بارداری حین تحصیل در کانادا

زمان مطالعه: 11 دقیقه

بارداری حین تحصیل در کانادا

برخی از زوجین که به کانادا مهاجرت می کنند همزمان با تحصیل در کانادا امکان دارد باردار شوند. این سوال برای شان پیش می آید که آیا می توانند به تحصیلات خود ادامه بدهند و با چه مشکلات یا امتیازهایی روبرو خواهند شد. 

 

  • در نظر داشته باشید که باید فرم مرخصی زایمان را پر کنید و در اکثر دانشگاه ها، فقط می توانید یک مرتبه در طول دوران تحصیل از این نوع مرخصی استفاده کنید.
  • همچنین برای زایمان، مجاز به گرفتن یک سال مرخصی از محل تحصیل خود هستید. اگر قبل از پایان دوره یک ساله مرخصی زایمان که به شما داده شده است تصمیم به بازگشت به محل تحصیل خود داشته باشید، تنها کافی است فرم جدیدی را برای ثبت نام در کلاس ها پر کنید.
  • از طرف دیگر باید توجه کنید که مرخصی زایمان در کانادا به هر دو والدین داده می شود. این موضوع بستگی به شما دارد که تمایل داشته باشید زودتر به محل تحصیل یا کار خود برگردید.

با توجه به این که خدمات مراقبت از کودک هزینه بالایی دارد، در صورت امکان می توانید درخواست بدهید که یکی از اعضای خانواده شما برای کمک، به کانادا بیاید. متوسط هزینه مراقبت از نوزادان زیر ۱۸ ماه تقریبا ۶۵۰ دلار کانادا در ماه است.

شما با داشتن ویزای تحصیلی، کاری یا ویزای اقامت دائم کانادا، به عنوان ساکن کانادا شناخته می شوید و می تواند از خدمات ارائه شده در این کشور بهره مند شوید.

قوانین بهداشت و درمان کانادا

برای بعضی از استان ها، مثلا به طور خاص در مورد ساسکاچوان، شما به عنوان یک ساکن کانادا، پوشش های بهداشتی رایگان در مورد نیازهای اولیه و ضروری پزشکی دریافت می کنید.

 

  • کل کاری که شما باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که به محض ورود به خاک کانادا، درخواست دریافت کارت سلامت خود را ارائه دهید.

بسته به وضعیت شما در کانادا، اسناد زیر معمولا مورد نیاز است؛ اجازه تحصیل، گذرنامه بین المللی، شناسه کارت دانشجویی، اجازه کار، نامه کارفرما، مدارک لندینگ اقامت دائم و مدرکی که اثبات کند شما در ساسکاچوان ساکن هستید (قرارداد خانه یا قبض خدمات که به نام شما باشد کافی است)؛ که همگی اینها را باید به هیات سلامت ارائه دهید و آنها کارت بهداشت برای شما صادر خواهند کرد.

با داشتن کارت بهداشت، شما از خدمات مراقبت پزشکی رایگان برخوردار هستید و می توانید تست های آزمایشگاهی را نیز رایگان انجام دهید.

این کارت رایگان، شامل مراقبت از چشم، خدمات دندانپزشکی، کایروپراکتیک (تشخیص و درمان اختلالات دستگاه ماهیچه ‌ای‌-اسکلتی انسان) و چند سرویس دیگر نمی شود و آنها را پوشش نمی دهد.

 

  • با این حال، شما می توانید با استفاده از بیمه دانشجویی تا 80 درصد از این خدمات اضافی را در صورت لزوم پوشش دهید.

پیدا کردن یک دکتر در کانادا

زمانی که به عنوان یک مهاجر وارد کشور کانادا می شوید، بهترین تصمیم این است که به محض ورود با گرفتن اطلاعات از دیگران یک دکتر خانوادگی پیدا کرده و در کلینیک آن شهر ثبت نام کنید.

با داشتن کارت بهداشت و دکتر خانوادگی، نگرانی در مورد زایمان نخواهید داشت.

اگر از دکتر خانوادگی خود نیز دور شوید، به شهر دیگری بروید یا نیاز به دکتر داشته باشید، آن ها شما را در همان شهر به متخصص زنان و زایمان ارجاع خواهند داد.

مرخصی زایمان درکانادا

هزینه ها و مراقبت های پیش یا پس از زایمان

  • هزینه ملاقات با پزشک شخصی، متخصص زنان و یا حتی ماما کاملا رایگان است.
  • هزینه تست های آزمایشگاهی و سونوگرافی رایگان است.
  • هزینه زایمان نوزاد شما در بیمارستان، در صورت انتخاب یک ماما، حتی اگر از بخش سزارین استفاده کنید، رایگان است.
  • پس از تولد نوزاد، تا زمانی که در بیمارستان هستید غذای رایگان برای خود و همچنین لوازم بهداشتی و پوشک های رایگان برای نوزاد خود دریافت می کنید.

در حقیقت، هر آن چیزی که شما برای مراقبت از خود و نوزاد یا نوزادان خود در زمان بستری در بیمارستان نیاز دارید، کاملا رایگان است. توجه داشته باشید که اگر شما زایمان نرمالی داشته باشید (بدون عوارض و یا استفاده از بخش سزارین)، شما را در ظرف 24 تا 72 ساعت ترخیص خواهند کرد. علت این کار هم این است که آنها برای حضور دیگر بیماران به تخت خالی نیاز دارند.

بیمه اشتغال EI

در شرایط خاصی اگر همسر دانشجویی کار کند، همزمان باردار شود، توانایی ادامه کار را نداشته باشد یا بخواهد از نوزاد تازه به دنیا آمده خانواده دیگری نگهداری کند، بیمه اشتغال EI شامل حال او می شود.

  • البته باید ساعت های کاری مورد نظر را تکمیل کرده باشد و حق بیمه معوقه نداشته باشد.
  • حداکثر مدت استفاده از این بیمه ۱۵ ماه است و مدت شروع این بازه زمانی می تواند از ۸ هفته قبل از تاریخ زایمان تا ۱۷ هفته پس از آن باشد.

مزایای این بیمه به زوجینی ارائه می شود که از یک نوزاد تازه متولد شده یا کودک تازه پذیرفته شده مراقبت می کنند.

 

  • برای استفاده از این بیمه باید به مدت حداقل ۶۰۰ ساعت (تقریبا ۱۵ هفته با توجه به هر هفته کاری به مدت ۴۰ ساعت) در دوره زمانی پیش از مرخصی زایمان خود، کار کرده باشید.

باید توجه کنید پس از توقف کار باید برای این بیمه اقدام کنید، چون اغلب یک تاخیر ۲ هفته ای پیش از پرداخت مبلغ به شما وجود دارد.

هماهنگی با محل تحصیل

  • به محض اطلاع از تاریخ زایمان مورد انتظار خود، باید به مشاور تحصیلی خود در دانشگاه اطلاع دهید. شما باید یک فرم مرخصی زایمان پر کنید. در اکثر دانشگاه ها، فقط می توانید یک بار در طول دوران تحصیل از مرخصی استفاده کنید. برای زایمان، شما مجاز به گرفتن یک سال مرخصی از محل تحصیل خود می باشید.
  • اگر قبل از پایان دوره یکساله مرخصی زایمان تصمیم به بازگشت به محل تحصیل خود دارید، فقط کافی است فرم جدیدی را برای ثبت نام در کلاس ها پر کنید.
حقوق کودکان در کانادا

هماهنگی با محل کار

  • کارفرمای شما باید در زمان مناسبی از بارداری شما آگاه شود تا فرصت کافی برای برنامه ریزی و جایگزین کردی فردی به جای شما در هنگام مرخصی زایمان، داشته باشد.

مرخصی زایمان

  • مدت مرخصی زایمان در کانادا یک سال است و هر دو والدین حق دارند از این مرخصی استفاده کنند. این دیگر بستگی به خود شما دارد که تمایل داشته باشید زودتر به محل تحصیل یا کار خود برگردید.

مزایا و کمک هزینه های دولت کانادا

مزایای مالیاتی فرزندان در کانادا (CCTB): 

مبلغی غیر مشمول مالیات است که به خانواده های واجد شرایط برای کمک به آنها در هزینه های پرورش کودکان زیر 18 سال، پرداخت می شود. این مزایا فقط به خانواده هایی که زیر سطح درآمدی خاصی باشند ارائه می شود.

 

برنامه صندوق پس انداز تحصیلی (RESP): 

یک ابزار سرمایه گذاری است که والدین از آن برای پس انداز جهت تحصیلات دانشگاهی کودکان خود در آینده استفاده می کنند. شما در یک بانک یا موسسه مالی که این خدمات را ارائه می دهد، حساب باز می کنید و سهم ماهانه خود را جهت پس انداز برای تحصیل فرزندتان در آینده می پردازید. این بودجه ها معمولا تا زمانی که فرزند شما 18 ساله شود و آمادگی رفتن به دانشگاه را داشته باشد، ذخیره می شوند.

 

  • مزایای اصلی RESPs دسترسی به کمک هزینه پس انداز تحصیلی کانادا (CESG) و یک منبع درآمدی با مالیات تعلیق شده است.
  • کمک هزینه CESG در شروع دوره، مبلغ 20 سنت به ازای هر دلار که شما سرمایه گذاری می کنید می پردازد؛ به طوری که برای سهم سالانه 2500 دلاری، تا حداکثر 500 دلار کمک هزینه می دهد. چنانچه به هر دلیلی در یک سال نتوانید پرداخت داشته باشید، می توانید در سالهای آینده آن را جبران نمایید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که باید برای دریافت یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) یا شماره ملی کانادا برای فرزند خود اقدام نموده و درخواست بدهید. هنگامی که این شماره شناسایی 9 رقمی را دریافت کنید، واجد شرایط برای دریافت مزایای مراقبت از کودک (UCCB) و مزایای مالیاتی فرزندان در کانادا (CCTB) و برنامه صندوق پس انداز تحصیلی (RESP) خواهید بود.
  • مسلما کمک هزینه دریافتی از دولت برای مراقبت از کودک کافی نیست، اما قطعا می تواند برای هزینه های خورد و خوراک ماهانه و پوشک او استفاده شود. چنانچه شما مجبور به بازگشت به محل تحصیل یا محل کار خود هستید، این مبلغ برای پرداخت هزینه مراقبت از کودک کافی نمی باشد، بنابراین باید حتما بودجه ای برای آن در نظر بگیرید.

وضعیت فرزند شما در کانادا

از منظر مهاجرتی، کودک شما یک شهروند کانادایی محسوب می شود، بنابراین شما باید برای دریافت گواهی تولد نوزاد از بیمارستان درخواست دهید و از آن برای درخواست پاسپورت کودک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر نام خانوادگی شما با نام شوهرتان متفاوت باشد، نام خانوادگی مادر به طور خودکار به کودک داده می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نام درست را در فرم ثبت نام شناسنامه وارد کرده اید. برای فرم شناسنامه (شامل نام هر دو والدین) 25 دلار هزینه از شما دریافت می شود.

شما نیازی به پر کردن فرم های خاص و یا اطلاع به اداره مهاجرت (CIC) درباره مرخصی زایمان از دانشگاه یا محل کار خود ندارید. با این حال، اگر مجوز تحصیل یا کار شما قبل از اتمام برنامه شما منقضی شود، می توانید از مرخصی زایمان خود به عنوان دلیل تمدید ویزای خود در صورت نیاز استفاده کنید.

مراقبت از کودک شما در کانادا

برای استفاده از خدمات مراقبت از کودک، تدارکات لازم را ببینید و توجه داشته باشید که هزینه آن گران است و معمولا یک لیست انتظار طولانی وجود دارد، مخصوصا اگر کودک زیر 18 ماه باشد. توصیه می شود بلافاصله پس از اینکه باردار شد، برای استفاده از خدمات مراقبت از کودک ثبت نام کنید تا اطمینان حاصل کنید که در زمان بازگشت به دانشگاه یا محل کار خود مشمول استفاده از این خدمات شده باشید.

 

  • اگر امکان پذیر باشد می توانید درخواست دهید که یکی از اعضای خانواده شما برای کمک به کانادا بیاید. متوسط ​​هزینه برای نوزادان زیر 18 ماه 650 دلار در ماه است (در بعضی از استان ها ممکن است به 1000 دلار برسد).
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا