کانادا، تحصیل کرده ترین کشور دنیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

کانادا، تحصیل کرده ترین کشور دنیا

این رتبه بندی تنها مربوط به 35 کشور توسعه یافته عضو OECD است.

بر اساس داده‌های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی OECD، بیش از 56 درصد از جمعیت بزرگسال کشور در کنار دبیرستان، تحصیلات دیگری نیز کسب کرده‌اند.

در این فهرست پس از کانادا،

  • ژاپن (50.5 درصد)،
  • اسرائیل (49.9 درصد)،
  • کره (46.86 درصد)
  • بریتانیا (45.96 درصد)
  • ایالت متحده (45.67 درصد)

قرار دارند. شایان ذکر است، متوسط سطح آموزش بزرگسالان در کشورهای OECD فقط 35٪ است.

 

 

فهرست OECD درصد افراد 25 تا 64 سال هر کشور را که نوعی تحصیلات عالی را گذرانده اند مقایسه می کند: یک مدرک دو ساله یا چهار ساله یا یک دوره آموزشی حرفه ای.

 

به گفته جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، “ما به آموزش نیاز داریم چراکه مردم را قادر به یادگیری، تفکر و سازگاری می کند.”

 

افزایش میزان تمکن لازم برای پرونده های تحصیلی کانادا (+ قوانین جدید)

این سازمان همچنین آزمایش های Pisa را که نشان دهنده یک مطالعه عمده در مورد عملکرد آموزشی است مورد تست قرار داد و طبق این تست ها، نوجوانان کانادایی جزو بهترین تحصیلکرده های دنیا هستند.

 

کانادا یکی از معدود کشورهایی بود که در بین 10 کشور برتر علم و فیزیک، ریاضیات و علوم انسانی ظاهر شد.

در واقع، OECD نقش دولت فدرال کانادا را “محدود” و گاهی حتی “خودمختار” توصیف کرد.

در واقع این علت موفقیت کانادا در این است، زیرا هر استان بصورت منحصر به فرد مانند یک جامعه منسجم و فشرده با دستورالعمل های آموزشی و آزادی عمل می کند. به عبارت دیگر، موفقیت کانادا مجموع موفقیت های فردی هر استان و منطقه است.

اگر عملکرد کانادا در سطح منطقه‌ای و نه ملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، نتایج قابل‌توجه‌تری دارد. اگر استان‌های کانادا به‌عنوان کشورها در رتبه‌بندی پیزا شرکت می‌کردند، این سه استان (بریتیش کلمبیا، کبک، و آلبرتا) در رتبه‌بندی‌های ژاپن، هنگ کنگ، سنگاپور و فنلاند در پنج مکان برتر علم در جهان قرار می‌گرفتند.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا کانادا از چنین موفقیتی در تحصیل برخوردار است:

یکی از آنها نقش مهاجران است.

کانادا مفتخر است که کشوری مهاجرپذیر است. این یک واقعیت شناخته شده است که یک سوم از نوجوانان کانادایی از خانواده هایی هستند که پدر و مادر هر دو از کشور دیگری آمده اند.

 

  • علاوه بر این، سیستم مهاجرت توسعه یافته کانادا تضمین می کند که بسیاری از افراد با تحصیلات عالی وارد این کشور می شوند، از جمله دارندگان مدرک M.A., M.Sc. و Ph.D. دارای خانواده های مهاجر تحصیلکرده هستند.

به گفته پروفسور جان جریم از موسسه آموزش UCL در لندن، سطوح بالای مهاجرت در کانادا بخش تاثیرگذار داستان موفقیت کانادا در آموزش است.
بسیاری از خانواده های مهاجر (اگر نه همه!) می خواهند در کشور جدید موفق شوند. آنها سطح بالایی از انتظارات دارند که احتمالاً نتایج تحصیلی فرزندانشان را نیز افزایش می دهد.

سال 2017 از نظر تحصیلی برای کانادا سال پرمخاطره ای بود، به طوری که بسیاری از دانشجویان خارج از کشور، کانادا را جایگزینی برای ایالات متحده می دانستند.
تنها 150 سال پس از تأسیس این کشور، کانادا مفتخر است که به عنوان یک ابرقدرت آموزشی مدعی است.
قانون جدید اقامت دائم دانشجویان آنتاریو
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا