گسترش فهرست مشاغل موردنیاز استان کبک

زمان مطالعه: 4 دقیقه
دولت کبک لیست مشاغل مربوط به فرآیند LMIA را آسانتر می کند
دولت کبک فهرستی از مشاغل موردنیاز مربوط به تسهیل ساده برنامه های ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را در تاریخ 24 فوریه 2020 منتشر کرد.
سال گذشته ، کبک لیست های منطقه ای حرفه های واجد شرایط برای تسهیل ساده LMIA را معرفی کرده بود. در سال جاری ، دولت با یک لیست استانی که نیازهای نیروی کار را در تمام مناطق کبک در نظر گرفته است، بازگشت.

گفتنی است وزارت مهاجرت کبک سالانه فهرست به روزشده ای از مشاغل را برای کارفرمایان البته قبل از استخدام نیروی کار خارجی فراهم می کند؛ قابل ذکر است که کارفرمایان نیازی نیست برای استخدام ابتدا به سراغ نیروی کار کانادایی و بومی بروند و بعد در صورت عدم حضور نیروی کار بومی دست به استخدام نیروی کار خارجی بزنند و ممکن است از شرط LMIA برای کارگران موقت خارجی معاف باشند.
کارفرمایان کانادایی که مایل به استخدام نیروی کار خارجی هستند قبل از اینکه درخواست ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA بدهند باید ثابت کنند که در خود کانادا برای جذب نیروی داخلی آگهی داده اند و از انواع روش های استخدام استفاده کرده اند اما به موفقیتی دست نیافته اند. آنها باید تلاش های خود در این زمینه را با ارائه مدارک کافی ثابت کنند.
این تلاش ها شامل آگهی های شغلی به مدت حداقل 28 روز در روزنامه ها و وبسایت ها و …، مصاحبه با متقاضیان واجد شرایط و اثبات عدم حضور و وجود نیروی کار داخلی واجد شرایط به دولت کانادا می شود؛ آنها باید نشان دهند که راهی جز استخدام نیروی کار خارجی برایشان باقی نمانده است.
🔹اگرچه بسیاری از مشاغل موجود در لیست سال گذشته در لیست جدید قرار دارند، 116 شغل جدید اضافه شده و 9 مورد حذف شده است. برخی از مشاغل جدید اضافه شده شامل منابع انسانی و مدیران سرمایه گذاری ، معماران ، دندانپزشکان و نانوایان و از جمله دیگر می باشد.
 
 
🟦 لیست تسهیل شده LMIA استان کبک:

لیست مشاغل کبک برای تسهیل ساده LMIA توسط Emploi-Québec با همکاری وزارت مهاجرت تأسیس شده است و مبتنی بر سیستم طبقه بندی ملی مشاغل 2016 (NOC) کانادا است.
اما دیگر کارفرمایان کبکی که برای برخی مشاغل معین استخدام می کنند نیازی به انجام این کارها و اثبات تلاش هایشان در راستای جذب نیروی کار داخلی ندارند. در واقع دولت کبک کارشان را راحت کرده است و از این رو به این فرایند “تسهیل شده” می گویند. فهرست به روزرسانی شده مزبور که در 24 فوریه منتشر شده بلافاصله اجرایی شده است. به کارفرمایان یا نمایندگانشان 30 روز زمان داده شده است تا درخواست های واصله را مطابق با فهرست سال قبل بررسی کنند.

🔻 موارد زیر دیگر در لیست مشاغل مربوط به فرآیند تسهیل شده LMIA در کبک وجود ندارند:

• مدیران خدمات تناسب اندام، ورزش و تفریح
• مشاغل حرفه ای در روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات
• ماموران آمار و مشاغل مرتبط با تحقیق
• تکنیسین های قلب و عروق و تکنیسن های تشخیص الکتروفیزیولوژی
• متخصصان ماساژدرمانی
• پیمانکاران و سوپروایزرها و سایر مشاغل ساختمانی، تعمیری و نصب
• سازندگان ابزار
• سوپروایزرهای مشاغل مربوط به معدن و آهن
• سوپروایزرهای مشاغل مربوط به مبلمان
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا