تفریحی می‌شود.

  • پردیس مارکهام (Markham Campus): رشته‌های تجارت، جهانگردی و مارکتینگ در این پردیس بوده که مراکز خدمات ملی کالج سنکا را نیز در خود جای داده است.

  • پردیس پترزبورگ (Peterborough Campus) :این پردیس، پردیس حمل‌ونقل هوایی سنکا است. قطب اصلی مطالعات هوانوردی کالج سنکا مجهز به پیشرفته‌ترین ابزار آموزش مهارت‌های هوانوردی و پرواز است.

  • پردیس سنکا داون تاون (Seneca Downtown)این پردیس در مرکز شهر تورنتو قرار داشته و دوره‎‌های آنلاین، دوگانه و مهارت‌های حرفه‌ای کار را برگزار می‌کند.

  • پردیس یورک گیت (Yorkgate Campus): در این پردیس که در سال 1990 تاسیس شد، دوره‌های کالج به همراه برخی دوره‌های ارتقا تحصیلی و سیستم‌های اداری ارائه می‌شود.
  • پردیس جین (Jane Campus): این پردیس رشته‌هایی در زمینه کنترل عددی کامپیوتری (CNC)، طراحی ابزار، پردازش فلزات همچون ابزار، ساخت قالب؛ ارائه می‌دهد.

  • پردیس کامیونیتی (Community Campuses):  در این پردیس دوره‌هایی برای آموزش بزرگ‌سالان و مهاجران تحصیل‌کرده  در جهت بالا بردن سطح علمی و تخصصی آنها ارائه می‌شود. در پایان گواهی‌های بین‌المللی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.
  • پردیس نیومارکت (Newmarket Campus ) : این پردیس در جهت کاریابی و استخدام در ایالت انتاریو فعالیت دارد. اطلاعات لازم در این موارد را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. برنامه‌های این پردیس شامل مشاوره‌های شغلی و استخدامی، کارگاه‌های آموزشی کاریابی و توسعه و پیشرفت شغلی؛ آموزش مهارت‌های کامپیوتری است.
  • پردیس واگان (Vaughan Campus): این پردیس مرکزی برای کارآفرینی محسوب می‌شود. خدمات ارائه شده در این پردیس شامل خدمات استخدامی . آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای و بالا بردن سطح علمی و تحصیلی است.
این کالج در حوزه های زیر فعال است:
  • Aviation

  • Business

  • Art

  • Education

  • Engineering Technology

  • Fashion & Esthetics

  • Health & Wellness

  • Hospitality & Tourism

  • Information Technology

  • Law

  • Media & Communications

  • Science

🔴 رنکینگ:

کالج Seneca دارای رتبه 69 در کشور کانادا و دارای رتبه 4673 در جهان است .

 
🔴 شروع ترم:

شروع ترمها در ماه های ژانویه، می و سپتامبر می باشد .

 
🔴 شهریه:

شهریه این کالج برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در دوره‌های کالج ، دوره‌های کارشناسی و دوره‌های تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی به طور متوسط 11,970 دلار کانادا است. دانشجویان می‌توانند برای دریافت بورسیه نیز اقدام کنند که مبلغی حدود 400-2000 دلار را شامل می‌شود.

 

 

🔴 بورس تحصیلی:

بورس تحصیلی تعلق گرفته شده برای دانشجویان بین المللی در ابتدای هر سال تحصیلی توسط اداره مالی اعلام می گردد و بطور متوسط دانشجویانی که معدل بالای 3.3 داشته باشند میتوانند از 2500 دلار بورسیه برخوردار شوند.

 

🔴 خوابگاه:

آپارتمان های سنکا در کمپ های Newnham و King قابل دسترس برای دانشجویان است. هزینه این خوابگاه ها بین 700 تا 1000 دلار کانادا در ماه متغیر است.

 

انواع خوابگاه :

  • اتاق خصوصی دارای یک سرویس بهداشتی سه تکه مشترک و یک آشپزخانه کوچک مجهز به یخچال ، مایکروویو و محل آماده سازی
  • اتاقهای بزرگ و مبله با یک تخت دونفره ، کمد ، میز ، صندلی ، تلویزیون کابلی ، اینترنت بی سیم و تلفن
🔴 الزامات پذیرش در کالج سنکا:
  • اپلیکیشن فی 90 دلار کانادا
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات
اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 

مهلت ثبت نام و ددلاین سنکا:

ترم تابستان:

موعد پرداخت کامل شهریه: 15 مارس

ترم پاییز:

موعد پرداخت کامل شهریه: 15 ژوئن

شروع ثبت نام باز: 10 آگوست

🔴 الزامات زبان انگلیسی:

Tests

Certificate Programs

Diploma and Advanced Diploma Programs

Degree Programs

Graduate Certificate Programs

CAEL CE and CAEL online

Minimum 60

Minimum 60

Minimum 70 (Writing no less than 60)

Minimum 70 (Writing no less than 60)

Cambridge English Exams (B2 First/FCE, C1 Advanced/CAE or C2 Proficiency/CPE)

Minimum 169 with no skill below 162

Minimum 169 with no skill below 162

Minimum 176 with no skill below 169

Minimum 176 with no skill below 169

Duolingo

Minimum score 105 to 110

Minimum score 105 to 110

Minimum score 115 to 120

Minimum score 125 to 130

IELTS Academic

Minimum 6.0 with no skill below 5.5

Minimum 6.0 with no skill below 5.5

Minimum 6.5 with no skill below 6.0

Minimum 6.5 with no skill below 6.0

PTE Academic

Minimum score 58

Minimum score 58

Minimum score 60

Minimum score 60

TOEFL iBT (including MyBest TOEFL and Home Edition)

Minimum 80 with no skill below 20

Minimum 80 with no skill below 20

Minimum 84 with no skill below 21

Minimum 88 with no skill below 22

TOEFL Revised Paper Delivered

No skill below 20

No skill below 20

No skill below 21

No skill below 22

 

چنانچه علاقه مند به ادامه تحصیل در کالج سنکا هستید، سوالات خود را کامنت کنید.

سوالات و نظرات خود را درباره کالج سنکا بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا