برنامه مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک AIGP

زمان مطالعه: 14 دقیقه
 
همه آنچه که باید در مورد برنامه مهاجرتی مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی کانادا (AIGP) باید بدانید
⭕️ شرایط و مزایای تحصیل در استان های آتلانتیک و برنامه مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک کانادا ⭕️
 

آتلانتیک کانادا (Atlantic Canada) شامل ۴ استان در نواحی شرقی کشور کانادا و سواحل اقیانوس اطلس می باشد که متقاضیان می توانند از طریق مهاجرت کاری یا ادامه تحصیل به استان های آتلانتیک، اقامت دائم خود را نیز بدست آورند. این منطقه شامل چهار استان نیوفاندلند ولابرادور و جزیره پرنس ادوارد و نوااسکوشیا و نیوبرانزویک است که در طی دهه اخیر تلاشهای چشمگیری برای ورود و حفظ مهاجران تازه وارد انجام داده اند. منطقه آتلانتیک 6.5 درصد از جمعیت کانادا را در خود جای داده است. اما همچنان برای جذب سهم متناسب خود از مهاجران تازه وارد تلاش کرده است.

🔷 امروزه مهاجرت از طریق کار یا تحصیل در استان های آتلانتیک به یکی از جدیدترین و بهترین روش مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم تبدیل شده به گونه ای که طبق آن دولت فدرال کانادا، همراه با استان های آتلانتیک، به متقاضیان این امکان را می دهند تا از طریق کار و یا تحصیل به نواحی شرقی کانادا در سواحل اقیانوس اطلس (آتلانتیک کانادا) مهاجرت کنند.

🔗 در مورد برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک AINP بیشتر بدانید.

به همین منظور در این مقاله سعی شده تا ضمن آشنایی با مزیت و شرایط تحصیل در استانهای آتلانتیک، متقاضیان عزیز را با برنامه مهاجرتی فارغ التحصیلی بین المللی آتلانتیک (AIGP) آشنا کنیم.

✔️ براساس گزارش جدید ، دانشجویان بین المللی بیشتری در کانادا تصمیم به تحصیل در منطقه آتلانتیک این کشور، می گیرند. این به معنای افزایش ۲۰ درصدی ثبت نام دانشجویان تمام وقت خارجی در منطقه (استان های نوا اسکوشیا ، نیوفاند لند و لابرادور ، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد) می باشد.
✔️ براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط انجمن دانشگاه های آتلانتیک، دانشگاه های این منطقه در حال حاضر بیش از ۱۹٫۰۰۰ دانشجوی تمام وقت بین المللی دارند.

دانشگاه کیپ برتون در نوا اسکوشیا بیشترین افزایش، از ۱٫۹۸۲ به ۳٫۴۳۶ دانشجوی بین المللی را داشته است. در همین حال ، همچنین دانشگاه Dalhousie در نوا اسکوشیا بیشترین جمعیت بین المللی دانشجویی را در منطقه دارد و دارای ۴٫۴۱۷ دانشجوی بین اللملی است. دانشگاه Memorial در نیوفاندلند در ماه های اخیر ۴۴۱ دانشجوی بین المللی را اضافه کرده که جمعیت دانشجویان خارجی این دانشگاه کانادایی را به ۳٫۴۰۲ نفر رسانیده ، در حالی که دانشگاه مونت آلیسون نیوبرانزویک حدود ۴۰ درصد افزایش در تعداد دانشجوی بین المللی خود داشته است.
✔️ همچنین این انجمن اعلام کرده است که ۹۴ درصد دانشجویان بین المللی اظهار داشتند که در منطقه آتلانتیک کانادا احساس استقبال می کنند و ۷۷ درصد اظهار داشتند که دوست دارند بعد از فارغ التحصیلی در این منطقه زندگی و کار کنند.

 

🔷 این مسئله با توجه به چالش های جمعیت شناختی پیش رو در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. مناطق آتلانتیک کانادا شدیداً با مسئله افزایش سن جمعیت و کاهش نیروی بازار کار روبه رو هستند. چهار استان در منطقه برای جذب و نگهداری از مهاجران جدید دارای برنامه های ویژه ای بخصوص در پذیرش دانشجویان بین المللی هستند.

 
 
 
🟦 شرایط مورد نیاز فارغ التحصیلان از استان های حوزه آتلانتیک :

برای مجاز شدن از این روش، فارغ التحصیلان از استان های حوزه آتلانتیک باید:
🔹 دوره تحصیلی ای را طی نموده باشند که دارای چنین شرایطی باشد:
دوره تحصیلی حداقل ۲ ساله در یک مرکز آموزش عالی دولتی در استان های آتلانتیک (اعم از نیوبرانزویک، نووا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور) طی شده باشد. (فهرست موسسات آموزشی مجاز به روش مهاجرتی آتلانتیک)

✔️ پیشنهاد شغلی داشته باشند که دارای این شرایط باشد:
🔹حداقل یک سال تا بعد از کسب اقامت دایم معتبر باشد.
🔹توسط کارفرمای مورد تایید ارایه شده باشد.
🔹 دارای مهارت زبانی آیلتس بالای 6
🔹پیشنهاد شغلی در سطوح 0 و A و ‌B و یا حتی C.
🔹تمام وقت (۳۰ ساعت در هفته) باشد.
🔹غیر فصلی باشد

✅ سایر شرایط:
🔹در 12 ماه قبل از دریافت درخواست اقامت دائم خود باید از موسسه آموزشی حوزه آتلانتیک فارغ التحصیل شده باشید.
🔹نشان دهد که توانایی تامین خود و خانواده اش را پس از ورود به کانادا خواهد داشت.
🔹شما در 2 سال قبل از فارغ التحصیلی، می بایست حداقل 16 ماه در یک استان آتلانتیک زندگی می کردید.
🔹دوره آموزشی نمیتواند برای یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی بیش از نیمی از کل دوره تحصیلی را در بر گرفته باشد.
🔹دوره آموزشی از راه دور نمی تواند بیش از نیمی از کل دوره تحصیلی را در بر گرفته باشد.
🔹چنانچه از کشور خود برای گذراندن این دوره تحصیلی بورسیه دریافت نموده اید و باید به کشور خود بازگردید نمی توانید از این طرح استفاده نمایید.
 

 

 

🟦 مزایای ویژه تحصیل در استانهای استان های آتلانتیک کانادا:

🔹 اخذ سریع پذیرش تحصیلی به دلیل نیاز استانها ‍
🔹 فراهم نمودن امکانات تحصیلی برای دانشجویان بین المللی
🔹 اخذ سریع و بی وقفه اقامت دائم بعد از اتمام دوره تحصیل ‍
🔹 پایین بودن هزینه های تحصیل
🔹 پایین بودن هزینه خوابگاه
🔹 ایجاد برنامه هایی که به فارغ التحصیلان آن مدارک دانشگاهی در مقاطع مختلف اعطا شود

 

💵 هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب هدف نهایی می باشد. افراد علاقه مند به مهاجرت به کانادا با اطلاع از هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا قادر خواهند بود، تصمیم درستی را اتخاذ نمایند. ‍
👈بسیاری از شهرهای کانادا در بین بهترین مکان های زندگی در جهان قرار دارند، اما هزینه زندگی می تواند بسته به استان، منطقه، شهر یا حتی محله ای که در آن زندگی می کنید به طور قابل توجهی تغییر کند. به همین دلیل مهم است که تحقیق خود را انجام داده و برترین گزینه را انتخاب نمایید.

🇨🇦 از آنجایی که هزینه های تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی بالاست، لازم است که بتوان در هزینه های زندگی صرفه جویی کرد و انتخاب استانی که هزینه های زندگی و تحصیل در آن پایین و مرقوم به صرفه باشد حائز اهمیت است. از این رو مقایسه هزینه های زندگی و تحصیل در استان های آتلانتیک کانادا (نیوفاندلند، نیوبرانزویک، نوواسکوشیا و جزیره پرنس ادوراد) که چیزی بین 17000 تا 21000 دلار در سال است در مقایسه با شهرهای بزرگ و پرجمعیت کانادا ( تورنتو، ونکوور، مونترال و …) که حداقل هزینه های زندگی بین 40000 تا 45000 دلار برآورد شده باعث شده که در سال های اخیر استان های این منطقه جزو اصلی ترین هدفها برای اخذ پذیرش تحصیلی و اقامت دائم مورد استقبال متقاضیان مهاجرت قرار بگیرند.

🔷 در ادامه با ما همراه باشید تا هزینه های تحصیل در هر چهار استان اتلانتیک را بررسی کنیم.

🎓💰 هزینه‌های تحصیل در استان نوا اسکوشیا

در این استان از استان‌های آتلانتیکی شما انتخاب‌های خیلی زیادی برای انتخاب دانشگاه‌ها دارید چون دانشکده‌های موجود در شهر هالیفاکس شاید حتی به انگشتان دو دست برسند. برای همین تعیین هزینه تحصیل در این استان قدری پیچیده‌تر از سایرین است. هزینه تحصیل دانشگاه آکادیا برای دانشجویان بین‌المللی مقیم استان های آتلانتیک، در یک دوره تحصیلی 8673 دلار است. این رقم در دانشگاه سنت مری 7670 دلار، در دانشگاه خاویر سنت فرانسیس 7638 دلار، در دانشگاه کیپ بریتون 7800 دلار، کالج کینگ 8667 دلار و در دانشگاه سنت آن به 8680 دلار می‌رسد. این هزینه‌ها به طور میانگین بین تمام رشته‌ها از سوی دانشگاه اعلام شده‌اند و بدیهی است که بسته به رشته و برنامه‌های آموزشی دارای متغیراتی باشند.

 

🎓💰 هزینه‌های تحصیل در استان نیوبرانزویک

هزینه های تحصیل در دانشگاه نیو برانشوایک، بسته به شهر محل دانشکده شما تفاوتی ندارد اما برخی رشته‌ها فقط در یکی از شهرها قابل ارائه است. در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل در رشته‌های هنر 7126 دلار، در رشته‌های اقتصاد 8276 دلار، در رشته‌های علوم رایانه 8073 دلار، در رشته‌های علوم آموزشی 7126 دلار، در مهندسی 8411 دلار، در رشته‌های محیط زیست 7464 دلار، در علوم ادغامی 7126 دلار، در حقوق 11668 دلار در پرستاری 8411 دلار، در پرستاری ویژه مراکز درمانی خاص 12617 دلار و در نهایت در فلسفه 11196 دلار است. باید دقت داشته باشید که این هزینه خام است و بسته به هر رشته و برنامه‌های جانبی برای افزایش مهارت ممکن است به 500 الی 2000 دلار پول بیشتر نیاز داشته باشد.

🎓💰 هزینه‌های تحصیل در استان نیوفاندلند ولابرادور

معروف‌ترین دانشگاه این استان از استان های آتلانتیک، دانشگاه مموریال است. هزینه های تحصیل برای دو ترم کارشناسی در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌الملل 11460 دلار به طور میانگین برای تمامی رشته‌ها اعلام شده است. این رقم فقط برای تحصیل خواهد بود و هزینه‌های جانبی چیزی حدود 840 دلار است. در کنار این برای اسکان از طریق دانشگاه بسته به آپشن انتخابی باید ترمی بین 1900 تا 2500 دلار بپردازید. هزینه تغذیه در صورت استفاده از سلف دانشگاه به صورت فصلی محاسبه خواهد شد. هر فصل به ازای خوراک برای هفت روز هفته باید چیزی حدود 2500 دلار بپردازید.

 

🎓💰 هزینه‌های تحصیل در جزیره پرنس ادوارد

در این استان در رشته‌‌های شاخه هنر، به ازای یک دوره بین‌المللی معادل کارشناسی، 6270 دلار باید به صورت سالانه بپردازید که از این مبلغ 3135 دلار آن به ازای اجاره خوابگاه خواهد بود. در مقطع کارشناسی ارشد هم به ازای یک برنامه دوسالانه 15300 دلار و برای یک برنامه چهار ساله 32800 دلار هزینه خواهید داشت. البته هزینه‌های جانبی دیگری هم مثل بهای بهره‌گیری از تکنولوژی دانشگاه، برنامه‌های تندرستی، عضویت کتابخانه، آزمایشگاه و حضور در برنامه‌های یادگیری مجازی هم وجود دارد که در مجموع چیزی حدود 500 دلار هزینه خواهند. این هزینه برای تمام رشته‌ها و مقاطع این استان از استان های آتلانتیک یکسان است. در رشته مهندسی باید به ازای هر ترم 3135 دلار برای مقطع کارشناسی و 8430 دلار به ازای یک برنامه دوسالانه پول پرداخت کنید. برای کارشناسی پرستاری هم این رقم به 6720 دلار در سال خواهد رسید.

🔴 باید بسیار دقت داشته باشید که تمام ارقام اعلام شده جه برای هزینه‌های تحصیل در استان های آتلانتیک و چه برای هزینه‌های زندگی در استان‌های آتلانتیک، به صورت میانگین بیان شده و قطعاً تغیراتی نیز خواهند داشت. مثلاً چنانچه شما در طول یک ماه نیاز به تعویض لباس و خرید لباس نو پیدا کنید این مبالغ افزایش پیدا خواهند کرد.
در مورد هزینه‌های تحصیل هم بسته به دانشگاه‌ها به شکل متفاوتی ممکن است هزینه‌های جانبی شامل حال شما شوند. از طرفی در برخی رشته‌های نحوه درجه‌بندی و ترم‌بندی مرسوم در ایران با دانشگاه‌های بین‌المللی تفاوت فاحشی دارد به همین علت در صورت تطابق نسبی، در یادداشت از اصطلاح‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده شده است. دقت داشته باشید که حتماً در رشته مدنظر خود باید این موارد را کنترل فرمایید.
 

🟦 معرفی دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا

انجمن دانشگاه های آتلانتیک ، سازمانی است که در سال 1964 فعالیت خود را با مشارکت 16 دانشگاه در استان آتلانتیک به صورت داوطلبانه آغاز کرد. این اطلاعات برای انتخاب مقصد و ویزای تحصیلی کانادا برای شما همراهان همیشگی تیم کانادا از ایران خالی از لطف نیست.
از اهداف تاسیس انجمن مزبور، می توان موارد زیر را برشمرد:
✔️ ایجاد برنامه هایی که به فارغ التحصیلان آن مدارک دانشگاهی در مقاطع مختلف اعطا شود،
✔️ آماده کردن رهبران آینده برای جامعه ی آتلانتیک
✔️ ایجاد فضای تحقیق ، تفحص و نوآوری
✔️ مشارکت در توسعه ی اقتصادی در مسیر شکوفایی زندگی شهروندان منطقه

🔷 ارتباط دانشگاه ها و اشتغال:
نزدیک به 71.000 ( هفتاد و یک ) هزار دانشجو در 16 دانشگاه منطقه ی آتلانتیک مشغول به تحصیل اند که سالانه نزدیک به 18.500 نفر فارغ التحصیل و در همین منطقه در حرفه های تخصصی، تجارت یا کسب و کار ، صنعت، یا پست های مدیریتی دولتی مشغول به کار می شوند
🔹 دانشگاه های آتلانتیک:
• آکادیا
• دانشگاه یا مدرسه ی الهیات آتلانتیک
• کپ بریتوت
• دالهاوسی
• دانشگاه مموریال
• دانشگاه مونت الیسون
• دانشگاه مونت سن ونسان
• دانشگاه نسکاد
• دانشگاه سنت ماری
• دانشگاه سنت توماس
• دانشگاه مونکتون
• دانشگاه سنت آن
• کالج دانشگاه کینگ
• دانشگاه نیوبرانزویک
• دانشگاه جزیره پرنس ادوارد


 
شرایط پذیرش در دانشگاه های آتلانتیک ، بسیار سریعتر و ساده تر از سایر دانشگاه های شهرهای بزرگ کانادا است ، شما می توانید تنها با نمره ی آیلس 6، موفق به اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر جهانی شوید و آینده ی خود را در مسیری روشن استارت بزنید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا