تاثیر ویروس کرونا بر مشاغل مهاجران

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بر اساس مطالعات اخیر آماری در کانادا، مهاجران اغلب بیشتر از کانادایی ها در معرض رکود اقتصادی ناشی از ویروس همه گیر کرونا شده اند.

 
 
🔵 در طی رکود ویروس کرونا در ماههای مارچ و آپریل 2020 بیش از 3 میلیون شغل در بازار کانادا از دست رفت.

🔵 به ترتیب ازماه می تا ژوئیه با افزایش و ادامه فعالیتها تا بخش زیادی معادل 1.7 میلیون شغل دوباره به فعالیت خود ادامه دادند.

🔵 طبق نظرسنجی آماری نیروی کار کانادایی در تاریخ 20 آگوست منتشر شد، اعلام شد که اکثر مهاجران اشتغال خود را بیشتر از کانادایی ها در ماه های مارچ و آپریل از دست داده اند.

🔵 طبق این بررسی نرخ بیکاری مقرر شد برای سه گروه ذیل بررسی گردد: برای مهاجرانی که در ده سال گذشته به کانادا وارد شده اند، مهاجرانی که بیش از ده سال پیش به کانادا رسیده اند و کسانی که در کانادا متولد شده اند.
 
🟢 با این حال، افزایش نرخ بیکاری برای مهاجران اخیر بسیار قابل توجه بوده است و به حداکثر خود 17.3% رسیده است در حالیکه مهاجرانی که در دراز مدت به کانادا آمده اند و یا کانادایی بودند معادل 13.5% می باشد.

🟢 زنانی که اخیرا به کانادا مهاجرت کرده اند، بیشترین افزایش نرخ بیکاری را در دوران رکود اقتصادی تجربه کرده اند. تقریباً 20 درصد از مهاجران زن که در ماه مارچ استخدام شده اند، در ماه آپریل شغلی نداشته اند، این درحالی است که آمار برای زنان کانادایی 13% بوده است.

🟢 در نهایت این فاصله در ماه ژوئن فقط به دو درصد کاهش و در ماه جولای عملا به صفر رسیده است.
 

🔻 عواملی که باعث افزایش نرخ انتقال بیکاری در مهاجران اخیر می شوند:

🟠 مهاجران اخیر ممکن است در ارائه مدارک تحصیلی و یا شغلی خود برای یافتن مشاغل ثابت و پردرآمد با مشکل مواجه باشند. از این جهت سهم بیشتری از مهاجران در مشاغل کم درآمد، مشاغل کوتاه مدت و یا خدماتی اقامتی یا غذایی مشغول به کار شوند.
🔸 به عنوان مثال در ماه فوریه، قبل از تأثیر همه گیری ویروس کرونا 31% از مهاجران کمتر از یکسال به کار مشغول بودند، در جالیکه 15% از نیروهای کار متولد کانادا بوده اند. از این جهت 22% از مهاجران در مشاغل کم درآمد در ماه فوریه استخدام شدند و این در حالی است که متولدین کانادایی 12% را تشکیل می دادند.
🟠 داده ها نشان می دهد که مهاجران شغل هایشان با مدت زمان کمتری نسبت به همتایان خود که متولد کانادا هستند، داشته اند. این واقعیت که از دست دادن شغل در ماه مارچ و آپریل به شدت در مشاغل کم درآمد متمرکز بوده است، توضیح می دهد که چرا مهاجران در این دوره بیشتر از کانادایی ها آسیب دیده اند.
 
 
🟣 اشتغال در مشاغل کم درآمد در دوره بهبود نسبی اقتصادی در زنان مهاجر با سرعت کمتری رشد کرد.
🟣 طبق این نظرسنجی، از فوریه 2019 تا آپریل 2020، هر سه گروه ذکر شده، تجربه مشابهی را داشتند، ولی نرخ بیکاری کانادایی ها در مقایسه با مهاجران بسیار کمتر بوده است.
🟣 با این حال، در طول دوره بهبودی نسبی این نرخ ها کاهش چشمگیری داشتند به ترتیب در ماههای می 5% ، ژوئن 3% و جولای 1% داشته اند. زنان مهاجر بیشترین اختلاف را با هماتایان کانادایی خود داشته اند، به ویژه در ماههای می و ژوئن 5% ، با اندکی پیشرفت در ماه جولای 2% .
🟣 این اختلافات در بین زنان مهاجر و کانادایی با در نظر گرفتن عواملی همچون سن، تحصیلات و موقعیت جغرافیایی بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. اشتغال در مشاغل کم درآمد بسیار کندتر (11%) برای زنان مهاجر نسبت به زنان متولد کانادا (36%) رشد داشته است، در حالیکه میزان رشد آنها در مشاغل پردرآمد قابل مقایسه بود.
 

☑️ بهبود بازار کار کانادا، قوی است.

🟫 داده های منتشر شده توسط اداره آماری کانادا در ماه های جولای و آگوست نشان دهنده این است که بهبود اولیه اشتغال در کانادا از زمان رفع محدودیت های نسبت به رکود های اقتصادی قبلی، بیشتر بوده است.
🟫 طبق نظر سنجی اخیر نیروی کار، حدود 55% از سه میلیون شغل که در ماه آپریل از دست رفته بودند، تا ماه ژوئیه بازیابی شده اند.
🟫 در ماه جولای حدود 419.000 شغل اضافه گردید که در مقایسه با ماه گذشته 2.4 درصد افزایش داشته اند. نتایج حاصله از بررسی های آماری اخیر کانادا در زمینه اشتغال، حقوق و دستمزد و ساعت کار نشان می دهد که کاهش اقتصادی ناشی از ویروس کرونا پس از کاهش قابل توجه در ماههای گذشته، بسیار چشمگیر بوده و در حال جبران است.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا