2020: یک سال رکوردشکنی برای اکسپرس اینتری

زمان مطالعه: 7 دقیقه

مروری بر عملکرد Express Entry در سال 2020.

🔴 این بزرگترین سال در تاریخ سیستم Express Entry بود با وجود بازدیدهایی که کانادا در سال 2020 به سطح مهاجرت انجام داد.

✔️ کانادا سال صدور 107،350 دعوتنامه برای درخواست (ITA) را برای نامزدهای Express Entry به پایان رساند. این بالاترین میزان دعوت از زمان معرفی سیستم Express Entry در سال 2015 برای مدیریت مجموعه ای از نامزدهای سه برنامه مهاجرت فدرال با مهارت بالا در کانادا بود – برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) ، برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP) و تجربه کانادایی کلاس (CEC) – و همچنین برخی از برنامه های کاندیداهای استانی (PNP) آن.

🔻 اداره مهاجرت ، مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در سال 2020 36 دوره دعوت برگزار کرد. این 10 دوره بیشتر از سال گذشته است زیرا در هفته های ابتدایی همه گیری ، IRCC دراو هایی انجام می داد که فقط نامزدهای CEC و PNP را هدف قرار می داد. این کار با هدف اولویت بندی نامزدهای Express Entry که قبلاً در کانادا بودند انجام شد.

 
 

👈 سال 2020 رکورد در بزرگترین و کوچکترین دراو Express Entry تاکنون شکسته است. کوچکترین دراو PNP فقط در 15 آوریل انجام شد ، جایی که فقط 118 دعوت نامه در آنجا صادر شد.
در اواخر سال ، کانادا توزیع 5000 ITA را همزمان آغاز کرد. افزایش تعداد دراوها ممکن است تلاشی برای دستیابی به هدف مهاجرتی سال آینده 401،000 ساکن دائمی جدید باشد. افرادی که پس از دریافت ITA برای اقامت دائم اقدام می کنند معمولاً در مدت شش ماه تصمیم گیری می شود ، بنابراین آن دسته از نامزدهایی که تا پایان سال ITA دریافت کرده اند ، از سال 2021 اقامت دائم خود را آغاز می کنند.

▪️ از 401،000 مهاجر جدید كه برای سال آینده پیش بینی می شود ، كانادا 108،500 را اختصاص داده است تا در سال 2021 از طریق یك برنامه با مدیریت Express Entry وارد شوند.
این اهداف فقط در سالهای بعد افزایش می یابد و در سال 2023 به 113،750 می رسد.

🔷 افزایش اهداف به دلیل پایین بودن سطح پذیرش کانادا در سال 2020 است. محدودیت های سفر در کانادا و سراسر جهان برای بسیاری دشوار است که فرود خود را در کانادا انجام دهند.

 

 

 
 
 
 

🔵 تعداد و اندازه دراوها در سال 2020

سال با افزایش مداوم تعداد دراوها آغاز شد. بزرگترین آن در سه ماهه اول مربوط به 19 فوریه بود ، زمانی که IRCC 4500 دعوت نامه صادر كرد.
در 18 مارس ، همان روزی که برای اولین بار محدودیت های سفر کانادا اعمال شد ، دراو فقط PNP انجام شد. این دراو فقط 668 ITA را ارائه داد. این اولین نمونه در الگوی جدید دراوهای Express Entry است ، جایی که IRCC یک دراو مختص PNP و پس از آن قرعه کشی بزرگتر فقط CEC برگزار می کند. ا، اغلب بین 3600 تا 3900.

یک دراو تمام برنامه ها در ماه جولای و دیگری در ماه آگوست انجام شد. کانادا دوباره به برگزاری دراو های تمام برنامه ها در ماه سپتامبر بازگشت. از آن زمان ، این تعداد از 4200 به رکوردشکنی 5000 ITA در هر تساوی رسید.

در سال 2020 تنها یک قرعه کشی معاملات ماهر فدرال انجام شد. در مجموع 250 کارگر حرفه ای ماهر در 6 آگوست دعوت شدند.

🟠 حداقل امتیاز مورد نیاز

برش امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) با توجه به اینکه چه تعداد کاندیدای دارای امتیاز برتر کانادا تصمیم به دعوت در هر دور مشخص می کند ، تعیین می شود. تاریخ و زمان ورود داوطلب به پول عاملی است که IRCC قانون تساوی تساوی را برای نامزدهایی که برای حداقل قطع CRS مقید هستند اعمال می کند.
در دراو های تمام برنامه ها ، مهم نیست که نامزدهای برنامه در چه برنامه هایی قرار دارند. IRCC فقط از نامزدهای برتر امتیاز دعوت می کند.دراو های ویژه PNP معمولاً دارای امتیازات بالاتری هستند زیرا داشتن نامزدی استانی به طور خودکار به داوطلبان 600 امتیاز بیشتر نسبت به امتیاز CRS آنها اعطا می کند.

دراو CEC نمره کمتری دارند زیرا آنها با سایر نامزدهای با امتیاز بالا در FSWP یا PNP رقابت نمی کنند. قرعه کشی های FSTP با کاهش CRS پایین تر روبرو هستند زیرا کانادا فقط چند مورد را همزمان دعوت می کند و آنها بخش بسیار کوچکتری از نامزدهای Express Entry را تشکیل می دهند.
کمترین امتیاز قطع CRS برای سال 2020 415 بود و این یک تساوی FSTP بود. کمترین نمره CEC در 25 ژوئن 431 بود.
🔸 برای تساوی تمام برنامه ها ، نیاز CRS در 23 دسامبر به 468 کاهش یافت. کانادا از اکتبر 2019 تاکنون نیازی به CRS در کل برنامه مشاهده نکرده است.

 
 

 

🟩 اکسپرس انتری 2021

🔘 برای رسیدن به اهداف سال آینده ، کانادا باید ماهانه حدود 8994 داوطلب Express Entry را تأیید کند. هر ماه با دو دراو ، یعنی حدود 4،473 متقاضی.
🔘 برای پاسخگویی به کاندیداهایی که ممکن است دیگر مایل به آمدن به کانادا نباشند یا تأیید صلاحیت آنها نشود ، کانادا باید در سال 2021 بیش از 4500 نامزد را در هر قرعه کشی دعوت کند.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا